کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اگر احمدی‌نژاد طبق قانون رفتار می‌کرد امروز مصیبت نداشتیم

در مقابل اصلاح طلبان زبانمان بسته است

ايلنا , 19 بهمن 1392 ساعت 11:49

گروه سياسي: يك عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: زماني كه در تصمیم‌گیری‌های احمدی‌نژاد انحراف ایجاد شد تمام وزرای معقول را بیرون انداخت؛ تورمی که ایجاد کرد اصلا قابل توجیه نیست و باعث شده امروزه در مقابل اصلاح‌طلبانی که تازه به دولت دست پیدا کرده‌اند، زبان ما بسته باشد.


حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت دهه فجر و به همت شورای هماهنگی اصولگرایان قم (تشکل‌های نزدیک به تفکر جبهه پایداری)، برگزار شد، همچنين به مذاکرات هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی اشاره کرد و گفت: در قضیه مذاکرات هسته‌ای کشورمان با گروه ۱+۵، بخشی از این قضیه برای ما روشن و بخشی مبهم است؛ در آنچه مبهم است، چشممان باید به رهبری به عنوان استوانه نظام باشد.

وی با تأکید بر اینکه اگر مقام معظم رهبری اشاره کنند مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با گروه ۱+۵ قطع می‌شود، گفت: هیچ کس جرأت ندارد بر خلاف اراده ایشان در مذاکرات هسته‌ای تصمیم بگیرد. وی با بیان اینکه خدمات محمدجواد ظریف در دوران فعالیتش برای ما قابل تقدیر است، گفت: رهبری گفتند در مذاکرات هسته‌ای مذاکره کنندگان کشورمان با کشورهای ۱+۵، گاهی از خطوط قرمز عبور شد، اما واقعا وزن حمایت ایشان که بسیار سنگین است، در مقابل چند تذکر، قابل توجه‌تر است. مصباحی مقدم اضافه کرد: البته از آن تذکر رهبری به این طرف، مذاکره کنندگان کشورمان، دقت بیشتری در گفت‌و‌گو‌ها کرده و سعی کردند رهنمودهای رهبری را اجرا کنند.

وی در ادامه در پاسخ به سؤال یکی دیگر از حاضران در خصوص علت اصلی گرانی و تورم، خاطرنشان کرد: ابتدای دولت نهم آقای احمدی‌نژاد، نقدینگی موجود بین مردم، ۹۴ هزار میلیارد تومان بود اما پایان دولت دهم احمدی‌نژاد نزدیک به ۵۰۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور به وجود آمد یعنی ۵ برابر؛ این پول اضافی قیمت‌ها را بالا برد و هر چه رشد پول بیشتر شود، قیمت‌ها بالا‌تر می‌رود.

این نماینده مجلس یادآور شد: از مجلس هفتم تذکر می‌دادم که دلارهای نفتی را تبدیل به ریال نکنید که این موضوع مضر است و در خدمت اشتغال نیست و دیدیم همین شد؛ احمدی‌نژاد می‌گفت ما می‌خواهیم به رشد بالا برسیم و رشد اقتصادی ۸ درصد کافی نیست، اما دیدیم نتیجه عملکرد احمدی‌نژاد رشد ۸/۵- برای اقتصاد کشور شد؛ باید بدانیم رشد نقدینگی و پول بین مردم، خدمت به مردم نیست بلکه به زیان مردم است.

وی در پاسخ به انتقاد یکی از حاضران در جلسه که آیا مواضع شما و دوستانتان علیه احمدی‌نژاد و برای مثال در بحث یارانه دادن به مردم، غیر منصفانه نبود؟ گفت: آن وقت برخورد کردیم چون یارانه را دو برابر ظرفیت می‌داد؛ می‌دانستیم اثرش تورم بود که دیدیم همین نتیجه شد؛ البته جلو‌تر پیش بینی می‌کردیم و اصولا کسی که همانند ما دستش در مطالعات اقتصادی باشد می‌تواند این پیش بینی‌ها را داشته باشد.

مصباحی مقدم با بیان اینکه دادن پول نقد به مردم به عنوان یارانه، سالانه ۴۲ هزار میلیارد تومان است و این تورم زاست، گفت: دولت نیمی از این پول را از بانک مرکزی استقراض می‌کرد و وقتی استقراض کنید یعنی به بانک مرکزی اجازه چاپ پول داده‌اید و وقتی هم چاپ پول انجام شود، به اندازه ۵ برابر آن پول چاپ شده تورم ایجاد می‌شود و به نظر من تورم فعلی ناشی از همین امر است. وی افزود: اگر دولت احمدی‌نژاد معقول و طبق قانون رفتار می‌کرد، تولید را تقویت و...، امروز با این مصیبت رو به رو نبودیم.

مصباحی مقدم در پاسخ به سؤال یکی دیگر از حاضران در جلسه مبنی بر اینکه آیا افراط در نقد احمدی‌نژاد از سوی شما و دوستانتان، باعث دوری احمدی‌نژاد از شما و کارهای دیگر او نشد؟ گفت: از افراط در نقد به خدا پناه می‌برم، اما ما در مقابل احمدی‌نژاد و کارهای او، خیلی متعادل رفتار کردیم؛ از کارهای خوب مثلا سفرهای استانی ایشان تشکر کردیم؛ انحراف در تصمیم گیری‌های احمدی‌نژاد ایجاد شد و تمام وزرای معقول را بیرون انداخت؛ تورمی که ایجاد کرد اصلا قابل توجیه نیست و باعث شده امروزه در مقابل اصلاح طلبانی که تازه به دولت دست پیدا کرده‌اند، زبان ما بسته باشد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: برخی از این اصلاح طلبان در مقابل انتقادات ما به دولت فعلی می‌گویند، حضرات زمان احمدی‌نژاد و در مقابل کارهای او سکوت می‌کردند. وی تأکید کرد: باید در هر دوره یک اصولی را حفظ کرد و در بیان انتقاد، از رهبری تند‌تر نرویم. مصباحی مقدم در ادامه در پاسخ به سؤال یکی دیگر از حاضران در جلسه مبنی بر اینکه آیا دولت یازدهم به کار قابل توجهی در زمینه اقتصاد مملکت دست زده است؟ گفت: این دولت، آن خصیصه که در اقتصاد نشان داده، عقلایی است؛ البته گاهی اشتباهاتی داشته مثل سبد کالا که‌ ای کاش نمی‌داد تا حرف و حدیثی پیش نمی‌آمد، اما دیدیم که رئیس جمهور بابت توزیع نامناسب این سبد کالا از مردم عذرخواهی کردند که ما باید این عذرخواهی را بپذیریم و این قدر ادامه ندهیم.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس  افزود: در دولت یازدهم، شاید اتفاق قابل توجهی در زمینه اقتصاد نیافتاده باشد، اما آنچه رخ داده ثبات و آرامش در کشور و در فضای اقتصادی است؛ ضمنا نرخ تورم از بالای ۴۰ درصد به ۳۸ درصد رسیده و می‌گویند تا پایان سال ۳۵ درصد و سپس در سال بعد به ۲۵ درصد کاهش پیدا خواهد کرد. وی تأکید کرد: دولت یازدهم در این دوره کمتر از ۶ ماهه فعالیتش، مانند دولت قبل، دست به کاری غلط و تحریک کننده نزده است که باید بابت همین موضوع هم از آن‌ها تشکر کرد.

وی در ادامه سخنان خود در پاسخ به سؤال یکی از حاضران در جلسه مبنی بر اینکه علت شکست اصولگرایان در انتخابات اخیر را ناشی از عدم حمایت روحانیون نمی‌دانید؟ گفت: شکست اصولگرایان نه از روی ضعف حمایت روحانیون، که به خاطر انشقاق و شکاف بین آن‌ها بود و اگر این شکاف از بین برود علمای بزرگ حمایت می‌کنند.


کد مطلب: 31295

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/31295/مقابل-اصلاح-طلبان-زبانمان-بسته

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir