به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۰۳ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : ۳۳۱۸۵

سیر صعودی قیمت زعفران در بازار

گروه اقتصادي:​ مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال زراعی جاری 617 هزار و 162 تن محصولات زراعی و باغی با ارزش سه میلیارد و 710 ریال تولید شده است.
سیر صعودی قیمت زعفران در بازار
عبدالله رضازاده گفت: از ابتدای سال زراعی جاری579 هزار و 787 تن به ارزش ریالی دو میلیارد و 981 ریال محصولات زراعی تولید شده است. وی میزان محصولات تولیدی باغی تعاونی‌های روستایی را 37 هزار و 375 تن به ارزش 729 میلیارد ریال اعلام کرد. رضازاده با اشاره به اینکه این تولیدات شامل محصولات زراعی و باغی می‌شود، تصریح کرد: محصولات زراعی شامل گندم، جو، یونجه، سبزی و سیفی، پنبه و محصولات علوفه‌‍‌ای و محصولات باغی شامل زرشک، زعفران، عناب، انگور و سایر محصولات باغی می‌شود. مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی اظهارکرد: تولیدات محصولات تعاونی‌های روستایی امسال نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر تولید 18 درصد و از نظر ریالی 21 درصد رشد داشته است.

رضازاده تعداد تعاونی‌های روستایی استان را 199 اتحادیه و تشکل اعلام کرد و گفت: این تعاونی‌ها در قالب تعاونی‌ روستایی، زنان، کشاورزی، تعاونی تولید و سهامی زراعی فعالیت دارند. وی سرمایه تعاونی‌های روستایی را بالغ بر 274 میلیارد و 580 میلیون و 88 هزار و 716 ریال اعلام کرد و افزود: در حال حاضر 146 هزار و 69 نفر عضو این تعاونی‌ها هستند. مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی، میزان اشتغال‌زایی رسمی تعاونی‌ها را 488 نفر و میزان اشتغال‌زایی قراردادی را 439 ذکر کرد. رضازاده با اشاره به اینکه میزان یک تن و 232 کیلوگرم گل زعفران به مبلغ 500 میلیون ریال توسط اتحادیه تعاون روستایی استان با مشارکت اتحادیه تعاون روستایی قاین خریداری شده است، وی خاطر‌نشان کرد: در حال حاضر قیمت زعفران در بازار سیر صعودی دارد.
مرجع : ايسنا