به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۰۸:۵۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۸ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب : ۳۲۵۵۲

قیمت مسکن وابسته به کنترل تورم است

گروه اقتصادي: بازار مسکن در سال آینده بسته به برنامه‌های دولت با کاهش قیمت و تعادل قیمت مسکن آغاز می‌شود.
قیمت مسکن وابسته به کنترل تورم است
نایب رییس کانون سراسری انبوه‌سازان ایران با اشاره به برنامه‌های کنترلی اقتصاد و تورم از سوی دولت اظهار کرد: در صورتی که دولت برنامه‌های کنترل تورم در سال آینده را ادامه دهد بازار مسکن نیز با کاهش قیمت همراه می‌شود. وی افزود: با توجه به حرکت دولت به سمت کنترل تورم و برنامه‌های دولت و بانک مرکزی برای جلوگیری از افزایش این حرکت اقتصادی به نظر می‌رسد رونق نسبی در بازار مسکن ایجاد شود. به گفته محتشم باید دولت برنامه‌های خود را با درایت و برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین شده پیش ببرد چراکه کنترل تورم منجر به بیکاری و بیکاری منجر به کاهش تولید می‌شود و برای مواجه‌ نشدن با این موضوع باید کنترل تورم مسکن جدی گرفته شود.

عضو هیات رییسه انجمن صنفی مسکن استان تهران با بیان این‌که سال آینده رونق نسبی وارد بازار مسکن می‌شود، افزود: در حال حاضر دولت در اقتصاد هوشمندانه حرکت می‌کند و رونق سال آینده نیز باید در بخش تولید، خرید و فروش و اجاره ایجاد شود.وی با بیان این‌که برنامه‌های سال آینده مسکن از سوی دولت در حال پیگیری است، اظهار کرد: برنامه‌های مسکن اجتماعی و حمایتی و کنترل بازار بورس از برنامه‌های دولت جدید است که این امر موجب کنترل و همزمان رونق نسبی مسکن می‌شود. به گفته محتشم بهتر است دیدگاه دولت در بخش مسکن با رونق نسبی کنترل شده قیمت همراه باشد چراکه بخش قابل توجهی از اشتغال کشور به مسکن بستگی دارد.

عضو هیات رییسه انجمن صنفی مسکن استان تهران با اشاره به برنامه‌های شرکت عمران و بهسازی شهری ایران مبنی بر ساخت واحد‌های مسکونی در بافت‌های فرسوده اظهار کرد: ممکن است طرح مسکن اجتماعی با هدف بهسازی بافت‌های فرسوده صورت گیرد. وی افزود: طرح دیگری همچون مسکن حمایتی که در حال حاضر به صورت افزایش تسهیلات وام مسکن مطرح شده است ایجاد شود.محتشم با اشاره به افزایش تسهیلات وام مسکن از سوی بانک‌های دولتی گفت: در صورتی که وام‌های مسکن تنها برای خرید ملک در نظر گرفته شوند منجر به افزایش قیمت می‌شود اما در صورتی که این وام‌ها برای ساخت و تولید بیشتر مسکن در نظر گرفته شوند رونق خرید و فروش و تعادل نسبی قیمت‌ها در بازار ایجاد می‌شود.

عضو هیات رییسه انجمن صنفی مسکن استان تهران تصریح کرد: در صورتی که بانک‌ها بتوانند منابع کافی برای عرضه‌ مسکن در اختیار تولید‌کنندگان و سازندگان قرار دهند قیمت مسکن در بازار رقابتی و با کاهش قیمت همراه می‌شود. وی در پیشنهاد خود برای بهبود اوضاع مسکن سال آینده را کاهش تقاضای اجاره‌نشینی عنوان کرد و گفت: در صورت افزایش عرضه‌ مسکن تقاضای اجاره‌نشینی کاهش می‌یابد و با افزایش قدرت خرید مردم قیمت اجاره مسکن نیز رو به کاهش می‌رود.
مرجع : ايسنا