به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۲:۴۲
 
۳۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ساعت ۲۳:۴۶
کد مطلب : ۳۰۸۶۵

خبرنگار فارس خبرهايش را از کجا می‌گیرد؟

گروه سياسي: روز گذشته خبرگزاری فارس از پلمپ مجدد دفتر جبهه مشارکت در خیابان سمیه خبر و عکسی از پلمپ آن منتشر کرد؛ کمی دقت در خبر منتشر شده سوالی را درباره ی منبع خبرگیری این خبرگزاری پیش می‌آورد.

به گزارش سايت انصاف نیوز، روز 29 دیماه خبرگزاری فارس گزارش داد که «پلمب ساختمان حزب منحله مشارکت از سوی افراد ناشناس شکست و ترددهایی به دفتر این حزب غیرقانونی صورت می‌گیرد». روز دوشنبه 14 بهمن ماه نیز نوشت: «در پی فک پلمب غیرقانونی دفتر مرکزی حزب منحل مشارکت، دقایقی قبل دادستانی تهران بار دیگر دفتر این حزب منحله را پلمب کرد».

این خبرگزاری به صراحت در خبر دوم تاکید میکند که به دنبال انتشار خبر اول این ماجرا پیگیری شده است اما نکته ی جالب توجه این است که خبر روز گذشته ساعت 12 ظهر منتشر شده و عکسی که این خبرگزاری از پلمپ منتشر کرده نیز نشان می دهد که تاریخ پلمپ مربوط به همان روز (14 بهمن ماه) است، یعنی خبرگزاری فارس بلافاصله از این اتفاق عکس تهیه کرده است.

آیا خبرنگار و عکاس خبرگزاری فارس همیشه در کنار دفتری حضور دارند که سالهاست بسته بوده و به مخروبه ای تبدیل شده، تا کسی به آن رفت و آمد کند و آنها گزارش و عکس تهیه کنند؟ رابطه‌ای گزارش‌هایی اینچنینی با ادعای دکتر احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور سابق درباره این خبرگزاری که آن را وابسته به نهادهایی خاص خوانده بود، چیست؟