به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ساعت ۱۷:۴۷
کد مطلب : ۳۰۸۳۷

انتقاد عضو مجلس‌خبرگان از «آرایش»پسران

گروه جامعه: يك عضو خبرگان رهبری از نحوه آرایش و پوشش برخی مردان و پسران انتقاد کرد.
انتقاد عضو مجلس‌خبرگان از «آرایش»پسران
به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله احمد بهشتی، در بازدید از مرکز تحقیقات و طرح های کاربردی حجاب ریحانة النبی(ص) با اشاره به این که عفاف و حجاب تنها مختص بانوان نیست، اظهارداشت: نباید از نقش آقایان در مقوله حجاب و عفاف غافل شد. عضو خبرگان رهبری ادامه داد: بانوان همه جامعه ما را تشکیل نمی‌دهند و برای این که در مسئله عفاف و حجاب بهتر نتیجه بگیریم، باید در زمینه تربیت اخلاقی و پوشش آقایان هم کار کرد. وی با انتقاد از پوشش برخی جوانان، یادآور شد: متاسفانه امروز برخی از جوانان (پسر) به شیوه‌ای در اماکن عمومی ظاهر می‌شوند که به دور از عرف و شأن انسان است.

آیت الله بهشتی ادامه داد: آرایش‌های آنچنانی، لباس‌های مبتذل، دستبند و گردنبدهای طلا حداقل کارهایی است که برخی از آقایان به ویژه جوانان در مراکز عمومی از انجام آن فروگذار نیستند. همگام با فرهنگ سازی حجاب و عفاف در بین بانوان، باید این مسئله هم در میان آقایان فرهنگ سازی شود و با ارائه آموزش‌های مورد نیاز، سطح عفت عمومی جامعه را ارتقاء بخشید. استاد حوزه علمیه قم خطاب به مسئولان مرکز ریحانة النبی(ص) تاکیدکرد: باید همان طور که به بحث عفاف و حجاب بانوان اهتمام جدی دارید، نسبت به آقایان هم نه تنها کمتر، بلکه بیشتر از بانوان توجه داشته باشید، چرا که اگر مرد عفت و حجاب نداشته باشد، نسبت به زن تاثیر منفی خود را می‌گذارد.

آیت الله بهشتی همچنین بر لزوم توجه به عفاف و حجاب در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: عده‌ای دانشگاه را رها کرده‌اند و نسبت به مسائل اخلاقی و اعتقادی موجود در آن بی تفاوت شده‌اند و نمی دانند این بی توجهی به کجا خواهد کشید. وی افزود: روحانیت باید برای حفظ حجاب و عفاف و ارزش‌های اسلام و انقلاب در سطح جامعه بکوشد، از این مهم غفلت نکند.