به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۳۰۷۵۸

تهران میزبان یک سوم از مستاجران کشور

گروه اقتصادي: با توجه به اینکه بیش از 34 درصد از معاملات اجاره‌نشینی 10 ماهه امسال در استان تهران صورت گرفته بازهم تهرانی‌ها صدرنشین اجاره‌نشینی شدند.
تهران میزبان یک سوم از مستاجران کشور
 بر اساس آمار موجود از معاملات مسکن طی 10 ماهه امسال، تهرانی‌ها صدرنشین معاملات اجاره‌نشینی شدند و در این مدت بیش از 190 هزار قرارداد اجاره منعقد کرده‌اند. از مجموع بیش از یک میلیون و 300 هزار معامله مسکن که در 10 ماهه امسال انجام شده بیش از 544 هزار مورد مربوط به اجاره‌نامه بوده که در میان قراردادهای اجاره استان تهران با ثبت بیش از 187 هزار مورد در صدر جدول اجاره‌نشینی کشور قرار گرفته است. اجاره‌نشینان تهرانی در 10 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 42 هزار مورد بیشتر شده‌اند. بر اساس آمار موجود از ثبت معاملات مسکن طی 10 ماهه امسال و سال گذشته، کل قراردادهای اجاره‌نشینی کشور در این مدت نسبت به مدت مشابه با افزایش 84 هزار موردی همراه شده است.

 بر اساس اطلاعات بدست آمده مرکز آمار نیز 22 درصد شهرنشینان مستاجر هستند این درحالی است که در سال گذشته 68.4 درصد خانوارهای شهری با رشد 1.5 درصدی نسبت به سال 90 صاحبخانه بوده‌اند. بنابر این آمار در سال گذشته 5.8 درصد از تعداد مستاجران شهری کاسته شد و تعداد خانوارهای دارای مسکن رهنی و اجاره ای به 21.7 درصد کاهش یافتند اما آمار ثبت معاملات اجاره‌نشینی از ابتدای امسال روند رو به افزایش اجاره‌نشینی را نشان می‌دهد.
مرجع : ايسنا