کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ارمنستان نان لواش ایرانی را صاحب شد!

ايرنا , 27 بهمن 1392 ساعت 18:17

گروه جامعه: عضو هیات رئیسه گروه دوستی پارلمانی ایران ارمنستان گفت: ارمنستان کشور همسایه شمالی قصد دارد روش عمل آوری و پخت نان کاملا ایرانی لواش را در فهرست آثار معنوی یونسکو به نام خود به ثبت برساند.


یوناتان بت کلیا در واکنش به فرصت طلبی کشور همسایه گفت: کشور ارمنستان با سوء استفاده از بی توجهی مسوولان فرهنگی ما نسبت به میراث های مادی و معنوی، قصد دارد نان لواش را به عنوان میراث معنوی خود در یونسکو به ثبت برساند که جای بسی تاسف دارد. وی تاکید کرد: نان لوش اختصاص به ایران دارد و قدمت پخت و عمل آوری این نان به صدها سال می رسد ولی بی توجهی ما باعث شده تا کشور ارمنستان به ما رودست بزند.

نماینده آشوریان ایران در مجلس اضافه کرد: متأسفانه در یونسکو درخواست هایی که زودتر ارسال می شود در اولویت قرار می گیرد و اگر کشوری بعد از درخواست اولیه نسبت به درخواست ارسالی به یونسکو ادعایی داشته باشد به سختی می توان آن ادعا را ثابت کرد. نماینده آشوریان در مجلس  ادامه داد: مسئولان ما باید به فکر ثبت سایر میراث های مادی و معنوی کشور در فهرست آثار جهانی باشند و قبل از آنکه کشور بخواهد آثار ما را به نام خود ثبت کند، خود ما باید اقدام کنیم.


کد مطلب: 32513

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/32513/ارمنستان-نان-لواش-ایرانی-صاحب

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir