به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۶:۵۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب : ۳۰۷۹۲
ورود محموله 5 تنی غذا به مازندران

صومعه‌سرا همچنان در محاصره برف

گروه جامعه: سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت:‌ یگان‌های عملیاتی تمام تلاش خود را برای باز کردن مسیرهای صومعه‌سرا به کار بسته‌اند.
صومعه‌سرا همچنان در محاصره برف
حسین درخشان در تشریح آخرین جزئیات امدادرسانی به مردم برف‌زده گیلان، گفت: شهرستان‌های صومعه‌سرا، فومن، شفت، رضوان‌شهر، رودسر، بندرانزلی و رشت بر اثر بارش برف و کولاک شدید دچار حادثه شده‌اند. وی با بیان اینکه 247 امدادگر در حال حاضر مشغول امدادرسانی به این مناطق هستند، گفت: امدادگران به 1500 نفر امدادرسانی کرده و نسبت به اسکان 800 نفر اقدام کردند. سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اعلام خبر رهاسازی 211 دستگاه خودروی گرفتار در برف و کولاک، گفت: همچنین امدادگران 45 نفر از مردم را که بر اثر برف و سرما دچار مصدومیت شده بودند، به مراکز درمانی منتقل کردند. درخشان با اعلام نجات جان 12 زن باردار از یخ‌زدگی، گفت: میان افراد پتو، بسته غذایی و نان توزیع شده است. وی با بیان اینکه با توجه به حساسیت امدادرسانی به شهرستان صومعه‌سرا، تیم‌هایی از استان‌های معین از جمله اردبیل، قزوین، همدان و تهران به این منطقه اعزام شده است، گفت: نکته قابل توجه آن است که همچنان راه‌های دسترسی به این شهرستان‌ مسدود است و تلاش برای برقراری ارتباط با این روستا همچنان ادامه دارد.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر همچنین در مورد آخرین وضعیت امدادرسانی به برف‌زدگان مازندران با بیان اینکه هفت شهرستان تنکابن، رامسر، عباس‌آباد، چالوس، فریدون‌کنار، نور و نوشهر پوشیده از برف شده است، گفت: امدادگران به 11 هزار و 900 نفر در این استان امدادرسانی کرده‌اند و نسبت به رهاسازی 621 دستگاه خودرو که در برف محبوس شده بودند، اقدام کردند. درخشان با اشاره به فعالیت حدود 800 امدادگر در مازندران، گفت: 65 نفر از مردم این منطقه دچار مصدومیت شده بودند و توسط امدادگران به بیمارستان منتقل شده که در میان این افراد، دو زن باردار نیز به علت نیاز بیشتر به درمان،‌ به بیمارستان منتقل شدند. وی با اعلام ورود محموله پنج تنی اقلام غذایی و زیستی به مازندران، گفت: تاکنون 6400 بسته غذایی، 49 هزار قرص نان و بیش از 14 هزار بطری آب‌ معدنی میان افراد توزیع شده است و امدادگران استان‌های البرز، سمنان، تهران و خراسان رضوی برای امدادرسانی به مردم این منطقه، راهی مازندران شده‌اند.
مرجع : ايسنا