به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۳۰۷۴۵

اولین شکست خانگی سیتی توسط چلسی

گروه ورزشی: چلسی در حساس‌ترین دیدار هفته بیست‌و چهارم لیگ برتر موفق شد با یک گل منچستر‌سیتی را شکست دهد تا همچنان در کورس قهرمانی باقی بماند.
اولین شکست خانگی سیتی توسط چلسی
هفته بیست‌و چهارم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس شب گذشته (دوشنبه) با برگزاری یک دیدار به پایان رسید که در آن دو تیم منچستر‌سیتی و چلسی در ورزشگاه اتحاد به مصاف هم رفتند. منچستر‌سیتی این فصل موفق شده بود همه دیدار‌های خانگی خود را با پیروزی پشت سر بگذارد و همچنین از سال 2010 در تمام دیدار‌های خانگی خود در لیگ برتر موفق شده بود گلزنی کند. در نیمه اول شاهد بازی جذاب و زیبا از سوی دو تیم بودیم. ابتدا این منچسترسیتی بود که روی ناهماهنگی مدافعان چلسی حمله می‌کرد و موقعیت‌های خوبی داشت. سیلوا از دو متری دروازه توپ ساده‌ای را از دست داد تا بازی مساوی بماند. بعد از این حمله باز هم چلسی دست به کار شد و این بار هازارد با حرکات خود خط دفاع سیتی را آزار داد.

جدی‌ترین موقعیت نیمه اول را بازیکنان چلسی از دست دادند که رامیرس در حالی که با دروازه‌بان سیتی در حالت تک به تک قرار داشت توپ را به دستان جو هارت کوبید اما طولی نکشید که در دقیقه 32 برانسیلاو ایوانوویچ موفق شد با شوتی سرکش گل نخست بازی را به ثمر برساند. پس از این گل سیتی چند حمله داشت ولی ضربات ژکو یکی پس از دیگری بیرون می‌رفتند. در اواخر نیمه اول، هازارد از چپ حرکت کرد و با پاسی دیدنی اتوئو را با دروازه خالی سیتی تنها گذاشت ولی مهاجم کامرونی توپ را به دیرک دروازه زد تا نیمه نخست بازی با برتری یک بر صفر چلسی به پایان برسد. در نیمه دوم نیز باز‌هم چلسی سراپا حمله بود و این‌بار نمانیا ماتیچ خرید جدید چلسی با شوتی از راه دور خطرساز شد که ضربه این بازیکن نیز به تیر دروازه اصابت کرد. چند دقیقه بعد داوید سیلوا موقعیتی عالی از دست داد.

در ادامه مسابقه کیهیل از روی یک ضربه کرنر بار دیگر تیر دروازه هارت را برای بار سوم به لرزه در آورد. در ادامه موقعیت‌های سیتی به ثمر نرسید تا بازی با همان نتیجه یک بر صفر به اتمام برسد و سیتی اولین شکست خانگی خود در این فصل لیگ برتر را متحمل شود. بدین ترتیب چلسی هم‌امتیاز با منچسترسیتی و تنها با دو امتیاز کمتر از آرسنال در رده سوم لیگ باقی ماند.

ترکیب چلسی: چک، ایوانویچ، کیهیل، تری، ازپیلیکوئتا، لوییز، ماتیچ، رامیرس، هازارد (با)، ویلیان (میکل)، اتوئو (اسکار) نیمکت: شوارزر، میکل، کول، لمپارد، محمد صلاح، دمبا با، اسکار

ترکیب منچستر سیتی: هارت، زابالتا، کومپانی، ناستاسیچ، کولاروف، ناواس، توره، دیمیکلیس، سیلوا، ژکو، نگردو (یووتیچ) نیمکت: پانتیلیمون، بویاتا، کلیچی، میلنر، رادول، لوپس، یووتی