به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۱:۴۶
 
۴۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ساعت ۱۸:۵۰
کد مطلب : ۳۰۸۵۲
در باره "آشغال‌های دوست‌داشتنی"+عكس

سياسي‌ترين فيلم از جشنواره فجر حذف شد!

گروه هنري: سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از حذف فیلم "آشغال‌های دوست داشتنی" با ماهیت حمایت از جریان فتنه در جشنواره فیلم فجر خبر داد!

نگار جواهریان در پشت صحنه فیلم آشغال‌های دوست داشتنی
سیدعلی طاهری گفت: از زمانی که بحث اکران فیلم‌ها در جشنواره فجر مطرح شد ما هم دغدغه هایی داشتیم و آنها را به مسئولین سینمایی ارشاد انتقال دادیم و الان منتظریم بینیم چقدر از این دغدغه‌ها رفع می‌شود. طاهری از حذف فیلم آشغال‌های دوست داشتنی خبر داد و افزود: این فیلم به دلیل اینکه ماهیت آن به جریان فتنه و موضوعات آن می‌پرداخت و محتوای فیلم در حمایت از جریان فتنه بود حذف شد! وی اعلام کرد: بعد از اتمام جشنواره نیز یک جمع‌بندی خواهیم داشت که سازمان سینمایی تا چقدر به دغدغه‌ها در این بخش پایبند است.
«آشغال‌های دوست‌داشتنی» فیلمی جسورانه به کارگردانی و نویسندگی محسن امیریوسفی ساخته سال ۱۳۹۱ است. این فیلم در دولت احمدي‌نژاد، موفق به دریافت مجوز پخش نشد و ظاهرا در دولت حسن روحانی نیز نتوانسته است پروانه نمایش برای سی و دومین جشنواره ی فیلم فجر دریافت کند. بازیگران اين فيلم اكبر عبدي، شیرین یزدان‌بخش، حبیب رضایی، هدیه تهرانی، نگار جواهریان، صابر ابر و  سیدشهاب‌الدین حسینی هستند.
محسن امیریوسفی در سال ۱۳۵۰ در آبادان متولد شد و از رشته ریاضی در دانشگاه اصفهان فارغ التحصیل شده‌است. از فعالیت‌های وی می‌توان به نمایشنامه نویسی، عکاسی، ساخت تیزرهای تبلیغاتی، ساخت فیلم‌های کوتاه و مستند اشاره کرد. امیریوسفی در مقام کارگردان دو فیلم به نام‌های آتشکار (۱۳۸۶) و خواب تلخ (۱۳۸۲) را در کارنامه دارد. که با خواب تلخ برنده چندین جایزه مختلف از جشنواره‌های خارج گردید و فیلم آتشکار او پس از پنج سال توقیف در جشنواره بین‌المللی فجر سال ۱۳۸۸ به اکران گذاشته شد. هر دو فیلم به تهیه کنندگی وی انجام پذیرفت.
امروز فريدون جيراني در انتقاد از حذف اين فيلم از جشنواره يادداشتي نوشت كه مي‌توانيد در اينجا بخوانيد.