کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

صادق خرازی:

خودی و غیرخودی كردن مردم اشتباه است

24 بهمن 1392 ساعت 13:06

گروه سياسي: سفیر اسبق ایران در فرانسه با اشاره به اینکه "مهم ترین رکن انقلاب اسلامی ما همین مردم هستند"، گفت: «اینکه مردم را به خودی و غیر خودی تقسیم کنیم اشتباه تاریخی است.


صادق خرازی در گفتگو با سايت جماران درباره مشارکت گروههای مختلف سیاسی در راهپیمایی 22 بهمن گفت: «تحولاتی که امسال رخ داد باعث شد که گروههای مختلف سیاسی در این راهپیمایی شرکت کنند. طبیعی است که وقتی گروههای مختلف سیاسی در این راهپیمایی شرکت مي‌کنند مردم هم احساس بهتری دارند و احساس آرامش مي‌کنند. مردم حس مي‌کنند انقلابی که خودشان کردند هنوز متعلق به خودشان است. »

سفیر اسبق ایران در سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه "مهم ترین رکن انقلاب اسلامی ما همین مردم هستند"، گفت: «اینکه مردم را به خودی و غیر خودی تقسیم کنیم اشتباه تاریخی است که در کشور عده ای مرتکب شدند. اگر کسی با عملکرد دولتی یا مسئولی مشکل دارد ربطی به انقلاب ندارد. این سلایقی است که همه جا هست و باید به تدریج اصلاحش کرد و این کار بزرگان انقلاب است. این که عده ای مي‌گفتند انقلاب مختص به گروه خاصی است اشتباه مي‌کردند. انقلاب متعلق به همه ادیان و همه گروههایی است که در این سرزمین زندگی مي‌کنند و خود را متعلق به این کشور مي‌دانند. این کشور متعلق به آنهاست و این انقلاب هم متعلق به آنهاست.»

خرازی با تاکید بر اینکه "خود امام خمینی (ره) معتقد بودند که انقلاب متعلق به همه مردم و همه گروههای مختلف سیاسی است" گفت: «در همین انتخابات نیز مقام معظم رهبری اعلام کردند که حتی اگر کسی مارا قبول ندارد در این انتخابات شرکت کند. انتخابات متعلق به همه مردم ایران است.»

خرازی با اشاره به حضور گروههای سیاسی در این راهپیمایی و تاثیر آن در سیاسیت خارجی دولت گفت:« حضور گروههای مختلف سیاسی در این راهپیمایی قدرت بازدارندگی کشور را تقویت مي‌کند و در نهایت کاهش تهدید های خارجی به طور جدی را منجر می‌شود . این حضور باعث مي‌شود مردم ایران بتوانند به اهدافی که مي‌خواهند نزدیک تر شوند و دست اندرکاران سیاست خارجی ایران هم بتوانند حرفشان را در عرصه بین المللی با این پشتوانه مردمی محکم تر بزنند. مردم بزرگترین و مهمترین عنصر و پشتوانه دولت هستند.»


کد مطلب: 32045

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/32045/خودی-غیرخودی-كردن-مردم-اشتباه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir