به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۲:۰۶
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۳۰۷۶۳

مردم از انحرافات مدیریتی عصبانی هستند

گروه سياسي: يک عضو بنیاد باران با اشاره به وقایع پیش‌آمده در جریان ازدحام برای دریافت سبد کالای دولت، گفت: مردم احساس می‌کنند که بخشی از حقوق آنها اکنون توسط نهادهای حکومتی به آنها داده می‌شود، پس فرصت را غنیمت می‌شمارند و برای دریافت حق خود هجوم می‌آورند.
مردم از انحرافات مدیریتی عصبانی هستند

عبدالله ناصری، با اشاره به وجود منشاء اجتماعی و فرهنگی در بروز چنین رفتارهایی، از جمله مورد مشابه در روز سلام سینما (حضور رایگان مردم در سینما)، اظهار کرد: حضور مردم در صف‌های سینما یا سبد کالا در شرایطی رخ می‌دهد که آنها در سال‌های اخیر شرایط سختی را تحمل کرده‌اند و فشارهای زیادی به آنها وارد شده است.

وی افزود: از طرفی مردم شاهد برخی انحرافات بزرگ در مسیر مدیریت کشور بودند، پس نسبت به چنین انحرافاتی بسیار عصبانی هستند و بروز چنین رفتارهای اجتماعی ناشی از عصبانیت آنهاست. اخبار فسادهای مالی مختلف یا خطاهای سازمان تأمین اجتماعی را نباید ساده تلقی کرد، زیرا این اخبار از نظر اجتماعی، تأثیرگذار است. مردم به تبعات سیاسی و اقتصادی این اخبار توجه می‌کنند در حالیکه تبعات اجتماعی آنها بسیار مهم‌تر است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین تاکید کرد: تاریخ کشور نشان داده است که هرگاه دولتمردان و ارکان حکومت، سالم رفتار کرده‌اند، رفتار اجتماعی مردم هم سالم بوده است و بالعکس. این عضو بنیاد باران با بیان اینکه "اتفاقات روز تخصیص سبد کالا، خیلی کمتر از جوسازی رسانه‌های مخالف دولت بود"، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که ناهنجاریی‌هایی در این روز پیش آمد اما رسانه‌هایی که وظیفه خود را تقابل با دولت می‌دانند، علیه دولت جوسازی کردند و قضیه را بزرگ‌تر از آنچه که بود جلوه دادند.

ناصری افزود: البته کاستی‌هایی هم در مدیریت اختصاص سبد کالا وجود داشته است. به طور طبیعی در ابتدای انجام هر طرحی مشکلاتی وجود دارد. به طور مثال در توزیع کارت سوخت هم چنین مشکلاتی وجود داشت. با این وجود، دولت باید با تدبیر بیشتری در ادامه نواقص این طرح را رفع کند. البته کناره‌گیری معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز ناهماهنگی‌هایی را در اجرای این طرح به وجود آورد.

مرجع : ايسنا

مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ۱۳:۰۴
اصلا فایده دولتی که همه ثروت مملکت رو داره قورت میده و برا خودش چندین هزار میلیارد تخصیص میده چیه؟لطفا یکی به ما بگه.اون تا چهار ماه پیش که توفکر ساخت سنگر بودیم الان هم که با یه برف و کوچکترین چیزی باید بریم رو هوا!
اون وضع معیشتی مردم این وضع اختلاس و دزدی و واردات کالای لوکس به کشور (204402)