به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۰:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب : ۳۳۵۴۳

امسال بدون کمردرد خانه تکانی کنید

گروه جامعه: با نزدیک شدن به فصل بهار یکی از دغدغه‌های خانم‌های ایرانی، تمیز کردن خانه یا‌‌ همان خانه تکانی است اما اکثر خانم‌ها بعد از خانه تکانی دچار درد‌های عضلانی می‌شوند که پزشکان به این خانم‌ها توصیه‌هایی دارند.
امسال بدون کمردرد خانه تکانی کنید
دکتر محمد معتمد، متخصص ارتوپد، گفت: خانم‌ها در هنگام خانه تکانی، برای اینکه دچار کمر درد نشوند، باید بعد از هر دو ساعت کار، حداقل چند دقیقه استراحت کنند. وی گفت: اگر اجسام سنگین به طور نادرست از روی زمین بلند و حمل شوند، فشار وارد بر ستون فقرات را ۱۰ برابر افزایش می‌دهد، در نتیجه توصیه می‌شود خانم‌ها در برداشتن این اجسام مثل وزنه بردار‌ها هنگام برداشتن وزنه عمل‌ کنند، یعنی ابتدا روی زمین چمپاتمه بزنند و بعد جسم را بلند کنند و با یک حالت طبیعی بالا ببرند.
معتمد افزود: توصیه می‌شود خانم‌ها تا جای ممکن روی صندلی بنشینند و کارهای خود را انجام دهند، زیرا ایستادن به مدت طولانی به کمر فشار می‌آورد و باعث کمر درد می‌شود. همچنین ممکن است درد از کمر به پا‌ها منتقل شود و فرد به پا درد نیز دچار شود.

این متخصص ارتوپد در پایان گفت: خانم‌هایی که کف پای آن‌ها صاف است برای ایستادن‌های طولانی مدت باید از کفش‌های طبی استفاده کنند و افرادی که واریس دارند پای خود را بانداژ کنند و از ایستادن‌ طولانی مدت بپرهیزند و شب‌ها برای پیشگیری از درد پا دو بالش را زیر پای خود قرار بدهند تا درد در پا‌ها و کمر ایجاد نشود.
مرجع : باشگاه خبرنگاران