به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۶ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب : ۳۲۲۸۱

برف، 75 هزار پرواز آمریکایی را لغو کرد

گروه بين​الملل: بارش مداوم برف و طوفان‌های شدید، لغو شمار بالایی از پروازهای آمریکایی را در دو ماه و نیم گذشته به دنبال داشته که در 25 سال گذشته کم سابقه بوده است.
برف، 75 هزار پرواز آمریکایی را لغو کرد
بررسی آسوشیتدپرس نشان می‌دهد ایرلاین‌های آمریکایی بیش از 75 هزار پرواز داخلی را از اول دسامبر لغو کرده‌اند که 14 هزار پرواز مربوط به هفته گذشته بوده است. بر مبنای اطلاعات منتشر شده در پایگاه اینترنتی FlightAware، این رقم 5.5 درصد از 1.35 میلیون پرواز برنامه‌ریزی شده در طول این مدت را تشکیل می‌دهد و بالاترین رقم و بالاترین درصد لغو پروازها از زمستان سال 1988-1987 است که وزارت حمل و نقل آمریکا جمع آوری اطلاعات مربوط به لغو پروازها را آغاز کرد.

بر اساس این گزارش، شرایط جوی تنها عامل مطرح نبوده است و شماری تدابیر کاهش هزینه شرکت‌ها و مقررات جدید دولت احتمال لغو پروازها توسط ایرلاین‌ها و سرگردانی مسافران برای رسیدن به مقصدشان را به دنبال داشته است. پنج شنبه گذشته به دلیل وقوع طوفان‌ زمستانی که ترافیک هوایی را در قسمت شرق آمریکا فلج کرد، بیش از 70 درصد پروازها در بالتیمور، فیلادلفیا، واشنگتن دی سی و شارلوت لغو شدند. طوفان‌های قطبی در زمستان امسال مشکلات بزرگی را در شهرهای معمولا گرمی مانند آتلانتا، دالاس و هوستون به وجود آورده اند.

آنچه این وضعیت را بدتر کرده است اقدام ایرلاین‌ها در حذف پروازهای غیرسودآور و جا دادن مسافران بیشتر در یک هواپیما بوده است. اگرچه این اقدام به سود ایرلاین‌ها بوده ولی زمانیکه پرواز به دلیل یک طوفان لغو می‌شود، کابوسی را برای مسافران ایجاد می‌کند زیرا در پروازهای دیگر جای خالی وجود ندارد و بسیاری از آنها باید چند روز صبر کنند تا صندلی خالی در یک پرواز پیدا شود. از سوی دیگر ایرلاین‌ها این روزها در لغو پروازها در آستانه رسیدن طوفان سریع‌تر عمل می‌کنند که به دلیل مقررات جدید دولت برای بهبود فعالیت‌های کلی است. همچنین لغو سریع‌تر، هزینه‌های متحمل شده را کمتر می‌کند و ایرلاین‌ها را از دردسر جریمه به دلیل معطلی مسافران نجات می‌دهد.

بعلاوه دولت آمریکا مقررات جدیدی را از ابتدای ژانویه به اجرا گذاشته که مدت زمان استراحت خلبانان را افزایش می‌دهد. این امر فعالیت بدون برنامه ریزی را برای ایرلاین‌ها دشوار کرده و در شرایطی مانند وقوع طوفان ایرلاین‌ها ناچارند پروازهای بیشتری را لغو کنند. و در آخر لغو پروازها برای ایرلاین‌ها از نظر اقتصادی اقدام به صرفه ای است زیرا با نگه داشتن هواپیما در فرودگاه و به دور از طوفان، از تجهیزات خود محافظت کرده و پس از طوفان، پروازها سریع‌تر به برنامه قبلی بازمی‌گردند و کارکنان شامل حمل کنندگان بار، ماموران گیت و خدمه پرواز برای خدمت در هنگام نیاز تازه نفس می‌مانند.
مرجع : ايسنا