به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۰۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب : ۳۳۴۹۵
دورتموند بحران زده ميهمان روس‌‌ها

شياطين سرخ ميهمان ضيافت يوناني‌ها

گروه ورزشی: دومين هفته از بازي‌هاي مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا صحنه تلاش نماينده يوناني‌ها براي شکست طلسم ناکامي‌ طولاني مدت خود در بازي برابر قهرمان فصل گذشته ليگ برتر انگليس است.
شياطين سرخ ميهمان ضيافت يوناني‌ها
سومين دور از بازي‌هاي مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا امشب (سه شنبه) 2 تيمي را برابر هم قرار مي‌دهد که نتيجه جدال‌‌هاي رودرروي‌شان همواره به سود يکي از آنها رقم خورده است. در يک سوي ميدان المپياکوس يونان به عنوان ميزبان و در سوي ديگر منچستريونايتد انگليس قرار دارد.  منچستريونايتد در شرايطي به خانه نماينده يونان مي‌رود که شنبه شب در هفته بيست و ششم ليگ برتر انگليس، برابر کريستال پالاس به پيروزي رسيد و اين پيروزي منجر به صعود شياطين سرخ به رده ششم جدول شد. اين پيروزي اعتماد به نفس شاگردان ديويد مويس را نسبت به هفته‌هاي اخير افزايش داده و روحيه آنها را براي حفظ روند شکست ناپذيري‌شان برابر المپياکوس بهبود بخشيده است.

منچستري‌ها که هفته گذشته قرارداد وين روني، مهاجم انگليسي خود را تا سال 2019 تمديد و او را به پردرآمدترين بازيکن تاريخ ليگ برتر انگليس تبديل کردند، تا به حال 4 بار به مصاف قهرمان فصل گذشته ليگ يونان رفته‌اند و در هيچ کدام از آنها طعم شکست را نچشيده‌اند. شکستن طلسم ناکامي برابر شياطين سرخ اصلي‌ترين انگيزه‌اي است که المپياکوس امشب در پذيرايي خود از مدافع عنوان قهرماني ليگ برتر انگليس دنبال مي‌کند.

نه تنها المپياکوس بلکه تا به حال هيچ تيمي از يونان موفق نشده منچستريونايتد را شکست دهد اما المپياکوسي که اين بار برابر من‌يونايتد قرار مي‌گيرد تيمي است که با پشت سر گذاشتن تيمي مانند بنفيکا، و صعود به عنوان تيم دوم گروه C (بعد از پاري‌سن‌ژرمن) توانايي‌هايش را ثابت کرده است. البته صعود شياطين سرخ مقتدرانه‌‌تر بوده و آنها يک دور مانده به پايان مرحله گروهي و به عنوان تيم اول گروه نخست صعود کردند.

ديدارهاي قبلي
منچستريونايتد تا کنون 4 بار در رقابت‌هاي اروپايي به مصاف المپياکوس رفته که در تمام آنها به عنوان تيم پيروز از ميدان خارج شده است. اولين آنها در مرحله گروهي ليگ قهرمانان فصل 2002-2001 بود که شياطين سرخ با گل‌هاي ديويد بکام و اندي کول با نتيجه 2 بر صفر به برتري رسيدند. در بازي برگشت در منچستر هم اوله‌گنار سولسشاير، رايان گيگز و رود فن‌نيستلروي در 15 دقيقه پاياني براي منچستر گلزني کردند و پيروزي 3 بر صفر را براي ميزبان انگليسي به ارمغان آوردند تا اين تيم در مجموع با نتيجه 5 بر صفر برابر نماينده يونان پيروز شود.

در هر 4 ديداري که منچستريونايتد و المپياکوس به مصاف يکديگر رفته‌اند، رايان گيگز، هافبک ولزي شياطين سرخ حضور داشته و در 2 بازي گلزني کرده است. او در اولين مرحله گروهي ليگ قهرمانان اروپا در فصل 2003-2002 در پيروزي 4 بر صفر منچستريونايتد برابر المپياکوس در اولدترافورد 2 بار گلزني کرد. 2 گل ديگر را سولسشاير و خوان سباستين ورون زدند. اولين ديداري که در آن المپياکوس موفق شد دروازه منچستريونايتد را باز کند در ماه اکتبر سال 2002 بود، هرچند آن بازي را در نهايت با نتيجه 3 بر 2 واگذار کرد.

المپياکوس امشب در شرايطي به ميدان مي‌رود که اميدوار است با پيروزي در اين بازي راه خود را براي صعود به مرحله يک چهارم نهايي ليگ قهرمانان اروپا، افتخاري که از سال 1999 به بعد آن را تجربه نکرده هموار کند. رسيدن به اين هدف اما کار بسيار سختي است چرا که منچستريونايتد در اين فصل جزو معدود تيم‌هايي بوده که در هيچ يک از بازي‌‌هاي اروپايي خود شکست نخورده است.

دورتموند بحران زده ميهمان روس‌‌ها
در ديگر ديداري که امشب در مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا برگزار مي‌شود، بورسيا دورتموند، نايب قهرمان فصل گذشته که در اين فصل حال و روز خوشي ندارد و گرفتار بحران شده، ميهمان زنيت سن‌پترزبورگ روسيه خواهد بود و اميدوار است کاري که فصل گذشته در همين مقطع از رقابت‌ها در جدال با شاختار دونتسک اوکراين انجام داد را تکرار کند. شاگردان يورگون کلوپ فصل گذشته در خانه نماينده اوکراين 2-2 مساوي کردند و در بازي برگشت، با گلزني ياکوب بلاژيکوفسکي 3 – صفر بردند.

نماينده روسيه براي دومين بار توانسته جواز حضور در جمع 16 تيم برتر ليگ قهرمانان اروپا را به دست آورد که اولين بار آن در فصل 2012-2011 بود که روس‌ها در خانه 3-2 بنفيکا را شکست دادند و در بازي برگشت 2 – صفر بازي را باختند و از گردونه رقابت‌ها حذف شدند. اين نخستين باري است که تيم‌هاي دورتموند و زنيت به مصاف يکديگر مي‌روند. آخرين جدال دورتموند با يک تيم روس 11 سال پيش بود اما در سمت مقابل زنيت تا به حال 12 بار برابر تيم‌هاي آلماني به ميدان رفته که در 4 بازي پيروز از ميدان خارج شده، در 3 بازي مساوي کرده و در 5 بازي نيز شکست خورده است.
مرجع : تسنیم