به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۲ ساعت ۱۸:۱۸
کد مطلب : ۳۱۸۳۰
نماینده پیشین امریکا در سازمان ملل متحد:

اگر "اوباما" به تهران برود، تعجب نمی‌کنم!

گروه سیاسی: نماینده پیشین دولت امریکا در سازمان ملل متحد روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه ای رادیویی اظهار داشت که اگر رییس جمهوری امریکا به ایران سفر کند او "شگفت زده" نخواهد شد.
اگر "اوباما" به تهران برود، تعجب نمی‌کنم!
به گزارش "تدبیر" به نقل از پایگاه خبری "وی ان دی پولیتیک"، "جان بولتون" نماینده پیشین دولت امریکا در سازمان ملل متحد در مصاحبه با شبکه رادیوی "دابلیو ای بی سی" در برنامه ای با مجری گری "آرون کلین" با اشاره به رویکرد دولت "باراک اوباما" رییس جمهوری امریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران گفت: "اگر روزی بشنوم که پرزیدنت اوباما در راستای رساندن پیام صلح به تهران سفر کرده به هیچ وجه شگفت زده نخواهم شد."

"جان بولتون" که به اتخاذ مواضع ضد ایرانی شهرت دارد و با لابی "آیپک" و گروهک منافقین همکاری نزدیکی دارد در ادامه مصاحبه افزوده است :"همانگونه که می دانید "وندی شرمن" معاون وزیر امور خارجه امریکا در امور سیاسی و رییس هئیت مذاکره کننده امریکایی با دولت کره شمالی در دوره پایانی ریاست جمهوری "بیل کلینتون" به پیونگ یانگ سفر کرده بود. هم چنین "مادلین آلبرایت" وزیر امور خارجه امریکا نیز پس از سفر به کره شمالی تلاش کرد تا ترتیبات سفر کلینتون به پیونگ یانگ و دیدار با مقام های آن کشور تا پیش از پایان دوران ریاست جمهوری او را فراهم کند. در نتیجه من شگفت زده نخواهم شد اگر "اوباما" به ایران سفر کند."

جان بولتون هم چنین در بخش پایانی این مصاحبه با تکرار ادعاهای قبلی خود در مورد تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای اظهار داشت که امید غرب به مصالحه با ایران بر سر برنامه هسته ای آن کشور صرفا یک "توهم" است و چنین توهمی برای امریکا "خطرناک" خواهد بود. این در حالیست که مقام های جمهوری اسلامی ایران همواره بر صلح آمیز بودن ماهیت برنامه هسته ای آن کشور تاکید کرده اند. در اوایل ماه دسامبر گذشته کاخ سفید خبری منتشر شده توسط روزنامه ای کوبتی به نقل از منبعی ناشناس مبنی بر آن که "اوباما" قصد دارد تا سفری تاریخی به تهران در سال 2014 میلادی داشته باشد را تکذیب کرد.

شفق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۲ ۲۱:۰۳
ما هم برای شیطان بزرگ گزینه های روی میز داریم. (206347)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۲ ۲۱:۰۸
شیطونه میگه یه فندگ بگیرم زیر اون سیبیل اش...!!

امثال این رو باید سلاخی کرد! (206348)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۲ ۲۱:۳۲
کاملا منطقییست که ایران برای قطع سواستفاده کشورهای منطقه مثل امارات از انزوای ایران روابطش با امریکا را بر پایه عدم مداخله متقابل عادی کند و همانند صدها کشور دیگر دنیا که قطعا همه انها وابسته به امریکا نیستند دشمنی با امریکا را پایان دهد تا امثال جان بولتون و نتانیاهو و دیگر جنگ طلبان عزا بگیرند (206350)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۲ ۲۲:۳۱
اگر اوباما به ایران بیاید یکی دیگر از سنگرهای مهم تندروها تخریب خواهد شد و چهره بین المللی ایران تا حد زیادی بهبود خواهد یافت (206363)
2014
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۲ ۲۳:۰۳
به کوری چشم افراطیونی مثل جان بولتون و افراطیون داخلی:
... ایشالا روزی صلح به حدی برسه که اوباما هم بیاد تهران... (206376)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۲ ۲۳:۳۵
مهمان حبیب خداست (206385)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۰۶:۰۴
جالبه که از اول انقلاب محافظه کاران و بخصوص اخیرا تی پارتی ها و عده ای از بزرگان ما همیشه به هم نان قرض می داده اند. پیروزی ریگان , پیروزی جورج بوش و حمله به اوباما (206470)