به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۱:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۰۵ ساعت ۱۸:۱۷
کد مطلب : ۳۳۵۱۷

حمله تروریستی مقابل کنسولگری ایران

گروه سياسي: سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حمله تروریستی عامل انتحاری در مقابل کنسولگری کشورمان در پیشاور پاکستان را بشدت محکوم کرد.
حمله تروریستی مقابل کنسولگری ایران
به گزارش اداره کل دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه، مرضیه افخم با اشاره به گسترش اقدامات تروریستی و خشونت گرایی در منطقه به ویژه علیه اماکن دیپلماتیک، بر ضرورت همکاری تنگاتنگ همه کشورها در مسیر مبارزه با مظاهر خشونت و افراط گرایی و مقابله با فتنه های مذهبی تاکید کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: به دنبال وقوع این اقدام تروریستی محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی با سرکنسول کشورمان در پیشاور، از آخرین وضعیت سلامتی همکاران کنسولگری کشورمان اطمینان یافت، از خسارات وارده به ساختمان کنسولگری مطلع شد و توصیه های لازم را ارائه کرد.

حمله تروریستی یک عامل انتحاری عصر دوشنبه در نزدیکی ساختمان سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر پیشاور مرکز ایالت «خیبرپختونخواه» در شمال غرب پاکستان سه کشته از میان ماموران امنیتی و تعدادی زخمی برجای گذاشت. به گفته یک مقام ایرانی در کنسولگری، تمام کارمندان سرکنسولگری ایران در سلامت کامل بوده و در اقامتگاه مستقر شده‌اند.