به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۳۰ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : ۳۲۸۹۰

حاتمی‌کیا: در جامعه به تعامل نياز داريم

گروه فرهنگ وهنر: ابراهیم حاتمی‌کیا گفت: شهید چمران گفته است که مذاکره بله ولی نه به هر قیمت.
حاتمی‌کیا: در جامعه به تعامل نياز داريم
این کارگردان سینما در مراسم پایانی جشنواره فیلم فجر در تبریز اظهار کرد: آنچه که در مورد چمران برای من اهمیت دارد این بود که چه وجهی از چمران می‌تواند جوابگوی بحث روز من باشد و برای رسیدن به این امر دقت و مطالعه‌ زیادی کردم. وی ادامه داد: من مدعی هستم که فیلم چمران بحثی را مطرح می‌کند که در این ایام به شدت به آن احتیاج داریم و آن نیاز به تعامل است. حاتمی‌کیا اظهار کرد: زنده‌یاد علی حاتمی در فیلم کمال‌الملک دیالوگی را به‌کار برده است با این مضمون که "ما همه چیزمان باید به همه چیزمان بخورد" و بر این اساس آنچه در جامعه جاریست، در سینما و فیلم نیز جاریست و هر اندازه این مسائل نهادینه باشد به همان نسبت فیلمساز و هنرمند که نسبت درستی با ارزش‌ها دارند، آن را نهادینه نموده و بروز خواهند داد.

وی برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر در استانها را حرکتی مطلوب ارزیابی کرد و گفت: برگزاری همزمان این جشنواره در استانها حق عزیزان هموطن بوده و حرکتی بسیار مناسب است.این کارگردان افزود: این اقدام فرهنگی و هنری حسنات و ثمرات فراوانی را در پی دارد و اگر متولیان فرهنگی به این امر واقف بودند پیش از این موقعیت استفاده می‌کردند. وی حضور فعال نسل جوان در مراکز استانها و استقبال آنان از این جشنواره را از ویژگی‌های شاخص برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر در استانها برشمرد و گفت: اولین سال اکران استانی فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در تبریز نوید حرکتی جدید در زمینه سینما را داشت و به نظر می‌رسد این حرکت می‌تواند به سینمای ایران کمک کند.

حاتمی‌کیا افزود: فیلمساز باید آنچه را که نیاز مخاطب است در نظر بگیرد و از سوی دیگر مدیران فرهنگی نیز شرایط مطلوب برای دیدار مخاطب با اثر را فراهم آورند.
مرجع : ايسنا