به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۴۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ساعت ۰۸:۱۹
کد مطلب : ۳۳۵۵۲
تازه‌ترين ورژن اظهارات خاص فرج‌الله سلحشور:

فاضلابی به نام سینما در این مملکت وجود دارد!

اين فاضلاب، حزب‌الله را هم به لجن کشیده است
گروه هنري: فرج‌الله سلحشور٬ با بيان اينكه بدنه اصلي سينماگران امروز ايران یک مشت اراذل هستند گفت: «فاضلابی به نام سینما در این مملکت وجود دارد٬ ما به بچه مسلمان‌ها می‌گوییم بیایید بروید فاضلاب را پاک کنید، می‌افتند در فاضلاب بعد از چند وقت بوی لجن بر می‌دارند و خودشان هم لجن می‌شوند.»
فاضلابی به نام سینما در این مملکت وجود دارد!
اين كارگردان جنجالي تلويزيون كه همواره عليه اهالي سينما اتهام‌هاي گوناگوني مي‌زند در گفتگو با هفته‌نامه متعلق به حميد رسايي از نمايندگان گروه پايداري در مجلس همچنين گفته كه «غیرت و تعصب مذهبی» در میان مداحان و روحانیت از میان رفته و برای مقابله با آمریکا و اسرائیل باید «هالیوود اسلامی» ساخت و «در جمهوری اسلامی مسئولان مملکت به سینماگر و سینماگر پول می‌دهند می‌گویند به ارزش‌های ما اهانت کن. این کاریست که خودمان داریم می‌کنیم.» وی افزوده كه هالیوود است که آمریکا و اسرائیل را نگه داشته و هالیوود اگر از بین برود اسرائیل و آمریکا نابود می‌شوند... و «راه نابود کردن» هالیوود، ساخت «هالیوود اسلامی» است.
بخش‌هايي از اظهارات خاص او را بخوانيد:


...... وقتی یک نفری که به خارج فرار کرده و قرار بوده که اصلا برود که دیگر برنگردد، مي‌آورندش اینجا و بزرگش مي‌کنند، شما انتظار دارید که این آقا اینقدر وقیح و پر رو نشود؛ یا برخی هنرمندها اینقدر رویشان زیاد نشود که توقع داشته باشند فیلم در مورد فتنه بسازند جایزه هم بگیرند؟
در جامعه مداح‌هاي ما آن غیرت مذهبی از بین رفته است، در روحانیت ما آن غیرت مذهبی از بین رفته است، آن تعصب دینی از بین رفته است. ماها اجازه داده ایم، من بیش از آنکه دولتمردها و بیش از آنکه مجلسی ها را بخواهم مقصر بدانم، جامعه متدینین را مقصر می دانم. بنده خودم، مداح‌ها، روحانیت، مردم، خانواده شهدا و مومنین مسجدی را مقصر مي‌دانم. لطفا اینها را بنویسید، اینها هستند که سکوت کردند. وگرنه آنها کسی نیستند، یک مشت اراذل هستند. وقتی که این مردم توانستند فتنه‌هاي عظیمی را از بین ببرند گروهک هایی را نابود بکنند، دسیسه هایی را خنثی بکنند، آنوقت بایستند یک گروهکی بنام سینماچی و تلویزیونچی به ریش این مملکت بخندند، به اعتقادات ما بخندند و سکوت کنند اینها چیزی نگویند. همه ما مقصریم؛ از بنده گرفته مقصرم تا دیگران.

... ببینید من در حدود دوازده، سیزده سال پیش در مسجد ارگ به برادر عزیزم حاج منصور ارضی عرض کردم که ما در مورد سینما می توانیم کاری بکنیم، بیایید کاری بکنیم. جامعه مداح‌ها با روحانیت با هنرمندان بچه مسلمان جمع می شویم با همدیگر یک کاری انجام بدهیم، که حاج منصور گفت من با سینما و این جور چیزها کاری ندارم. ببینید این حرف معنی  و نتیجه اش این می شود که الان هست. من در مورد این موضوع با حاج منصور و با چندین نفر از روحانیت صحبت کردم، با چندین نفر از مداح‌هاي دیگر که مردم با آنها سروکار دارند هم صحبت کردم، دیدم که اینها بی خیال سینما و تلویزیون شده اند. اینکه حاج منصور فلان فیلم را در تلویزیون ببیند که ناجور است و خودش انتقاد بکند این خوب است اما کافی نیست. ما باید حرکت ایجاد کنیم، ما باید جریان ایجاد بکنیم.

...فیلمسازمان بایستی اهل ریاضت باشد اهل عبادت باشد اهل دیانت باشد اهل تقوا باشد اهل نماز شب باشد اهل ذکر باشد، ‌فیلمساز ما بایستی اهل تواضع باشد نه غرور و تکبری که در سینماگر موجود هست؛ سینماگر، خودنمایی و تظاهر و خود بزرگ بینی و دنیا دوستی و نفس پرستی و شهوت پرستی عین ذاتش هست و آمده در سینما برای همین ها.

... یک مثال برایتان بزنم، شما اگر بخواهید فاضلابی را که در یک مجرایی حرکت مي‌کند این فاضلاب را تسویه اش بکنید پاکش بکنید، مي‌آیید سطل سطل آب به آن اضافه می کنید؟ این که به حجم فاضلاب اضافه می کند، ما این کار را کردیم، فاضلابی به نام سینما در این مملکت وجود دارد ما به بچه مسلمان ها می گوییم بیایید بروید فاضلاب را پاک کنید، بچه ها بروید در سینما این سینما را درست کنید. می‌افتند در فاضلاب بعداز چند وقت بوی لجن بر مي‌دارند و خودشان هم لجن می شوند، مگر انگشت شمار از آن بچه ها که با دین و دیانت هستند، ‌ایستادند، آنها که خودسازی کردند آنهایی که از خدا می‌ترسند، آنهایی که برای سینما کار نمی کنند آنها می مانند سالم مي‌مانند. آقا تا کی می توانند مقاومت بکنند، چند وقت بعد اینها هم از بین می روند، یا می میرند یا نه با این جریان همراه می شوند. شما بایستی برای سینماگرتان سینمایتان تسویه خانه بگذارید، این سینما به این حالت همه جامعه تان را به لجن می کشد.

... ما می توانیم بیاییم یک جریان سالم در کنار آن جوی لجنی که وجود دارد ما بیاییم یک جوی سیمان شده تمیز پاک ایجاد کنیم، این شیرهای زلالی که نیروهای بچه مذهبی هستند این‌ها رو باز کنیم. در این جوی زلال مثل جشنواره عمار مثل جشنواره عمار، این کنار، این حرکتشان را انجام بدهند در حالیکه سینمای هم دارد حرکتش را انجام مي‌دهد. آن سینما اول ما بایستی پیدا کنیم خودمان کی هستیم، یک جریان ایجاد بکنیم حالا بیاییم به جامعه بگوییم‌اي مسئولین‌اي علما‌اي بزرگان‌اي حزب اللهی‌ها‌اي مومنین ببینید سینما این است! سینمای ما این است. ما در حال حاضر در پله اول یا همان کمک مالی گیر هستیم.

...دیگران زمانیکه داشتند چهل میلیارد برای یک سریال خرج مي‌کردند، سی میلیارد خرج مي‌کردند، من برای سریال حضرت یوسف، هفت میلیارد خرج کردم. سریال یوسف، چهل و پنج قسمت بود و بقیه زیر چهل بوده. ببینید پس بنابراین من خودم را ثابت کردم. برای اینکه می توانم کار انجام بدهم، ثابت کردم....آن تهیه کننده آمریکایی چند وقت پیش یک جمله ای گفت، فیلمنامه چهار را ساخته بود به یک فیلم دیگر از آن ساخته بودند که مصاحبه ای کرده بود گفته بود اگر شما رسانه ملی داشتید تا امروز آمریکا و اسرائیل نابود شده بودند. یک آمریکایی این حرف را می زند، یک تهیه کننده آمریکایی. شما اگر رسانه ملی داشتید، آمریکا و اسرائیل نابود شده بود، این یعنی چه؟ یعنی هالیوود است که آمریکا را نگه داشته، هالیوود است که اسرائیل را نگه داشته، هالیوود اگر از بین برود اسرائیل و آمریکا نابود می شوند. راه نابود کردن هالیوود این است که در برابر هالیوود، هالیوود بسازیم، هالیوود اسلامی بسازیم. نه اینکه سینما و تلویزیون دوتا رسانه مهم مملکت را ول کنید به امان خدا بگویی دیگر نمی توانیم کاری بکنیم ناامید بشوی. این ناامیدی را بگذارید کنار کمک بکنید می توانیم این سینما و تلویزیون را درست بکنیم.

...این تهمت ها را به ما دارند می زنند الان ما متهم هستیم به اینکه در سریال یوسف دزدی کرده ایم...یک آدم ناباب و یک آدم کلاشی هم بود از سریال بیرونش کردیم، او روابط عمومی سریال مان بود، این هم رفت شروع کرد در روزنامه ها در سایت ها هرچه که دلش خواست بر علیه ما زد، شکایت کردیم در دادگاه محکوم شد جریمه هم شد. اما خوب به هر حال روزنامه دستشان است سایت دستشان است هر غلطی بخواهند  می کنند هیچ کس هم جلودارشان نیست ...

انسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ۰۸:۲۴
ادب مرد به زدولت اوست (209464)
بهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ۰۸:۲۷
امان از انسان های کوچکی که برای بالا رفتن خود می خواهند همه را پایین بکشند . . . (209465)
ابی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ۰۸:۳۴
خدا به ما رحم کنه (209466)
خانواده شهدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ۰۸:۳۴
ببخشید ما خانواده شهدا هستیم ولی بی ادبی رو ترویج نمی کنیم.خجالت بکشین از تهمت به خلق الله که آبروی انسان بردن بسی سخت است و در درگاه الهی گناهش افزون.شما به چه حقی با روحانیت و خانواده شهدا این گونه صحبت می کنید؟به کدامین دست و پایی که در راه وطن داده اید اینگونه مردم را خطاب می کنید؟به کدامین برادر از دست رفته این گونه باد در گلو می کنید و یک صنف را به لجن بودن متهم می کنید؟شما ما را یاد احمدی نژاد می اندازید که هر روز با حرفی تازه و البته سخیف در ایران و دنیا به دنبال مطرح کردن خویش بود (209467)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ۰۸:۳۵
همه چی رو میخواین بعد از دوره 8 سال حکومتتون درست کنید؟؟؟ (209468)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ۰۸:۳۶
شما به بچه مسلمان ها ميگي!!؟ آخه مگه خودت کي هستي!؟ نکنه فکر کردي رسول خدا و شايد هم خود خدايي!؟ همين شماهاي پرمدعايي که صداي ادعايتان دنيا را ورداشته است، بيشتر از همه غرق اين فاضلاب هستيد....اين مردم بيچاره هستند که آنها را در خود فرو برده ايد، پس بس است حرافي و لفاظي و بازي با کلمات، لطفا". (209470)
دوست
۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ۰۸:۴۴
این دوست عزیز یک مشاوره مختصر با روان شناس بکند بد نیست و همچنین پیشنهاد می کنم روزانه حداقل 10 دقیقه از وقت خود را به مطالعه اختصصاص بدهند.
ایام به کام (209473)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ۰۸:۴۸
امان از تندرو!!!!!!!!!! (209475)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ۰۸:۵۲
احسنت (209477)
۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ۰۸:۵۹
نظرات ایشان محترمند ولی بگذارند تقابل خوب و بد ایجاد شود تا مردم خودشان محک بزنند و انتخاب کنند . (209479)
پرتوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ۰۸:۵۹
من به شخصه اافتخار میکنم که کارگردانی مثل شما هنوز تو عرصه سینما وتلوزیون هستند خدا قوت بدهد به شما ها انشالله با تلاشی که دارید سعی کنید همواره تلاش بسیجی وار داشته باشید .ضمنا انتقاد شما مورد احترام وقبول است (209480)
روح ا...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ۰۹:۰۰
فعلا که سینما و صدا و سیما دست شماست دیگر چه می خواهید!!!؟ شما خود را پیامبر می دانید!!!؟ حتی خداوند هم در هیچ یک از کتب آسمانی با بنده هایش که روزیشان را می دهد انقدر بی ادبانه و توهین آمیز صحبت نکرده شما به چه حقی اینچنین توهین آمیز دیگران را خطاب قرار می دهید!!!!؟ مگر شما کی هستید!!!؟ همه اینهایی که گفتید عکس العمل خود آقایان است که رفتارهای خلاف اسلام دارند و خود را مبلغ اسلام می دانند..... (209481)
لبو فروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ۰۹:۰۹
"ماها اجازه داده ایم"
1- شما کی باشین که اجازه بدین یانه . کجای این مملکت هستین. چند درصد این مردم هستین - از کی قباله ی ایران به نام شما خورده که ما خبر نداریم
2- بهتر است بگوییم این مردم بودند که اجازه دادن امثال سلحشور که نه شعور فیلم سازی دارند و نه تخصص آن را با باند بازی و غیره پول مملکت را به باد داده و تازه طلبکار هم بشوند (209483)
۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ۰۹:۱۹
اینکه آقای سلحشور به طرز خاصی در باره سینماگران حرف می زند درست ! ولی ایا تا بجال اسیب شناسی رفتاری سینماگران را کسی انجام داده است و به انان گفته است که وقتی شمای گارگردان یا بازیگر و ... از طریق سریالهای تلویزیون و با پول مردم به شهرت می رسید باید به فرهنگ مورد نظر مردم احترام کنید ؟ ایا پوشش های خانم های فعال در حوزه سینما یک پوششی است که به فرهنگ جامعه کمک می کند ؟ ایا وقتی خانم هنرپشه پس از با ران حاضر نیست تسلیم رفتار مخرب شود باید بایکوت شود ؟ مگر عفاف در سینما حرام است؟ (209485)
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ۰۹:۳۱
واقعا اهالی سینما چرا اینجوریند خود فرهنگساز جامعه می دانند ولی هویت بی فرهنگ دارند (209490)
شهاب حسنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ۰۹:۳۳
اقای سلحشور عاقلانان دانند.!!! (209491)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ۰۹:۳۸
هالیوود اسلامی رو نمیشه با مداح ساخت!!! (209496)
omid
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ۰۹:۴۵
صدرحمت به القاعده!!!! (209499)
لبو فروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ۰۹:۵۳
از کوزه همان برون تراود که در اوست. (209503)
مجید
Romania
۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ۱۰:۰۴
...فیلمسازمان بایستی اهل ریاضت باشد اهل عبادت باشد اهل دیانت باشد اهل تقوا باشد اهل نماز شب باشد اهل ذکر باشد، ‌فیلمساز ما بایستی اهل تواضع باشد .......! پس یعنی این اظهارات سخيف در اين مصاحبه که در بالا آمده متعلق به یک انسان با مشخصات اهل ریاضت و عبادت و تواضع و..... می باشد ؟ !! بقول مرحوم کافی بی ریاضتها و بی عبادتها و بی تواضعاتتان چگونه صحبت می کنند ؟ (209504)
احمد
Australia
۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ۱۰:۰۵
بابا خدا شفا بده تو دیگه کی هستی....کدوم سریال همونی که گفتی 4 میلیارد ببیننده در کل دنیا داشت؟ دوره این اراجیف تمام شده.......... (209505)
دلسوخته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ۱۰:۰۶
نفرمودند اين فاضلاب از كجا مي آيد؟!! (209506)
بي نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ۱۰:۱۶
.............!واقعابراي ايران متاسفم كه اجازه ويدهداين آدم نام هنرمندرايدك بكشد.اسلام باتوهين باتهمت مخالف است !اسلام باتهديدوارعاب مخالف است !هنرمندظريف وحساس وبلندنظراست !اين آقا وسط اين قائله چه ميگويد!به كجاوصل است ؟باچه حقي هرچه دلش ميخواهدميگويد؟ (209513)
جلال
United States
۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ۱۰:۲۱
براساس کدام میزان شما خودتان را پاک ودیگران را لجن و فاضلاب میدانید . ای کاش شما به یک روانشناس خودتان را معرفی کنید . شما دچار توهم و خود بزرگ بینی شدید . سریال حضرت یوسف از لحاظ تکنیک سینمایی چیزی برای گفتن نداشت فقط از داستان زیبای برخوردار بود که انهم برگرفته ازقصص قران میباشد . شما باید گذشته بدی داشته باشید چون به همه چیز بد بینی ........ (209515)
راننده تاکسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ۱۰:۲۳
از کسی که خود را فعال عرصه ادب وهنر ناب میداند چنین سخن گفتن غیر قابل قبول است. (209516)
س
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ۱۰:۳۱
چقدر دلش از فاضلاب گرفته (209518)
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ۱۰:۴۰
مايه شرم است كه بگويم اين موجود هم وطنم است. صد رحمت به سلفي ها و تكفيري ها (209521)
۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ۱۰:۴۰
رسایی - سلحشور فتنه مساوی است با کاسبی (209523)
على
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ۱۰:۴۵
معلومه تعطيلات خوش ميگذره! (209525)
وحیدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ۱۰:۴۸
واقعا ادبیات و طرز صحبت کردن ایشان مشمئز کننده است فقط میتونم برایشان ابراز تاسف کنم (209526)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ۱۰:۴۹
اقا بيخود به جامعه ي مذهبي توهين نكن........ جامعه ي مذهبي ما سلحشور و ارضي و امثالهم نيستند...... مسلمان واقعي پشت بلندگوي روضه ي امام حسين توهين نمي كند.... امام حسين در سخت ترين شرايط زيبا ترين اعمال را انجام داد و شما در شرايط عادي زشت ترين و شنيع ترين الفاظ را به كار مي بريد...... پيامبر اكرم رحمت للعالمين است و اسوه ي اخلاق نه مانند امثال سلحشور كه بقيه را فاضلاب مي دانند و خودش در اوج غرور مي گويد من خودم را ثابت كردم....... تو بويي از اخلاق نبوي نبرده اي با اين قلب پر از كينه ات (209527)
نامی
United States
۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ۱۰:۵۶
متاسفم برای هنرمندانی که در فیلم های این به اصطلاح کارگردان شرکت می کنند.بوی.... ایشان از هر فاضلابی بدتر است وخود نمی داند.....
خواهشا نام خانواده شهدا را لکه دار نکن وبگذار به درد خود بسوزندوبسازند که دلشان از ریاکارانی مثل شما خون است. (209531)
سید حسین سید موسوی قمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ۱۰:۵۶
یعنی ایشون دهنشون رو باز میکنن،فاجعه فرهنگی رخ میده...!

آقا ما یارانه خونواده امون و کل فک و فامیلمون رو می ندازیم جلوی این آقا،بگید اینقدر افاضه نکنه....

به خاطر دو قرون پول همه چـــــــــی شون رو فروخته ان! (209533)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ۱۰:۵۸
با سلام
به نظرم خیلی بیراه نگفته
ما نباید به گوینده توجه کنیم بلکه باید با آنچه که می گوید توجه کنیم
حالا سلحشور باشد یا شخص دیگری همانطور که گفته های آقای خاتمی را صرفا به شخص ایشان نمیپذیریم بلکه تامل و اندیشه آن در برخی موارد پذیرفته می شود واقعا اکنون وضعیت سینماگران ما می تواند الگو برای فرزندان ما باشد؟از ظاهر و تیپ گرفته تا مهمانی ها و فیلم ها و تفکراتشان
همین درد را در جامعه فوتبال هم داریم
بهارنیوز جان چقدر روحیه وطن پرستی، تقویت اراده و معنویات در جامعه سینمایی و فوتبالی دیده میشود؟ (209534)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ۱۱:۰۷
اقای سلحشور فکر می کنه مردم دادگاه ایشان در ارتباط بر سریال حضرت یوسف را فراموش کرده اند..... (209538)