به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۵۶
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۳۰ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب : ۳۲۸۴۸

ماجراي يك كويتي كه نامش جرج بوش است

گروه جامعه: یک شهروند کویتی که نام "جرج بوش" پدر را برای پسرش انتخاب کرده، از تصمیم خود دفاع کرد و گفت که این کار را برای قدردانی از تلاش‌های رهبر آمریکا در آزاد سازی کویت از دست نیروهای عراقی در سال 1990 انجام داده است.
از سمت راست: جرج بوش كويتي، جرج بوش، پدر كويتي
از سمت راست: جرج بوش كويتي، جرج بوش، پدر كويتي
نایف المطیری به تلویزیون العربیه گفت: آنهایی که از جرج بوش خوششان نمي‌آید، بهتر بود کویت را آزاد مي‌کردند تا ما نیازی به خدمات رئیس جمهور وقت آمریکا نمي‌داشتیم! عده‌اي از کاربران سایتهای اجتماعی از المطیری بخاطر انتخاب نام جرج بوش برای پسرش انتقاد کرده‌اند. یک کاربر تويیتر نوشت: "او آخر عقب ماندگی ذهنی است."

در سال 1991، بعد از حمله صدام حسین به کشور کوچک کویت، جرج بوش ائتلاف بین المللی برای رهایی کویت را رهبری کرد. در پاسخ به اینکه آیا پسرش مشکلی با نام "جرج بوش" دارد یا نه، المطیری گفت: "زندگی پسر من عادی است و هیچ مشکلی با اسمش ندارد. در خانه او را بوش صدا مي‌کنیم، اما دوستانش به او جرج مي‌گویند."

المطیری زمانی که همسرش باردار بود، توسط نیروهای عراقی اسیر شده بود، و با خودش عهد کرد اگر فرزندش پسر باشد نام او را "جرج بوش"، و اگر دختر "مارگارت تاچر" بگذارد! بسیاری بر این باورند که تاچر در ترغیب بوش برای بیرون راندن نیروهای عراقی از کویت نقش اساسی داشته است. او گفت: "همسرم پسر به دنیا آورد و من نام او را جرج بوش گذاشتم. این کمترین کاری بود که مي‌توانستم در قدردانی از آزادسازی کویت و نجات خودمان انجام دهم."

مطیری خاطره بامزه‌اي را هم تعريف مي‌كند که نام پسرش باعث آن شده است. در سفری به آمریکا، وقتی پلیس راهنمایی مطیری و پسرش را بخاطر سرعت زیاد متوقف مي‌کند، وقتی نام پسر او را مي‌بیند، مي‌گوید که نمي‌تواند راننده‌اي را جریمه کند که رئیس جمهور آمریکا را با خود مي‌برد!