به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۶ ساعت ۱۹:۲۱
کد مطلب : ۳۲۳۵۷

چه کسانی شایسته زرشک زرین بودند؟

گروه فرهنگ وهنر_ رسانه ها: گفته بودند در واپسین جشن همنشینی اهالی سینما در برج میلاد قراراست 22 سیمرغ بلورین بر شانه کسانی که به زعم داوران شایسته هستند قرارگیرد.
چه کسانی شایسته زرشک زرین بودند؟
رضا میرمحرابی  با اين مقدمه در سايت عصرايران نوشت:  سوار بر اسب سفیدمان شدیم، به برج میلاد رفتیم تا پرواز این سیمرغ ها را از نزدیک نظاره کنیم. گفته بودند شبکه نمایش نامی نیز قراراست زنده نشان دهد اما برای جلوگیری از مرگ تدریجی مان کارت اختتامیه را گرفتیم و عازم شدیم. خوب پارکینگ که برای ما نیست قاعدتا "ظرفیت تکمیل است"، پس اسب سفیدمان را گوشه کناری به عشق دیدن سیمرغ ها رها کردیم و رفتیم؛ حال بماند حضور خانوادگی بعضی ها با نوزادان و کودکان خود ما را یاد عصر جمعه یکی از بوستان های تهران می انداخت. واردشدیم و در صندلی مان مستقر و البته از قبل بدنمان را برای تاخیر یکساعته شروع مراسم آماده کرده ایم.

مراسم شروع شد یکی از دوستانمان که باور نمی کرد تلویزیون لحظه به لحظه قراراست پخش مستقیم کند هر 5 دقیقه یکبار تلفنی پیگیر بود تا بداند مراسم در کدام مرحله است ، طفلی چنان حرص می خورد انگار فینال جام جهانی را تماشا می کند؛ سانسور ناشیانه ظاهرا خیلی ها را آزار داده بود. خوب ما هم که دنبال بهانه می گشتیم تا حرف دلمان را بزنیم، برآن شدیم زرشک های زرین این دوره را تا عرق عزیزانمان خشک نشده اهدا کنیم. شاید کمی تا قسمتی تکانی بخورند و خوش خوشان به فکر دوره های بعدی باشند. در این دوره که خیلی ها اعمال قانون کردند و اعمال قانون شدند.

زرشک زرین ممیزی ناشیانه :در این بخش به دو مجموعه اعطا می شود : زرشک اول با افتخار تقدیم به مدیران رسانه ی ملی برای سانسور مراسم اختتامیه و زرشک دوم اهدا می شود به سانسورچی فیلم سینمایی شیفتگی که با سیاه کردن تصویر و شنیدن صدای فیلم به صورت همزمان ، ناشیانه ترین ممیزی تاریخ سینمای ایران را اعمال کرد؛بماند که کارگردان فیلم هم ظاهرا بدش نیامده بود.

زرشک زرین بهترین فیلم : به مجموعه ی فیلم های دفاع مقدسی به جز فیلم "شیار143" و فیلم "چ" و البته نیمی از آثار بخش مسابقه جشنواره امسال با تاکید بر فیلم رنج وسرمستی.

زرشک زرین بهترین داوری : ابر و باد و مه و خورشید فلک در کاربودند تا دل هیچ گروهی نشکند وهمه دست پر به خانه برگردند و ابراهیم حاتمی کیا سیمرغی بر شانه اش ننشیند.

زرشک زرین بهترین تصمیم جشنواره : تغییر یکباره ی برنامه روز آخرجشنواره و نمایش فیلم عصبانی نیستم در سانس صبح شاید عده ی کمتری فیلم را ببینند و نشست خبری اش نیز برود روی هوا.

در پایان بر خود لازم می دانم تا با حفظ مصلحت اندیشی از اعطای زرشک های بیشتر جلوگیری کنیم باشد تا دل گروه بیشتری را بدست آوریم ودر نهایت رستگار شویم و مدیریت بحران ها و معضلات فرهنگی و فرافرهنگی را از دوش مدیران مربوطه برداشته و به موج ها بسپاریم ، باشد که همگی در کنار یکدیگر عاقبت به خیر شویم.
برای جلوگیری از عصبانیت بی مورد ده بار زیر لب بگویید عصبانی نیستم عصبانی نیستم...!