به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۰۲ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب : ۳۳۱۲۲
ناآرامی‌ها در اوکراین و سوریه از کشورهایشان نشأت می‌گیرد

اوکراین و سوریه صفحه شطرنج نیستند

گروه بين الملل: رئیس ‌جمهور آمریکا اعلام کرد، تنش میان کشورش و روسیه بر سر سوریه و اوکراین صفحه بازی شطرنج دوران جنگ سرد میان واشنگتن و مسکو نیست.
اوکراین و سوریه صفحه شطرنج نیستند

در حالی که بسیاری از منتقدان معتقدند، رویدادهای اخیر در اوکراین به نوعی واکنش واشنگتن به مداخله کرملین در سوریه است، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس سران کشورهای آمریکای شمالی در مکزیک اعلام کرد: این مساله مردود است که واشنگتن در کشورها نقش شوراندن مردم علیه دولتشان را ایفا می‌کند.وی تصریح کرد: ناآرامی‌های موجود در اوکراین و سوریه از کشورهایشان نشأت می‌گیرد.

اوباما با اشاره به وضعین سیاسی اوکراین و سوریه، خاطرنشان کرد: من بر این باورم که شما باید در این شرایط متوجه باشید که کشوری از مشتریان روسیه است و کشور دیگر دولتی دارد که از حمایت روسیه برخوردار است اما رویکرد ما در واشنگتن این است که این رویدادها را همانند صفحه بازی شطرنج دوران جنگ سردی که در آن به رقابت با روسیه می‌پرداختیم، تصور نکنیم.

رئیس جمهوری آمریکا اظهار کرد: هدف ما اطمینان حاصل کردن از این مساله است که مردم اوکراین بتوانند برای خود درباره آینده‌شان تصمیم بگیرند و سوری‌ها هم بتوانند تصمیمات خود را اتخاذ کنند؛ بی‌آن که انفجار بمب در کشورشان به کشته شدن زنان و کودکان بینجامد یا تسلیحات شیمیایی آنها را مورد هدف قرار دهد. وی اعلام کرد: پوتین رویکرد متفاوتی نسبت به بسیاری از این مسائل دارد و من فکر نمی‌کنم هیچ مسأله‌ای در این حوزه مخفی باشد. دولت من، جو بایدن، معاون اول رئیس جمهوری و خود من شخصا به یانوکوویچ گفته‌ایم که به رسمیت شناختن خواسته‌های مردم یک ضرورت است.

مرجع : ايسنا