به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۳:۰۱
 
۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۶ ساعت ۲۰:۱۷
کد مطلب : ۳۲۳۷۳
شیوه مقابله با منکرات در اختیار رهبری است

رهبری احساس می‌کنند باید صلح‌حدیبیه امضاشود

گروه سياسي: نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با توجه به تفاوت زمانی رهبران الهی، باید به رهبر حاضر مراجعه کرد.
رهبری احساس می‌کنند باید صلح‌حدیبیه امضاشود

به گزارش ایسناحجت الاسلام علی سعیدی  در همایش حماسه سازان بصیرت در کرمان با اشاره به حضور شیخ کرب آبادی از مبارزان بحرین در این همایش اظهار کرد: مردم بحرین رنج فراوانی در راه انقلاب خود متحمل شده‌اند و همچنان استوار در این مسیر گام بر می‌دارند. وی با اشاره به تفاوت انقلاب ملت‌ها افزود: نظام سلطه از رژیم بحرین حمایت می‌کند زیرا تغییر در معادله قدرت در بحرین معادله و موازنه قدرت در منطقه را تغییر می‌دهد؛ ناوگان پنجم امریکا در بحرین است، بحرین هم مرز عربستان است و تاثیر فوق‌العاده‌ای در وضعیت عربستان خواهد گذاشت لذا به این سادگی نظام سلطه تسلیم مردم نمی‌شود.
سعیدی تصریح کرد: اما اراده مردم بحرین بسیار قوی است و طولانی شدن دوره مبارزه همت، اراده و نقش روحانیت در ادامه مبارزه را نشان می‌دهد. وی اضافه کرد: هر قدر انقلاب عمق پیدا کند، در جهت جلوگیری از آسیب پذیری و البته پویایی آن موثر است؛ انقلاب مصر با هزینه‌های زیادی پیروز شد، اما نظام سلطه آن را به ضدش تبدیل کرد.

سعیدی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران سال‌ها ایستاد و به دلیل وجود پایه‌های محکمی که داشت، سخت‌ترین شرایط را تحمل کرد و از هنرهای امام خمینی(ره) این بود که همه تار و پود نظام را دگرگون کرد. وی با تاکید بر این‌که انقلاب باید هم هیات حاکمه و هم طبقه حاکم را دگرگون کند، افزود: اگرچه در چند مرحله برای حاکمیت طبقه اشراف بر حکومت حمله شد، اما انقلاب اسلامی توانست در مقابل آن بایستد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به فلسفه تفاوت در سیره و روش رهبران الهی گفت: پیامبر اسلام در سه مقطع سه نوع رفتار دارند، که در مکه یک نوع، در مدینه نوع دیگر و بعد از فتح مکه رفتار دیگری درعملکرد ایشان می‌بینیم. وی با اشاره به تفاوت رفتار امام علی (ع) در دوره پیامبر(ص)، بعد از ایشان و در مقابل معاویه، رفتار امام حسن و امام حسین(علیهماالسلام) افزود: امام حسن(ع) در شرایط خاصی تن به صلح می‌دهند و امام حسین(ع) دست به قیام خونین می‌زنند.

سعیدی تصریح کرد: امام خمینی(ره) زمانی فرمود جنگ تا رفع فتنه، اما جام زهر نوشید و همه این مسائل میزان مانور رهبری را در مقاطع مختلف نشان می‌دهد. وی اضافه کرد: در تفاوت شیوه رهبران الهی گاهی یک شیوه علنی، گاهی رفتار نیمه علنی و زمانی شیوه‌های مخفی می‌بینیم و در حادثه عاشورا شاهد دو رفتار سری و علنی هستیم؛ امام حسین (ع) ماموریت سری برای رفتن به کربلا داشت و نمی‌توانست افشا کند؛ چرا با خانواده به عراق می‌رود. سعیدی اظهار کرد: این هوشمندی و تاکتیک رهبری است و ایشان برای سفر به عراق استراتژی داشت.

وی با تاکید بر این‌که بین عصر امام خمینی (ره) و عصر امام خامنه ای(مدظله العالی) تفاوت وجود دارد، تصریح کرد: یکی از اشتباهات خواص وعوام این است که تفاوت بین دو عصر را درک نمی‌کنند و بسیاری از کسانی که بعد از پیامبر اسلام(ص) اشتباه کردند، به این دلیل بود که عصر نبوی و علوی را با هم قاطی کردند و سکوت چند نفر از جمله عبدالله بن عمر و ... و خیانت به انقلاب به خاطر عدم فهم تفاوت عصر نبوی و علوی بود. سعیدی اظهار کرد: این افراد جرمشان سنگین تر بود چون مسبوق به ایمان بوده و تقریبا آگاهانه مخالفت کردند. وی افزود: در حال حاضر نیز همین اشتباه را داریم و آقایان تفاوتی بین عصر مقام معظم رهبری و امام راحل قائل نمی‌شوند در حالی که تفاوت ها زیاد است. نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بیان کرد: بخشی از این تفاوت‌ها در مرزهای ما و مفاهیم است.

وی با اشاره به سخنان آقای هاشمی درباره رجوع به نظر امام در زمینه مرگ بر امریکا تصریح کرد: با وجود گذشت 24 سال از رحلت امام، متغیرها را چه می کنید، جنگ نرم است و مرز ما گسترده شده، امروز مرز ما ساحل مدیترانه است و ما با امریکا در سوریه می جنگیم. سعیدی گفت: این‌که می‌توانیم بگوییم مرگ بر امریکا یا نه، باید به مرجع و ولی فقیه حاضر مراجعه کنیم و او باید تعیین تکلیف کند. وی با بیان این‌که اشکالات مبنایی و ریشه‌ای به آقایان وارد است، تصریح کرد: این حرف‌ها نشان می دهد که ولایت بعد از امام را قبول ندارند.

سعیدی با اشاره به این‌که در زمان حضرت امام ماهواره و اینترنت نبوده است، اضافه کرد: باید درباره جایز بودن یا نبودن ماهواره و احکام این امور با رهبری صحبت کنیم. وی تصریح کرد: وقتی مرز ما تغییر کرده با چه مجوزی مرگ بر امریکا را برداریم؟ امروز مرز ما جغرافیای جهان اسلام است، بحث ما تنها مسئله هسته ای با امریکا نیست، نمی توانیم فقط روی این متمرکز شویم؛ امریکا روی مسئله بحرین با ما بحث دارند ما که نمی توانیم دست برداریم. ما در مورد غزه، عراق، حزب الله و ... با امریکا حرف داریم و اگر این طوری بحث شود مرز ما تا امریکای لاتین می رود.

وی افزود: آنقدر متغیرهای پیچیده‌ای امروز وجود دارد که باید به رهبر حاضر مراجعه کنیم، البته رهبران الهی اختیار تغییر هر چیزی را ندارند؛ اصول ثابت است و استراتژی و تاکتیک متغیر است. سعیدی تصریح کرد: هیچ یک از رهبران الهی حق تغییر در نرم افزار بعثت و حق تصرف در آن را نداشتند و مهم ترین دلیل این است که خداوند فرمود پیامبر هم حق تصرف ندارد و تنها وظیفه استقامت در چهارچوب ماموریت را دارید. وی اضافه کرد: اصول قابل تغییر نیست و باید به آن توجه کرده و به مردم بگوییم انقلاب برپایه اصول بوده و رییس جمهور حق ندارد اصول را زیر و بالا کند.

وی افزود: استکبار ستیزی یک اصل و در شیوه همه رهبران الهی است، مقام معظم رهبری فرمودند"مبنای تقابل ما با امریکا استکباری است" و اصول مشترک در شیوه رفتاری رهبران الهی است و رفتار ابراهیم و موسی همین شیوه بوده است. سعیدی اظهار کرد: اصل جهاد ثابت و شیوه قابل تغییر است و تشخیص در اختیار رهبری؛ منکرات باید برداشته شود و شیوه مقابله با منکرات در اختیار رهبری است. در زمینه مقابله با طاغوت، رهبری احساس می کند باید صلح حدیبیه امضا شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه  با اشاره به عوامل تاثیرگذار در تغییر تاکتیک گفت: یکی از عوامل مهم متغیرهای پیرامونی است که در اختیار رهبری است و میزان قدرت رهبری تعیین کننده می‌باشد و یکی از عوامل عقب نشینی رهبران از تاکتیک های نزدیک به آرمان، عده و افراد است. وی با اشاره به این‌که همه رهبران الهی آرمان گرا هستند، اما همه آرمان ها محقق نشده، بیان کرد: مردم در پیروزی و تحقق آرمان ها نقش دارند و تغییر آرمان امام صادق(ع) از مقابله با نظام طاغوت به تاکتیک دیگر به خاطر فقدان یاران مردمی بود. 

سعیدی اظهار کرد: یکی از عوامل تاثیرگذار مثبت و منفی دولت ها هستند، دیپلماسی فعال و منفعل، دیپلماسی استقامت و سازش با هم تفاوت دارد. وی افزود: سومین عامل خواص هستند، نوع چیدمان خواص در نحوه رفتار رهبری تاثیر دارد و باید به عوامل موثر بر قدرت رهبری توجه کرد. سعیدی با بیان این‌که باید همه عوامل در جهت مثبت باشند تا تاثیر لازم را بگذارند، افزود: یکی از عوامل تاثیرگذار تفاوت جبهه مقابل است، امام حسن و امام حسین(علیهماالسلام) هیچ تفاوتی نداشتند، اما معاویه و یزید باهم تفاوت داشتند.