به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۰۲ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : ۳۳۰۹۲

پسری که مادرش را در آتش سوزاند

گروه حوادث: کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ پسر جوانی را که مادرش را به آتش کشده بود دستگیر کردند.
پسری که مادرش را در آتش سوزاند
در ساعت 2:15 بامداد نوزدهم دی ماه سال جاری وقوع یک فقره آتش‌سوزی در یکی از میادین منطقه نارمک به کلانتری 147 گلبرگ اعلام شد. با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد فردی به هویت «مجتبی» (27 ساله) به علت اختلافات خانوادگی با ریختن ظرف محتوی بنزین بر روی فرش‌ها اقدام به آتش زدن منزل کرده که طی آن مادر متهم دچار سوختگی شدید شده و به بیمارستان منتقل می‌شود.

یکی از برادران متهم که او نیز در سانحه آتش‌سوزی دچار سوختگی از ناحیه دست شده بود، در اظهاراتش به مأموران گفت: در شب حادثه، مادرم به همراه همسرش از سفر زیارتی مکه به تهران بازگشته بودند که پس از مراجعت از فرودگاه، در داخل منزل نشسته بودیم که برادرم مجتبی وارد منزل شد و یک ظرف پر از بنزین را روی فرش ها و مادرم ریخت و با فندک خانه را آتش زده و از محل متواری شد.با گذشت 13 روز از زمان حادثه و با وجود انجام اقدامات درمانی، مصدوم حادثه به علت شدت جراحت‌های وارده فوت می‌کند و با تشکل پرونده مقدماتی با موضوع "حریق عمدی منجر به قتل" و به دستور شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز رسیدگی به پرونده در اداره دهم، تحقیقات از تمامی شاهدان صحنه آتش‌سوزی و اعضای خانواده مقتوله در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت.با جمع‌بندی اظهارات اعضای خانواده، آنها به کارآگاهان عنوان داشتند: در ساعت یک بامداد نوزدهم دی ماه سال جاری مادرمان به همراه همسرش از سفر مکه به تهران آمد؛ کلیه اعضای خانواده برای پیشواز به فرودگاه رفته و مجتبی نیز آمده بود اما در زمان خوش‌آمدگویی، «مجتبی» جلو نیامد و پس از آن دیگر او را ندیدیم؛ تمامی اعضای خانواده به همراه مادر و همسرش به خانه بازگشتند.

هنوز چند دقیقه‌ای از ورود ما به خانه نگذشته بود که مادر به داخل آشپزخانه رفت تا چای درست کند. در همین زمان «مجتبی» زنگ خانه را زد و بالا آمد؛ مادر از مجتبی پرسید که "چرا بوی بنزین می‌دهی؟" که پاسخ داد: "پمپ بنزین بودم"...؛ در یک لحظه «مجتبی» از در خانه بیرون رفت و زمانی که برگشت، یک گالن بنزین به همراه خود داشت و فریاد زد: "همه جا را آتش می‌زنم!"؛ اعضای خانواده خواستند مانع شوند ولی حریف او نشدند. وقتی مادر قصد داشت تا مانع شود؛ مجتبی گفت: "اول خودت را آتش می‌زنم" و مقداری از بنزین داخل گالن را به سوی متوفی پاشید و فندک را زد؛ همه جا آتش گرفت و ما توانستیم تا با کمک همسایه‌ها آتش را خاموش کرده و مادرمان را به بیمارستان منتقل کنیم؛ اما پس از گذشت 13 روز وی در بیمارستان فوت کرد.

با توجه به اظهارات کلیه اعضای خانواده، «مجتبی» در تاریخ بیست و نهم بهمن ماه سال جاری در منطقه یوسف آباد دستگیر و به اداره دهم منتقل شد.مجتبی در اظهارات اولیه منکرهرگونه ارتکاب حریق عمدی شده و در اظهاراتش مدعی شد: بنده از اعضای خانواد‌ه‌ام با سند و مدارک پول طلب داشتم و شب حادثه آنها قصد داشتند تا به زور این اسناد و مدارک را از من بگیرند و بنده به هیچ عنوان اقدام به آتش زدن خانه با بنزین نکردم.

با وجود اظهارات اولیه «مجتبی» مبنی بر بی‌گناهی، ولی به ناچار لب به اعتراف گشود و به کارآگاهان گفت: شب حادثه با دیدن یکی از برادرانم که با او اختلاف شدید داشته و کینه‌اش را از سال‌ها پیش به دل دارم، ناگهان کنترل عصبی خود را از دست داده و در یک لحظه اقدام به آتش زدن خانه و مادرم کردم.سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف اولیه متهم به ارتکاب جنایت، قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهم جهت انجام تکمیلی و مشخص شدن انگیزه واقعی جنایت در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.
مرجع : ایسنا