به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۲۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۹ ساعت ۰۱:۰۳
کد مطلب : ۳۱۲۵۷

پاسخ مجمع روحانیون به مطلب کذب کیهان

گروه سياسي: در پی انتشار مطلبی «سراسر کذب» در کیهان درباره ی موضع مجمع روحانیون مبارز در سال 88، روابط عمومی این تشکل جوابیه ای به کیهان ارسال کرده که منتشر نشده است.
پاسخ مجمع روحانیون به مطلب کذب کیهان
به گزارش انصاف نیوز، متن جوابیه مجمع روحانیون مبارز خطاب به حسین شریعتمداری، مدیر مسوول روزنامه ی کیهان در پی می‌آید:
در پی صدور بیانیه مجمع روحانیون مبارز به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تاریخ و ارائه تحلیلی جامع از مسایل انقلاب و شرایط روز کشور و دعوت همگان به وحدت و همدلی و شرکت یکپارچه در راهپیمایی ۲۲ بهمن، متأسفانه در روزنامه کیهان سه شنبه مورخ ۱۵ بهمن در صفحه ۲ مطلبی سراپا کذب علیه این مجمع روحانی که از یادگاران حضرت امام خمینی(س) است منتشر نموده‌اید که همانند دهها دروغ دیگر نتیجه‌ای جزء تشویش اذهان عمومی و متهم نمودن این نهاد مبارک و اعضاء محترم و برجسته آن و القاء اختلاف و تفرقه در جامعه نتیجه دیگری ندارد.

در نوشته فوق‌الذکر باعنوان “کی بود؟ کی بود؟ ما نبودیم!!” آمده است (….. بعداز نماز جمعه تاریخی ۲۹ خرداد رهبر معظم انقلاب در دانشگاه تهران که ایشان بر پیگیری اعتراضات تمامی کاندیداها در چارچوب قانون تاکید کردند، مجمع روحانیون مبارز در اقدامی معنا دار بلافاصله با صدور بیانیه‌ای از هواداران موسوی و کروبی خواست تا در روز ۳۰ خرداد نیز به خیابانها آمده و نسبت به تقلب در انتخابات اعتراض کنند…..)

این در حالی است که مجمع روحانیون مبارز هرگز چنین بیانیه‌ای صادر نکرده است بلکه این مجمع در تاریخ ۲۷/۳/۱۳۸۸ (سه روز قبل از ایراد خطبه‌های مقام معظم رهبری) برابر با قانون احزاب طی نامه‌ای از وزارت کشور تقاضای صدور مجوز راهپیمایی کرد، متأسفانه وزارت کشور علیرغم پیگیری مکرر تا روز شنبه ۳۱/۳/۱۳۸۸ از دادن پاسخ منفی یا مثبت خودداری کرد و ظهر روز شنبه به صورت تلفنی مخالفت خود را با تقاضای مذکور اعلام نمود. از آنجا که خبر تقاضای مجمع در برخی رسانه‌ها منعکس شده بود مجمع بلافاصله طی بیانیه‌ای رسمی اعلام نمود که بدلیل مخالفت وزارت کشور، این مجمع هیچگونه برنامه‌ای برای راهپیمایی ندارد و تلاش نمود از طریق صدا و سیما و سایر امکانات رسانه‌ای مراتب را به اطلاع مردم برساند. اینک با توجه به مطالب فوق مقتضی است برابر قانون مطبوعات نسبت به چاپ این تکذیب نامه اقدام نمایید.