به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ساعت ۰۱:۰۲
کد مطلب : ۳۱۸۷۶

بازداشت 300مرد تخليه شده اهل حمص

گروه بين الملل: منابعي از مخالفان سوري اعلام كردند كه 300 نفر از مردان جوان تخليه شده از شهر محاصره شده حمص، توسط نيروهاي نظامي دولت سوريه بازداشت و به مكان هاي نامعلومي منتقل شدند.
بازداشت 300مرد تخليه شده اهل حمص
اين منابع ابراز نگراني كرده‌اند كه همه اين جوانان توسط نيروهاي بشار اسد تيرباران شوند. در همين حال، تخلیه غیرنظامیان شهر حمص در سوریه که روز سه‌شنبه به دلایلی به تعویق افتاد، از چهارشنبه از سرگرفته می‌شود. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ˈطلال البرازیˈ استاندار حمص گفت: عملیات تخلیه شهروندان غیرنظامی از حمص و ورود کمک های بشردوستانه به این شهر امروز به دلیل مشکلات لجستیکی و فنی به تعویق افتاد.

وی در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه افزود: از فردا (چهارشنبه) روند تخلیه شهروندان و ورود کمک های غذایی به حمص را ادامه می دهیم. بیش از 600 تن از ساکنان شهر حمص که بیشتر آنها زن، کودک و افراد سالخورده هستند روز یکشنبه موفق شدند این شهر تحت محاصره را ترک کنند.

خبرگزاری ˈرویترزˈ اعلام کرد که سازمان ملل و هلال احمر سوریه در سومین روز ماموریت تخلیه غیرنظامیان شهر حمص، روز یکشنبه توانستند نزدیک به 600 تن از ساکنان این شهر را از محاصره نجات دهند. سازمان ملل متحد پیشتر اعلام کرده بود نزدیک به 2 هزار و 500 تن از سکنه این شهر از اواسط سال 2012 تحت محاصره نظامی قرار دارند.