به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۰۴ ساعت ۱۸:۵۹
کد مطلب : ۳۳۳۹۵

بلیت سالانه مترو، 80 هزار تومان می​شود

گروه جامعه: عضو شورای شهر تهران اعلام کرد: قیمت و معافیت انواع بلیت مترو و اتوبوس در سال 93 به تصویب رسید. اقبال شاکری با اشاره به جزئیات جلسه امروز شورای شهر اظهار داشت: در جلسه امروز شورای شهر قیمت انواع بلیت سالانه مترو و اتوبوس در سال 93 به تصویب رسید.بر اساس تصویب شورای شهر قیمتهای سالانه کارتهای اعتباری اتوبوس به مبلغ 55 هزار تومان تصویب شد که شهروندان می توانند به اندازه 100 هزار تومان از آن استفاده کنند.
بلیت سالانه مترو، 80 هزار تومان می​شود
به گفته شاکری همچنین قیمت بلیت سالانه مترو 80 هزار تومان و با استفاده 120 هزار تومان به تصویب رسید. همچنین کارت بلیت مشترک مترو و اتوبوس به میزان 120 هزار تومان و با استفاده 150 هزار تومان تصویب شد. البته برای صدور کارتهای سالیانه، مبلغ 5 هزار تومان از شهروندان اخذ می شود که بعدا می توانند این مبلغ را با برگرداندن کارت پس بگیرند. این کارتها قابل استفاده در وسایل حمل و نقل خصوصی ارائه شده توسط شهرداری تهران است که برای همه خطوط تاکسی و اتوبوس و مترو که دارای خرید الکترونیکی هستند، قابل استفاده است.همچنین در سال آینده قرار شد که تاکسیهای شهر تهران برای استفاده شهروندان نیز به دستگاه الکترونیکی مجهز بشوند.

رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر با اشاره به تخفیفات کارتهای اعتباری مبلغ دار نیز گفت: همچنین در جلسه امروز شورای شهر میزان تخفیف کارتهای الکترونیک برای اقشار گوناگون تصویب شد که اقشاری که معافیتهای گوناگون دارند می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند. برای دانش آموزان و دانشجویان 20 درصد تخفیف تعیین شده و همچنین برای خانواده های ایثارگران نیز پیشنهاد شد تا این قشر از جامعه به طور رایگان استفاده کنند. شهرداری موظف شد تا این تسهیلات را برای شهروندان هر چه سریعتر در اختیار بگذارد.

شاکری با اشاره به مبلغ کارت بلیت الکترونیکی مبلغ دار نیز گفت: این کارتها نیز به مبالغ گوناگون است که هر چه مبلغ آن افزایش پیدا کند درصد تخفیف آن نیز مشخص می شود و این نوع کارت های الکترونیک از 30 هزار تومان تا 100 هزار تومان تعیین شده است.
مرجع : مهر