به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۹ ساعت ۰۸:۲۰
کد مطلب : ۳۱۲۴۱
مقاله وارده

«کلیدش»، «قفل» عذرخواهي را هم باز كرد

«کلیدش»، «قفل» عذرخواهي را هم باز كرد
آیت قیصربیگی

گروه مقالات: وقتی صف‌هاي طولانی مردم را در حین گرفتن سبد کالا و استقبال مردم از آن را مي‌دیدم از یک جهت فکر مي‌کردم که چه به موقع دولت این کار را انجام داده است که شاید این موضوع بهانه ای برای تشکر از دولت باشد اما از طرف دیگر دیدم که برخی افراد جوری دیگر مي‌بینند و بهانه ای دست و پا کرده اند تا نفس این عمل خیرخواهانه را زیر سوال ببرند! آری برخی تنها نیمه خالی لیوان را مي‌بینند تا نه کمک را بلکه تنها طویل بودن صف‌ها را به حساب دولتی بگذارند که هنوز در آغاز راه است و نقشی در این حرکت خودجوش نداشته است.

کاش آنها همانطوری که بر این صف‌ها زوم کرده اند یادی هم از صف بستن‌هاي گذشته نیز بکنند و یا حداقل صف‌هاي طویل امروز تجار و سیاست مداران خارجی را نیز ببینند که مترصد فرصتی برای ارتباط با ایران هستند! کاش آنها بجای گشتن صرف به دنبال نقاط ضعف دولت به نقاط قوت آن نیز توجه مي‌کردند تا حداقل تعادل و انصاف را پیش وجدان خویش رعایت مي‌کردند. کاش آنها این نصیحت ارزشمند مقام معظم رهبری را گوش کنند که؛ اگر نقد مي‌کنید علاوه بر گفتن نقاط ضعف به نقاط قوت نیز اشاره کنید تا نیت خیرخواهانه و سازنده بودن نقد مشخص گردد.

استقبال مردم برای دریافت کمک‌ها از سوی دولت خویش چیزی از عزت نفس دولت و مردم کم نمی کند بلکه باید از دولت به خاطر این حسن نیت تشکر کرد. ریشه این پدیده صف بستن‌ها برمي‌گردد به وضعیت اقتصادی که ظرف سال‌هاي گذشته رقم خورده است و امروز نیازمند تدبیری خاص در این باره هستیم. البته شاید ایرادی در نحوه توزیع سبد کالا هم باشد اما دولتی که عزم خود را جزم کرده است تا به وضعیت اقتصادی سر و سامانی دهد شاید مجبور است که این کمک‌ها را به این شیوه انجام دهد تا مبادا تزریق پول به جامعه باعث تورم و یا مشکلات مشابه شود.

به هر حال ريیس‌جمهور به خاطر به زحمت افتادن مردم عذرخواهی کرد. عذرخواهی که امید مسوليت پذیری و رفع چالش‌ها را بیش از پیش قوی تر نمود. هرگاه ما شهامت رویارویی با واقعیت‌ها را داشتیم و مسولیت کارهای خویش را بر عهده گرفتیم مي‌توانیم امیدوار باشیم که روزهای بهتری را در پیش رو داریم. امروز رویکرد دولت تدبیر و امید در رویارویی با چالش‌ها و مشکلات پیش رو از یک منظر عقلانی تنظیم مي‌شود. پذیرش واقعیت‌ها اولین گام در جهت اصلاح روبه رشد آنها است که منتج به حقیقت بینی و برخورد درست با مسائل را در پی خواهد داشت.

اما یک حرف با ريیس‌جمهور محترم؛ اگر دیدیم که با تواضع از مردم عذرخواهی کردی بر خود مي‌بالیم که کلام امام راحل(ره) مبنی بر خدمتگزار بودن مسولین را به نمایش گذاشتید. وقتی برای به زحمت افتادن مردم احترام قائل هستید و عذرخواهی مي‌کنید با زبان بی زبانی به ما مي‌گویی که این کمک‌هاي بی منت، حق مردم است و صرفا هدیه ای از طرف دولت نیست. به عنوان ريیس جمهور نشان دادید که بر نفس خود امیری تا هر وقت خواستید بر هوای نفس خویش غلبه کنید. با این کار نشان دادید که مسئولیت پذیر هستید تا اگر اشتباهی رخ داد با شهامت با مردم درمیان بگذارید و در پی جبران باشید و این وفای به اعتماد مردم است. عذرخواهی تو هم برای ما کلید است که رضایت خلق را درپی داشت.

غلامی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۹ ۰۹:۱۱
سخت ترین کار دنیا سیر کردن ایرانیان است.اگر دنیا مال و ثروت را هم ایرانیان داشته باشندواعلام کنند سبد کالا میدهند باز هم یه عده ای میگرند. (205877)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۹ ۰۹:۲۰
روحانی متشکریم (205882)
چالش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۹ ۰۹:۲۶
"هرگاه ما شهامت رویارویی با واقعیت‌ها را داشتیم و مسولیت کارهای خویش را بر عهده گرفتیم مي‌توانیم امیدوار باشیم که روزهای بهتری را در پیش رو داریم."

روحانی.... مچکریم! :x (205883)
رویا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۹ ۱۰:۱۰
سطح توقع مردم را در حد یک عذرخواهی پایین آوردین. چه شق القمری شده !!!! (205896)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۹ ۱۰:۵۶
عذر خواهی ریس جمهور نشان از مسولیت پذیری ایشان دارد. (205906)
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۹ ۱۱:۳۹
کاملا موافقم. روحانی متچکریم (205911)