به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۷ ساعت ۱۷:۲۸
کد مطلب : ۳۲۵۰۳

شركت نفت: اهواز 500 چاه نفت دارد

گروه اقتصادي: مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: اهواز مرکز استان خوزستان 500 حلقه چاه نفت دارد که نقش مهمی در تامین نفت ايران دارند.
شركت نفت: اهواز 500 چاه نفت دارد
حمید دریسˈ امروز یکشنبه در حاشیه نخستین کنگره بین المللی تخصصی علوم زمین با رویکرد زمین شناسی نفت درمحل سالن همایش شهرک نفت اهواز در جمع خبرنگاران افزود: این چاه های نفت در مناطق مختلف نفت خیز اهواز قرار داشته و فعال هستند. وی با اشاره به موضوع زمین شناسی و ارتباط آن با حفاری چاه‌های نفت گفت: زمین شناسی، چشم و دیدبان حفاری به شمار می‌آید. دریس گفت: اهمیت صنعت نفت و گاز بر کسی پوشیده نیست، تامین منابع ارزی کشور و خوراک پالایشگاه‌ها امری بسیار مهم است و به همین لحاظ مباحث و علوم زمین شناسی در صنعت نفت از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: زمانی که از نفت و اکتشافات نفتی حرف زده می شود مهندسی نفت و حفاری در ذهن ها تداعی می شود این در حالی است که باید در ابتدا علم زمین شناسی که در صنعت نفت حرف اول را می زند به خاطر آورد. دریس تصریح کرد: علم زمین شناسی در ایجاد ایمنی در بخش نفت و گاز بسیار موثر بوده و در بخش مطالعات نفتی و اکتشافات میدان‌های نفتی از علم زمین شناسی بهره برده می‌شود که این مهم نشان از ارتباط تنگاتنگ صنعت نفت و علم زمین‌شناسی است.

کنگره بین المللی تخصصی علوم زمین با رویکرد زمین شناسی نفت به مدت دو روز درسالن های شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با حضور کارشناسان اساتید علوم زمین شناسی جریان دارد و در پایان از چند پیش کسوت در حوزه نفت استان تجلیل خواهد شد.

رحمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۷ ۱۹:۵۰
این نفت فقط دودو بدبختیش برای مردم اهوازه .......استغفرالله (207459)
کارونی اصیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۷ ۲۱:۲۱
ماشاالله 500حلقه چاه نفت فقط در اهواز!!!!!!!!!!!!!!
اونوقت فقط الودگیهاش نصیب اهوازیها میشه،واقعا جای تاسف و خجالت داره...
لااقل شرکت مناطق نفتخیز جنوب-بزرگترین شرکت ایران و خاورمیانه- پول الودگیهایی که ایجاد میکنه رو به مردم خوزستان پرداخت کنه،یعنی اینقدر هم حق نداریم؟! (207484)