به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۸ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب : ۳۲۶۳۴

گروهی نمی‌خواهند در کشور وحدت باشد

گروه سياسي: رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه دعوت رییس‌جمهور به آشتی و وحدت ملی به عموم و توده مردم بوده است، تاکید کرد: قبل از دعوت رئیس جمهور مقام معظم رهبری و ائمه جمعه سراسر کشور مردم را به وحدت و انسجام دعوت کرده‌اند.
گروهی نمی‌خواهند در کشور وحدت باشد

سید رضا اکرمی با بیان اینکه دعوت رئیس جمهور به آشتی و وحدت ملی خطاب به فلان حزب، گروه‌ و جناح نبوده است، اظهار داشت: دعوت رئیس جمهور به وحدت، انسجام و وحدت ملی به عموم و توده مردم بود و حال اینکه مخالفان ایشان نیت‌خوانی می‌کنند و نظر خود را بیان می‌کند دیگر مشکل خودشان است و نمی‌تواند نظر خود را به رئیس جمهور بقبولاند.
مشاور عالی وزیر کشور ادامه داد: ملاک در کشور باید قانون اساسی، مقام معظم رهبری و مصالح مردم انقلاب اسلامی باشد و نباید براساس نگاه شخصی یا حزبی به مسائل نگریست. اکرمی با تاکید بر اینکه قرآن و دین اسلام همواره افراد به دوستی و وحدت دعوت می‌کنند، خاطرنشان کرد: من نمی‌دانم چرا گروهی نمی‌خواهند کشور وحدت، همدلی و انسجام داشته باشد. مادامی که در کشور وحدت و همدلی داشته باشیم و در راستای انقلاب اسلامی، قانون، اسلام و خواست مردم عمل بکنیم می‌توانیم کشور را از گردنه های سخت عبور بدهیم یکی از اینها مذاکرات هسته‌ای است و می‌توانند با پشتوانه قوی موفق باشند.

در ادامه، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در خصوص دور جدید مذاکرات ایران با 1+5 تصریح کرد: ما در مذاکرات قصد داریم تصویر غلطی که بر مبنای اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی توسط آمریکا، اروپا و ارتجاع عرب ساخته‌ شده است را از بین ببریم و به دنیا بگوئیم که این تصویر، دروغ و غلط است و برای این امر، نیاز به تعامل و تفاهم داریم.
عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه غنی‌سازی هسته‌ای حق مسلم ماست، تاکید کرد: براساس قرارداد NPT کشورهای عضو از حق غنی‌سازی هسته‌ای برخوردار هستند و ما نیز بر این حق ایستاده‌ایم و از آن هم کوتاه نمی‌آئیم اما حاضریم درباره میزان درصد غنی‌سازی حرف بزنیم و نگرانی‌ها را رفع کنیم و به سوالات پاسخ بدهیم تا دروغگویی‌های آنها را مشخص و مشت استکبار باز شود.

 اکرمی تاکید کرد: تیم مذاکره‌کننده ایرانی از فرزندان ایران هستند و قطعا از حق ایران کوتاه نمی‌آیند وپاسدار حقوق ملت ایرانند.

مرجع : ايلنا