به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۶
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب : ۳۳۴۸۶

عبدالرضا کاهانی در ایران فیلم‌ می‌سازد؟

گروه فرهنگ و هنر: عبدالرضا کاهانی که سال قبل برای ساخت فیلمش به فرانسه رفت، در جدیدترین جلسه‌ی شورای پروانه ساخت در وزارت ارشاد برای فیلم «از هر نظر معمولی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی خودش، پروانه ساخت گرفت.
عبدالرضا کاهانی در ایران فیلم‌ می‌سازد؟
این کارگردان سینمای ایران فیلم‌هایی چون «هیچ»، «بیست»،«بی‌خود و بی‌جهت»، «اسب حیوان نجیبی است» و... را در کارنامه‌ی هنریش دارد که هرکدام در مقاطعی اکرانش با حاشیه‌های مواجه بود؛ از جمله فیلم «بی‌خود و بی‌جهت» که در لیست فیلم‌های تحریمی حوزه هنری بود. کاهانی فیلمی با نام فرانسوی "ON A LE TEMPS" و فارسی «وقت داریم حالا » را در فرانسه ساخته و مشغول سپری کردن مراحل فنی فیلمش است. او چندی قبل در پاسخ به اینکه آیا از ایران مهاجرت کرده است، گفته بود: «در بهار پیش‌رو و برای ساخت فیلم به ایران خواهم آمد، امیدوارم شرایط آن فراهم شود.»

زبان فیلم کاهانی که در فرانسه ساخته شده است با نام «وقت داریم حالا»؛ فرانسوی است و بازیگران آن یک دختر و پسر 17 ساله و 20 ساله هستند که طی یک روند تست‌گیری انتخاب شده‌اند. این فیلم درباره‌ی «یک ایرانی به نام " عماد " است که پس از چند سال تحصیل در شهر کوچک " بزانسون " قصد دارد خود را به یک آژانس مانکن در " پاریس " معرفی کند. در حالی که به دوست خود که دختری فرانسوی به نام " کارولین " است، گفته می خواهد به ایران برگردد. در آستانه سفر و جدایی همیشگی ، کارولین که - زیر سن قانونی است - او را مطلع می‌کند از سوی عماد باردار است.» حال باید منتظر بازگشت عبدالرضا کاهانی به ایران بود تا جزییات بیشتر پروژه‌ی جدیدش با نام «از هر نظر معمولی» اعلام بشود.
مرجع : ايسنا