به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۶ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۳۰۸۸۸
ساخت تلفن هایی که پیشگو هستند

منتظر تلفن​ها و ساعت​های عجیب باشید!

گروه فناوری: سال 2013 برای ابتکارات فناورانه، واقعا سال کسل‌کننده‌ای بود حتی شرکت اپل نیز که در اغلب موارد محصولات و خدمات جدید ارائه می‌کند در این سال فقط به روزرسانی وسایلی آشنا را در رنگ‌های مختلف با نماشگرهای ترد و شکننده در دستور کار خود قرار داده بود. اما به نظر می‌رسد سال 2014 سال امیدوار کننده‌ای باشد.
منتظر تلفن​ها و ساعت​های عجیب باشید!
پیش‌بینی آینده بسیار دشوارتر از ارزیابی زمان حال است اما می‌توان روز اول ژانویه 2015 از خواب بیدار و یک روز سرد زمستانی متفاوت را در سرزمین عجایب دیجیتالی دید. نه آنکه صبح هنگام و زمانی که هنوز از بستر خواب بیرون نیامده‌اید یک روبات انسان‌نما صبحانه را برایتان بیاورد و حیوان خانگی، سگی روباتیکی باشد که گوگل آن ساخته است.
صبح با تماس تلفنی ساعتتان از خواب بیدار می شوید
اینگونه روبات‌ها احتمال تا سال 2035 تحقق خواهند یافت. اما در روز اول سال احتمالا با یک تماس تلفنی به ساعت مچی‌تان ازخواب بیدار خواهید شد. تماسی که البته از تلفن همراه کنار تخت‌تان واقع نشده است. امسال شاهد تلاش‌های بیشتر در زمینه ساعت‌های هوشمند مانند آنچه که توسط Pebble ساخته شده خواهیم بود؛ گجت‌هایی که قطعا سال آینده بهتر و پیشرفته‌تر خواهند بود.

سارا راتمن اپس تحلیلگر پیشین Forresterکه متخصص وسایل رایانه‌ای پوشیدنی است می‌گوید: ساعت‌های هوشمند که به تلفن‌های هوشمند مرتبط می‌شوند یک طبقه کاملا جدید از وسایل رایانه‌ای در سال پیش‌رو هستند. وی بر این باور است تلفن هوشمند اپل که مدتهاست همه در انتظار آن هستند و گفته می‌شود در سال 2014 عرضه می‌شود، می‌تواند به همان شیوه‌ای که صنعت تلفن همراه را در سال 2007 متحول کرد، ساعت مچی را نیز دگرگون کند.

ساعت‌های هوشمند به ما امکان می‌دهد تا پیامک تلفن هوشمند را بدون خارج کردن گوشی از کیف یا جیب بخوانیم. این ساعت‌ها می‌توانند نظارت بر سلامتی را با حسگرهای ضربان قلب و حرکتی ،ثبت میزان ورزش روزانه و حتی بی‌تحرکی فرد در روز، آسان‌تر کند.



بر اساس اعلام سی‌تی‌گروپ، صنعت جهانی ساعت در سال 2013، 60 میلیارد دلار فروش داشته است و تخمین بررسی‌های متعدد نشان می‌دهد صنعت ساعت هوشمند برای شرکت‌های تولیدکننده این فناوری در سال 2014، می‌تواند درآمد میلیاردها دلاری در پی داشته باشد.

تلفن‌های همراه سال آینده دقیقا شبیه آن چیزی خواهد بود که امروز در کیف خود دارید اگرچه اندکی بزرگتر و نازکتر. اما نرم‌افزار نصب شده بر روی آنها به خاطر نصب حسگرهای موقعیتی بهتر، اندکی هوشمندتر می‌شوند. با این ارتقا، به جای آنکه مداوم به تلفن هوشمند خود بنگرید گوشی به شما می‌گوید چه وقت لازم است آن را بررسی کنید. در این بین، گوشی‌های معمولی که بر اساس موقعیت شبکه اجتماعی کار می‌کنند در خط مقدم این ابتکارات قرار می‌گیرند.

تلفن هایی که پیشگو هستند
اپلیکشین این گوشی‌های هوشمند با استفاده از بخش‌های مختلفی از اطلاعات از جمله موقعیت فرد، وقت روز و اینکه دوستان شما کجا بوده‌اند کار می‌کند و از این رو می‌تواند کاری که باید انجام شود را پیش‌بینی کند. به عنوان مثال در هنگام عبور از جلوی یک کافی‌شاپ و درصورتی که یکی از دوستان کاربر در کافی‌شاپ نشسته باشد تلفن هوشمند به کاربر خود توصیه می‌کند وارد کافی شاپ شود و چیزی بخورد.

اکنون تصور کنید تمامی اپلیکیشن‌های های تلفن همراه این کار را انجام دهند. توییتر به کاربر از وقوع یک رویداد خبری در نزدیکی خانه خبر دهد، فیس‌بوک به کاربر در مورد اظهار نظرات دوستان به پست‌های فرد خبر داده و یا اظهار نظر در مورد پست‌های دیگران را یادآوری می‌کند. وقتی که کاربر در حال صرف شام با اهالی خانواده است تلفن به طور خودکار می‌تواند ایمیل‌ها، پیامک‌ها و تماس‌های تلفنی مسدود کند و این کار را با حس کردن تلفن همراه دیگر اعضای خانواده که در همان ساعت خاص از شب در اتاق غذاخوری هستند انجام می‌دهد.
پیش‌بینی می‌شود حسگرهای غیرمعمولی دیگری نیز در سال آینده به تلفن‌های هوشمند افزوده شود.

تشخیص وضعیت روحی در تلفن ها

بندیتو ویگنا مدیر کل شرکت STMicroelectronics - شرکت تولید کننده حسگر برای تلفن‌های همراه می‌گوید سال 2014 می‌تواند زمانی باشد که شاهد عرضه حسگرهای تشخیص وضعیت روحی در تلفن‌ها باشیم. تصور کنید در حال بازی ویدیویی هستید که با تشخیص میزان هیجان بازی را تنظیم کند.
مرجع : مهر