کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در خطبه‌های نماز جمعه مطرح شد؛

ابراز انزجار امام‌جمعه اهواز از سرزمین کهن

26 بهمن 1392 ساعت 0:04

گروه سياسي: آیت الله حیدری با تأکید بر پیگیری و برخورد قاطعانه با عوامل فیلم «سرزمین کهن» که به قوم بختیاری توهین کرده است، گفت: البته این کارگردان در گذشته نیز سابقه توهین به روحانیت را در فیلم های خود داشته است اما هرگز با او برخورد نشد.


به گزارش خبرگزاری رسا، امام جمعه موقت اهواز، در خطبه های نماز جمعه این شهر، با بیان این که در روزهای اخیر سریالی از شبکه سه سیما پخش شده که حاوی عباراتی است که می توان از آن برداشت توهین آمیز به قوم اصیل بختیاری کرد، گفت: این مسأله بسیار مایه تأسف است و چرا باید رسانه ملی اجازه پخش چنین سریال‌های توهین کننده‌ای به اقوام شریف ایرانی را دهد و هرگز برای نظام جمهوری اسلامی، روحانیت و هیچ متدینی پذیرفته نیست که به قومی جسارت و اهانت شود.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که قوم اصیل بختیاری پیشینه برجسته ای در تاریخ ایران اسلامی دارد، افزود: هرگز شایسته نیست به قومی که دارای پیشینه مبارزاتی با استعمار بوده و همواره در خط انقلاب و ولایت است اهانت شود. وی تصریح کرد: به نمایندگی از آیت‌الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان انزجار و تنفر شدید خود را از این گونه اقدامات ابراز می‌داریم و اعلام می‌کنیم که روحانیت همواره در کنار همه اقوام خوزستانی قرار دارد.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که از رییس رسانه ملی که انسانی فهیم، ولایتمدار و آشنا به اقوام خوزستانی است خواستاریم تا این مساله را پیگیری کند، افزود: گرچه کارگردان این سریال در گذشته نیز سابقه توهین به روحانیت را در فیلم های خود داشته است اما هرگز آن اهانت پیگیری و برخورد نشد؛ از این رو باید اهانت‌های این افراد بی هنر را پیگیری کنند.


کد مطلب: 32238

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/32238/ابراز-انزجار-امام-جمعه-اهواز-سرزمین-کهن

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir