به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۷ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب : ۳۲۴۱۵

قیمت زمین و ساختمان رو به کاهش می‌رود؟

گروه اقتصادي: سال آینده برای بازار مسکن سال خروج از رکود و رونق معاملات خرید و فروش خواهد بود و قیمت زمین و ساختمان رو به کاهش می‌رود.
قیمت زمین و ساختمان رو به کاهش می‌رود؟
سلمان خادم المله  یک کارشناس مسکن در پیش‌بینی خود از بازار مسکن سال آینده رونق معاملات و حرکت به سمت کاهش قیمت را عنوان کرد و گفت: حجم معاملات در سال آینده افزایش می‌یابد. وی افزود: با ایجاد بسته‌های تشویقی بانک مسکن و برنامه‌های بانک‌های تجاری برای افزایش سقف تسهیلات مسکن به احتمال زیاد حجم معاملات مسکن در سال آینده افزایش می‌یابد و به دنبال آن بازار رونق می‌گیرد.این کارشناس مسکن با بیان این‌که یکی از مشکلات مسکن در سال جاری باقی‌مانده‌های واحدهای مسکن مهر از دولت قبل بودند، گفت: برخی مشکلات مسکن و سرمایه‌گذاری‌های غیرجذاب در بخش مسکن به این واحد‌های مسکونی بر می‌گردد.

به گفته خادم المله سرمایه‌گذاری در بخش مسکن مهر و تمام نشدن واحد‌های مسکونی تاکنون اندکی بر بازار مسکن تاثیر گذاشت چراکه این واحد‌های مسکونی بازار هدفی را پیش گرفته بود. وی با اشاره به طرح‌های مسکن که از سوی دولت با عنوان «مسکن اجتماعی، حمایتی و مسکن آزاد» مطرح می‌شود، گفت: هر یک از این طرح‌ها هدف اجتماعی خاصی دارد و برای اقشار مختلف پیش‌بینی شده است.این کارشناس مسکن برای بازار سال آینده مسکن برابری عرضه و تقاضا را پیشنهاد داد و افزود: دولت برای فراهم‌ شدن برابری عرضه و تقاضای مسکن ابزار‌ها و نهادهای مالی خود را به کار گرفته است تا بتواند در سال آینده نهایی کند.

خادم‌المله اظهار کرد: صندوق‌های سرمایه‌گذاری، صندوق املاک و مستغلات مسکن و اوراق رهن ثانویه هر یک به تنهایی می‌توانند به تقویت برابری عرضه و تقاضا در این بخش کمک کنند. وی معتقد است: اگر فعالان بازار مسکن دست به دست هم دهند و به کمک ابزار‌های موجود عرضه و تقاضا را تقویت کنند بخش مسکن نیز به دوران رونق و خوب خود برمی‌گردد. این کارشناس مسکن افزود: بخش زیادی از مشکلات مسکن در سال گذشته به اشتباهات دولت قبل بر می‌گردد که این اشتباهات ناشی از ورود نقدینگی پس از اجرای طرح مسکن مهر و فعال‌ نشدن کسب و کار مسکن بود.
مرجع : ايسنا