به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۶ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب : ۳۲۳۱۹

ربات عاطفی، دوست آینده انسان/ عکس

گروه فناوری: محققان انگلیسی نمونه اولیه‌ای از یک ربات عاطفی را طراحی کرده‌اند که علاوه بر نمایش احساسات مختلف می‌تواند به توسعه اسباب‌بازی‌های هوشمند برای برقراری ارتباط با کودکان اوتیسمی منجر شود.
ربات عاطفی، دوست آینده انسان/ عکس
زمانیکه دو انسان برای نخستین بار با یکدیگر ملاقات می‌کنند، رابطه‌ای بین آنها شکل می‌گیرد؛ اما در تعامل انسان با ماشین، فقدان ویژگی شناخت و شخصیت در ربات مانع از شکل‌گیری یک ارتباط می‌شود. برای ساخت یک ربات تعاملی هوشمند، ماشین باید قادر به بروز عواطف و درک حالات احساسی و نیازهای طرف مقابل یعنی انسان باشد.

ایده ساخت ربات عاطفی توسط دکتر «جان مورای» از محققان دانشکده علوم رایانه دانشگاه لینکلن و با هدف بررسی نحوه تعامل انسان-ربات، درک و توسعه روابط واقعی‌تر بین انسان و ماشین‌های هوشمند ارائه شده است.

ربات اروین (Erwin) – ربات عاطفی با شبکه هوشمند – قادر به نمایش پنج حالت احساسی مختلف است. این ربات به محققان کمک می‌کند تا درک بهتری از نحوه برقراری ارتباط انسان با ماشین، نحوه شکل‌گیری روابط در کودکان مبتلا به اوتیسم، سندرم اسپرگر – نوعی اختلال زیستی-عصبی – یا سایر اختلالات شناختی پیدا کرده و اسباب‌بازی‌های هوشمندی برای این دسته از کودکان طراحی کنند.



ربات عاطفی Erwin در یک آزمایش برقراری ارتباط با انسان مورد آزمایش قرار گرفت؛ در ادامه محققان قصد دارند از ربات بدون عاطفه Keepon برای بررسی تفاوت در عکس‌العمل‌های افراد در هنگام مواجهه با هر دو ربات استفاده کنند.
مرجع : ایسنا