به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۶ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب : ۳۲۳۴۴
عامل کشتار گسترده 77 جوان نروژی:

پلی استیشن بدهید تا اعتصاب غذا نکنم!

گروه بين الملل: آندرس بریویک، عامل کشتار گسترده 77 جوان نروژی در سال 2011 در نامه‌ای تهدید کرد در صورت نرساندن بازی‌های کامپیوتری بهتر به دست وی به منظور تخفیف شکنجه‌ای که تحمل می‌کند، دست به اعتصاب غذا می‌زند.
پلی استیشن بدهید تا اعتصاب غذا نکنم!

 آندرس برینگ بریویک، که از راستگرایان افراطی است در نامه‌ای فاش کرده که در ماه نوامبر 12 تقاضای خود را به مقامات زندان محل اسارتش اعلام کرده است. وی در این نامه شرایط زندگی خود در زندانش که در جنوب شرق نروژ قرار دارد را شکنجه دانسته بود. از جمله مطالبات وی ایجاد شرایط بهتر برای پیاده روی روزانه وی و حق ارتباط آزادانه‌تر با دنیای خارج از زندان بود که به گفته وی مطابق با قوانین حقوقی اروپا هستند. وی همچنین تقاضا کرد سطح بازی پلی استیشن 2 که وی در زندان با آن بازی می‌کند، به پلی استیشن 3 ارتقا یافته و تعداد بیشتری بازی‌های مخصوص بزرگسالان به انتخاب وی در اختیارش گذاشته شود.

بریویک که از سال 2011 به دلایل امنیتی جدای از دیگر زندانی‌ها نگهداری می‌شود، تاکید می‌کند به منظور جبران انزوای شدیدش حق دارد از مجموعه فعالیت‌های بیشتری بهره‌مند باشد. بریویک همچنین گفته که باید مستمری هفتگی وی که حدود 49 دلار است، دو برابر شود تا کفاف هزینه‌های مربوط به پست نامه‌های وی را بدهد. دیگر درخواست‌های بریویک شامل پایان تفتیش روزانه بدنی وی و دسترسی به یک کامپیوتر شخصی به جای ماشین تایپی که تکنولوژی سال 1873 محسوب می‌شود، است.

بریویک در نامه‌ای که تاریخ آن 29 ژانویه است، عنوان کرده از آنجا که تاکنون شرایط وی هیچ بهبود واقعی پیدا نکرده است اعتصاب غذا از جمله گزینه‌های وی خواهد بود. وی اظهار داشت: این اعتصاب غذا تا زمانی آندرس آنوندسن، وزیر دادگستری نروژ و مسئول سازمان‌ زندان‌ها رفتارشان با من را که بدتر از رفتار با حیوان است، متوقف نکنند ادامه خواهد یافت و به زودی تاریخ آغاز اعتصاب غذای من اعلام خواهد شد.

بریویک در 22 ژوئیه 2011 ابتدا یک بمبگذاری در نزدیکی یک ساختمان دولتی در شهر اسلو هشت نفر را کشت و سپس با اسلحه به اردوی جوانان حزب کارگر نروژ در جزیره اوتوئیا حمله کرد و 69 تن دیگر را نیز به قتل رساند.

مرجع : ايسنا