به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۰
 
۷۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۸ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب : ۳۲۶۳۶
شايد کار به تعطیلی سینما و تنبیه آقای کارگردان بکشد

يك مداح: اجازه اکران فیلم رستاخیز را نخواهيم داد

گروه فرهنگي: حسین سازور٬ از مداحان كشور، به مقام‌های وزارت ارشاد هشدار داد حزب‌الله اجازه نخواهد داد فیلم «رستاخیز» اکران شود و افزوده «فردا که این فیلم اکران شد، بعضی‌ها هم ممکن است که عکس العمل سخت نشان بدهند. ممکن است که کار به تعطیلی سینما و تنبیه آقای کارگردان بکشد.» بخش‌هايي از اظهارات او در مصاحبه با سايت عقيق را بخوانيد:
يك مداح: اجازه اکران فیلم رستاخیز را نخواهيم داد
... فردا که این فیلم اکران شد، بالاخره جامعه مذهبی ما بی‌تفاوت نمی‌مانند و عکس العمل نشان می‌دهند. بعضی‌ها هم ممکن است که عکس العمل سخت نشان بدهند. ممکن است که کار به تعطیلی سینما و تنبیه آقای کارگردان بکشد. دشمن می‌خواهد در این شرایط چالش امنیتی به وجود بیاورد. یعنی از طریق نفوذ عوامل ضد فرهنگی و سکولار، برای جامعه ما چالش‌های امنیتی ایجاد کنند.

... وقتی حضرت زینب (س) وارد کوفه شد، اینقدر خدا به حضرت تعصب و غیرت داشت که هنگام خطبه خواندن او، صدای مولا علی را در حنجره حضرت زینب قرار داد. مردم گفتند که علی دارد خطبه می‌خواند. یعنی خدا تُن صدا و لحن علی (ع) را به حضرت زینب (س) داد. آن وقت شما به چه اجازه‌ای در این فیلم صوت حضرت زینب را پخش می‌کنید؟ خدا می‌خواهد صدای حضرت زینب را کسی نشنود، پس تُن صدای علی را به ایشان می‌دهد. شما در فیلمتان حرمله را با چه اجازه‌ای حذف می‌کنید؟ می‌خواهید دشمن‌شناسی مردم تضعیف شود و در ‌‌نهایت دشمنان امروز را نشناسند. حرمله امروز اسرائیل است، معاویه امروز انگلیس است. امروز حَجاج و منصور دوانیقی زمان آمریکایی‌ها هستند.

...آقای کارگردان! اگر اسمت هنرمند است و هنر داری بیا و جنایات آمریکایی‌ها را به تصویر بکش. بیا و کسانی را که به اهل بیت جفا کردند را به تصویر بکش. چه کار به حضرت ابوالفضل داری؟ دقیقا کار این کارگردان مانند کار اهالی سقیفه است. وقتی قرار شد که امیرالمؤمنین بعد از پیغمبر ولی مردم نباشد، آن‌ها دیدند که شرایط علی را ندارند، آن‌ها اینقدر شرایط را پایین آوردند تا در حد خودشان شود. شما هم هنر خلقت خدا را آنقدر پایین کشیدید تا به حد فیلمسازی خودتان برسد. این را باید مردم بدانند، این به تصویر کشیدن باعث می‌شود فردا هر بی‌دینی به خودش اجازه دهد که بیاید و با مقدسات ما بازی کند

...خاک بر سر همه آنهایی کنند که ببینند و بشنوند، ولی حرفی نزنند. پس ما برای چه زنده‌ایم؟ سیدالشهدا یک جمله‌ای دارد که می‌فرمایند «ان الحیات عقیدة و جهاد» یعنی زندگی عقیده و مبارزه و جهاد برای آن عقیده است. حالا عده‌ای به جای آنکه زندگی خود را وقف عقیده و جهاد کنند، فیلمی می‌سازند که دشمنان را خوشحال و مومنان را نارحت کرده است. واقعا این زندگی است که شما می‌کنید؟ شما وقتی حضرت علی اکبر را در نشان می‌دهید، در اصل پیامبر را هم نشان داده‌اید. حضرت علی اکبر اشبه الناس به رسول الله بود. یعنی کاری که فیلم سازان غیر شیعی راجع به مقدسات ما نکردند، سازندگان این فیلم به خودشان اجازه دادند و انجام دادند.

...مدتی پیش دو نفر در آتش سوزی خیابان جمهوری کشته شدند، مجلس داد زد، شورای شهر داد زد که فلان مسئول باید استعفاء بدهد. در صورتی که واقعا شهرداری مقصر نبود و یک اتفاق رخ داده بود. یک هواپیما سقوط می‌کند، می‌گویند وزیر باید استعفاء بدهد. با این جسارتی که به ساحت مقدس اهل بیت شده، نباید وزیر ارشاد را بازخواست کرد؟ اصلا نباید بگذارند که استیضاحش به مجلس هم برسد، باید استیضاح غیابی کنند و برکنارش کنند. وزیری که در برابر توهین به مقدسات شیعه ساکت می‌نشیند، فردا می‌خواهد مدافع فقه جعفری بشود؟ این را باید به نماینده‌های مجلس گفت. چطور شما برای یک مسئله ساده حرف می‌زنید، ولی امروز ساکتید؟

من اعلام می‌کنم اگر درباره این فیلم عکس العمل قانونی و شرعی و عرفی از طرف نهاد‌ها و مراکز مرتبط انجام نگیرد، آن وقت دیگر نگویند حزب الله بی‌کار است. حزب الله وظیفه خودش را انجام خواهد داد. ما اعلام کردیم که یکشنبه در مسجد ارک، هم سالگرد شهدای مسجد ارک است و هم مراسم اعلام اعتراض به این کار. مسئولان اگر با این کار برخورد کردند که هیچ، اگر برخورد نکردند منتظر باشند که حزب الله برخورد کند. این هشدار به همه آقایان است. وقتی مسئولان نتوانند حق دین را از چهار تا آدم بی‌دین بگیرند، حزب الله خودش دست به کار می‌شود.