به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب : ۳۳۴۵۹
رئیس سازمان غذا و داروی کشور خبر داد

اجباری شدن شناسنامه برای «برنج ایرانی»

گروه اقتصادي: دکتر رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و داروی کشور گفت: تصمیم جدیدی در خصوص واردات برنج گرفتیم.
اجباری شدن شناسنامه برای «برنج ایرانی»
دیناروند گفت: از سال ۹۳ برنج‌های ایرانی دیگر به صورت فله‌ای عرضه نخواهد شد و حد مجاز فلزات سنگین در برنج‌های وارداتی نیز ۲۰ درصد کاهش داده‌ایم. وی در خصوص این سیاست جدید گفت: برنج‌های وارداتی باید از مزارعی که ما تأیید کرده‌ایم وارد شوند و همچنین از شرکت‌های بسته‌بندی و فرآوری مورد تأیید، تهیه و استفاده شود. دیناروند ادامه داد: ‌یک هیئت ۱۲ نفره و تعدادی نمایندگان مجلس دعوت کرده‌ایم تا به عنوان ناظر حضور داشته باشند تا با فرآیند تأیید کیفیت برنج‌های وارداتی آشنا شوند.

دیناروند ادامه داد: با طرف‌ هندی که تأمین‌کنندهٔ اصلی برنج وارداتی برای ایران مذاکراتی انجام گرفته تا از منابع معتبر برنج وارد شوند. وی افزود: برندهایی که مجوز دارند از منابع معتبر خواهند بود و امکان اینکه برندسازی ناگهانی صورت گیرد و کاملا از بین خواهد رفت.

معاون غذا و دارو گفت: برنج تولید داخل از ابتدای سال ۹۳ به طور اجباری شناسنامه‌دار خواهد شد و دیگر عرضه به صورت فله‌ای نخواهد داشت. وی ادامه داد: ضوابط و مقررات فنی در رابطه با برنج‌های وارداتی را اصلاح کرده‌ایم و حد مجاز فلزات سنگین و سموم را ۲۰ درصد کاهش داده‌ایم یعنی شرایط نسبت به قبل سخت‌گیرانه‌تر است.
مرجع : باشگاه خبرنگاران