کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

واردات کالاهاي لوکس به سود تولید است

ايسنا , 26 بهمن 1392 ساعت 13:14

گروه اقتصادي: رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی، افزایش دو برابری سود بازرگانی لوازم خانگی وارداتی را مفید دانست و گفت: افزایش سود بازرگانی، زمینه تولید داخلی بی‌کیفیت را از بین خواهد برد و دست برخی افراد که با شعار حمایت از تولید داخل و مردم دست به کارهایی برای کسب منفعت می‌زنند را از جیب مردم کوتاه خواهد کرد.


محمد طحان‌پور گفت: دولت با آزادسازی واردات کالاهای اولویت 10 با شرط دو برابر شدن سود بازرگانی واردات، انتخاب را به مردم سپرده و حجم رقابت را برای تولید داخلی افزایش داده است. این درحالی است که اگر تولید داخلی توان تولید محصول باکیفیت را نداشته باشد باید دست از تولید بردارد. از این طریق از تولید با کیفیت داخلی نیز حمایت می‌شود. رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی افزود: تا چند وقت آینده این افزایش تعرفه و آزاد‌سازی واردات برای خودرو نیز اتفاق خواهد افتاد، زیرا شورای رقابت و سازمان محیط زیست به دنبال شهری پاک هستند. از سوی دیگر مردم نیاز به امنیت جانی و مالی بالا دارند و حق آنها استفاده از خودروی خوب و باکیفیت است.

چندی پیش هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد اصل 138 قانون اساسی، ماده (4) قانون مقررات صادرات و واردات مصوب سال 1372- و بند (د) ماده (1) قانون گمرک اجازه داد ثبت سفارش و ورود کالاهای گروه 10 به استثنای خودروهای (2500) سی‌سی و بالاتر با ارز متقاضی صورت پذیرد. همچنین براساس این مصوبه، میزان سود بازرگانی کالاهای یاد شده دو برابر می‌شود.

طحان‌پور در رابطه با قاچاق لوازم خانگی یادآور شد: قاچاق به دو بخش کالای بزرگ و کوچک تقسیم شده است که کالای بزرگ به تهران وارد نمی‌شود، اما کالای کوچک به تهران می‌آید. البته باید دید چه کالاهایی برای قاچاقچیان منفعت دارد. وی با اشاره به بازار مناسب و آرام شب عید گفت: مشتری هرچه بخواهد در بازار وجود دارد و کسی برای خرید عجله نمی‌کند. طحان‌پور افزود: هم‌چنین نباید از تاثیر جابه‌جایی‌ها و مسکن بر بازار لوازم خانگی چشم‌پوشی کرد. رکود مسکن باعث کاهش تقاضا در بازار لوازم خانگی شده است.

او در پاسخ به این سوال که آیا لوازم خانگی گران قیمت هنوز مشتری دارد گفت: در برخی موارد هزینه‌ی اقلام بزرگ و اصلی لوازم آشپزخانه به بیش از 120 میلیون تومان می‌رسد ولی خریدار این‌گونه محصولات همیشه وجود دارد. وی در رابطه با نمایشگاه مصلی خاطرنشان کرد: برخی از نمایشگاه‌ها توسط افراد سود‌جو برگزار می‌شود که در این نمایشگاه‌ها کالاهای بی‌کیفیت با قیمت غیرمنطقی عرضه می‌شود. اتحادیه لوازم خانگی در این نمایشگاه شرکت نخواهد کرد و تنها نمایشگاه‌هایی که از سوی اتحادیه مورد تایید است زیر نظر انجمن لوازم خانگی و اتحادیه لوازم خانگی برگزار می‌شود.


کد مطلب: 32290

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/32290/واردات-کالاهاي-لوکس-سود-تولید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir