به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۵ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب : ۳۲۱۹۶

رضایی:‌ باید با مذاکره رفع زيان کنیم

گروه سياسي: دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام گفت:‌ انقلاب اسلامی اعتماد به نفس و خودباوری را به ملت ایران بازگرداند.
رضایی:‌ باید با مذاکره رفع زيان کنیم
محسن رضایی افزود: تفاوت انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب‌ها نبود ا فراط و تفریط در آن بود. وی گفت: آمریکا می‌خواهد برای اجرای توطئه‌هایش، ما، مانند القاعده و طالبان یا محافظه‌کار شویم و عقب نشینی کنیم.
وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت:‌ کسانی که در مقابل ما در این مذاکرات نشسته‌اند تجربه 200 ساله دیپلماسی دنیا را به همراه دارند اما ما نیز تجربه سیاسی بسیاری داریم که می‌توانیم از آن‌ها در مذاکرات استفاده کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام با بیان این‌که «بحث هسته‌ای و اقتصاد مقاومتی مقابل یکدیگر نیستند بلکه مکمل هم هستند» افزود: اقتصاد قوی پشتوانه مذاکره کنندگان کشورمان است.وی گفت: باید مذاکره کنیم؛ زیرا مذاکره رفع زیان می‌کند و مزاحمت ها را از بین می‌برد.وی افزود: ‌دیپلماسی هموار کننده راه اقتصاد و اقتصاد هموار کننده مذاکرات است. رضایی در عین حال گفت: نباید در مذاکرات ساده‌اندیش باشیم؛ زیرا هر ساده‌اندیشی ضربه سختی به ما می‌زند.
وی افزود: تبلیغات، آگاهی رساندن و تربیت جوانان با حضور نسل انقلاب در صحنه می‌تواند به نسل جوان خودباوری را القاء کند.

وی گفت:‌ در دولت آقای احمدی‌نژاد نسل دوم مسئولیت‌ها را به عهده گرفت اما در دولت آقای روحانی به نسل اول انقلاب بازگشتیم که این نشان می‌دهد کادرسازی و جوانان را برای آینده آماده نکردیم. وی گفت: ‌تحریم مشکل ما نیست بلکه خودمان مشکل خودمان هستیم.
مرجع : ايسنا