به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۰۲ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : ۳۳۰۹۷

حلقه انسانی «بم زنده است» در ارگ قدیم

گروه فرهنگ و هنر: همزمان با برگزاری هفتمین گردهمایی ملی راهنمایان گردشگری که به میزبانی کرمان در حال برگزاری است، حدود 500 راهنمای گردشگری با حضور در بم، حلقه انسانی «بم زنده است» را در ارگ قدیم شکل دادند. در مسیر حرکت راهنمایان تور به سمت بم نیز از تندیس هفتمین همایش راهنمایان در محور گردشگری «هفت باغ علوی کرمان» رونمایی شد.
حلقه انسانی «بم زنده است» در ارگ قدیم
در هفتمین گردهمایی ملی راهنمایان گردشگری که به میزبانی انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان کرمان در حال برگزاری است، حدود 500 راهنمای گردشگری از سراسر کشور به این استان آمده‌اند تا ضمن برگزاری هفتمین دوره‌ی گردهمایی، ظرفیت‌های متعدد گردشگری این استان را از نزدیک ببینند. در این همایش «فلیسیتا ترسی» رییس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری نیز حضور دارد.

راهنمایان گردشگری که بیشترین انگیزه‌ی جمع شدن آن‌ها در این استان، بازگرداندن کرمان به فهرست مقاصد گردشگری است، از مجموعه‌ی تاریخی «گنجعلیخان» در شهر کرمان، بازدید کردند و در ادامه در ارگ تاریخی بم حضور می‌یابند و حلقه‌ی انسانی را شکل می‌دهند. راهنمایان گردشگری پس از دیدن تعدادی دیگر از سایت‌های تاریخی و فرهنگی کرمان، روز دوم اسفندماه همزمان با روز جهانی راهنمایان گردشگری در همایشی به همین مناسبت که با حضور شخصیت‌هایی چون «محمدابراهیم باستانی‌پاریزی» و «هوشنگ مردای کرمانی» برگزار می‌شود، حضور می‌یابند.
مرجع : ايسنا