به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب : ۳۱۹۰۶
رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور:

از جیب کارگران تامين اجتماعي هزينه نکنيد!

گروه اقتصادی: رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور نسبت به برخی تلاشها برای در اختیار گرفتن درمانگاهها و بیمارستانهای تامین اجتماعی هشدار داد و از نمایندگان مجلس خواست تا برخلاف تبصره دو ماده 38 قانون برنامه پنجم عمل نکنند.
از جیب کارگران تامين اجتماعي هزينه نکنيد!
اولیا علی بیگی‌ با انتقاد از ادغام بیمه درمان تامین اجتماعی در بیمه نظام سلامت گفت: اخیرا وزارت بهداشت درصدد بر آمده تا درمان تامین‌اجتماعی را به سمت زیرمجموعه‌های این وزارتخانه ببرد در حالی که منابع سازمان تامین‌اجتماعی منابع بین‌النسلی و حق‌الناس است که صاحبان آن مشخص هستند و دولت در این زمینه کمکی نکرده است. وی افزود: در ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه، مجلس صراحتا تصویب کرده است که همه صندوق‌های بیمه‌ای به استثنای صندوق تامین‌اجتماعی تجمیع و ادغام شوند و در تبصره دو همین ماده حفظ مالکیت بیمارستانها و مراکز ملکی صندوق تأمین‌اجتماعی که درمان مستقیم را برعهده دارند در اختیار صندوق تامین‌اجتماعی قرار داده شده است بنابراین از نمایندگان مجلس انتظار داریم که بر خلاف آنچه خود تصویب کرده‌اند عمل نکنند.

علی بیگی هر نوع تعرض به صندوق تامین‌اجتماعی را مغایر با شرع مقدس دانست و اظهار کرد: منابعی که در بخش درمان و تامین‌اجتماعی سرمایه‌گذاری شده حاصل عرق جبین کارگران سخت کوشی ‌است که قبل از دریافت حقوقشان، حق بیمه‌هایشان کسر شده است. وی ادامه داد: امتیازی که درمانگاهها و بیمارستانهای تامین اجتماعی دارد این است که کارگران و بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در صورت نیاز به پزشک می‌توانند به صورت رایگان تحت پوشش و درمان قرار بگیرند ولی در بیمارستان​های دولتی هرگونه پذیرشی مستلزم پرداخت و واریز پول است بنابراین از کسانی که چنین طرحی را در دست دارند می‌خواهیم که اگر کمکی به طبقه محروم کارگر نمی‌کنند حداقل سربار آنها نشوند تا بتوانند نیازهای درمانی خود را مرتفع کنند.

به گفته وی قرار گرفتن درمان تامین اجتماعی در زیر مجموعه بیمه سلامت خلاف ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه است و جامعه کارگری حق تعرض به منابع سازمان تامین اجتماعی را نمی‌دهد. علی بیگی گفت: ادغام خدمات درمانی تامین اجتماعی در بیمه سلامت در گذشته صورت گرفت که ناموفق بود و ناچار به اصلاح و بازگشت به تامین اجتماعی شد بنابر این از نمایندگان مجلس می‌خواهیم که بر خلاف تبصره 2 ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه عمل نکنند.
مرجع : ایسنا