به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ساعت ۱۲:۱۹
کد مطلب : ۳۳۵۶۳
با کی‌روش ۸۰ درصد توافق کرده‌ایم

کفاشیان: باید نان بازوی خود را بخوریم

گروه ورزشی: رئیس فدراسیون فوتبال ديشب در برنامه 90 تاکید کرد برای ادامه همکاری با سرمربی تیم ملی تقریبا به توافق رسیده‌اند. اظهارات علی کفاشیان در خصوص مسائل مختلف فوتبال را در زير بخوانيد:
کفاشیان: باید نان بازوی خود را بخوریم
* خدا را شکر توانستیم به شکل جدیدی برای تیم ملی اسپانسر بگیریم تا در آینده دچار مشکل نشویم. قرار است چند برند زیر نظر شرکت فناب برای تیم ملی تبلیغ کنند، این تبلیغ‌ها در مسابقات، کمپ تیم ملی، اپراتورهای تلفن همراه و حتی صدا و سیما صورت می‌گیرد.

* ما اعلام کردیم که اسپانسرهای تیم ملی نباید از کف مبلغ مورد نظر پول بدهند. قرار شده اسپانسر جدید 7 میلیارد تومان به ما پول بدهد که تا امروز 5 میلیارد تومان گرفتیم و 2 میلیارد دیگر را هم در آینده می‌گیریم. البته مبلغ مورد نظر ما بیشتر از این است.

* اینطور نیست که برای تیم ملی گلریزان بگذاریم و چنین موردی هم در قراردادمان وجود ندارد. اگر بنا به درآمدزایی باشد با تبلیغ این کار را انجام می‌دهیم. تیم ملی خرج خودش را تامین می‌کند و فیفا هم به ما پول می‌دهد. 15،16 میلیون دلار پول گرفتیم اما 18 تیم مختلف در رده‌های ملی داریم که باید هزینه‌های آنها را پرداخت کنیم.

* در کشوری مانند آلمان و کره یک اسپانسر قوی تیم ملی را حمایت می‌کند اما اینجا چنین اسپانسری نداریم و باید نان بازوی خود را بخوریم!

* از صدا و سیما انتظار داریم از تیم ملی حمایت کنند و اگر پول نمی‌دهند لااقل یار دوازدهم باشند. ضرغامی خودش فوتبالی است اما زیر مجموعه‌اش دستوراتش را اجرا نمی‌کنند.

* اسپانسر قبلی از فدراسیون استفاده نکرد و ما قرارداد محکمی با آنها بستیم و حتی چک این شرکت را هم داریم. شرکت قبلی به ما صدمه زد و پول هم نداد البته بعد از امضای قرارداد متوجه شدیم که پول ندارند.

* به تیم امید حساس هستیم و می خواهیم به المپیک صعود کنیم مخصوصا اینکه راهیابی به المپیک 2016 برزیل کمی ساده‌تر از قبل شده است. برای انتخاب سرمربی تیم امید رزومه اهمیت فراوانی دارد. مربیان داخلی همه خوب هستند اما مربی که انتخاب می شود باید با کی‌روش هم ارتباط داشته باشد. کی‌روش اعتقاد دارد که تیم‌های ملی بزرگسالان، امید، زیر 19 سال و ... باید با هم در ارتباط باشند.

* وینگادا تنها گزینه خارجی سرمربیگری تیم امید است چون سابقه سرمربیگری تیم جوانان و امید پرتغال را داشته و کارنامه مشخصی هم دارد. سعی می‌کنیم تا هفته آینده تیم امید را انتخاب کنیم.

* قول می دهیم 70 تا 80 درصد تیم اعزامی به اینچئون جوان باشند و بتوانند برای انتخابی المپیک بازی کنند. متاسفانه تا امروز به تیم امید نگاه جدی نداشتیم.

* رئیس دل رحمی هستم و ژست رئوف بودن نمی‌گیرم چون واقعا رئوف هستم. اگر به حرف شما (فردوسی پور) بود که اول باید خودم می‌رفتم.

* برای دستیاری کی‌روش چند گزینه ایرانی داریم که فعلا در ذهن خودمان است!
* برخی ادعاها مبنی بر وجود فساد مستند نیست و قضات فدراسیون هم با سند و مدرک رای صادر می کنند. اگر مدرک مستندی مبنی بر وجود فساد به دستمان برسد به شدت برخورد می‌کنیم هر چند تاج به جای ما در حال برخورد کردن با فساد است.

* هنوز از اکبر محمدی دفاع می‌کنم چون مربی خوبی بود و فقط در بازی آخر نتوانست خوب نتیجه بگیرد. ما اگر در رده جوانان به جام جهانی نرفتم به خاطر این بوده که به کشورهای دیگر سهم بدهیم بالاخره در رده نوجوانان و بزرگسالان که جهانی شدیم. تابه حال ندیدم کیومرث هاشمی سفارش اکبر محمدی را بکند و این موضوع صحت ندارد.

* فدراسیون مجمع الجزایر نیست و همه با هم همکاری می کنیم، اگر هم مشکلی باشد خودم به آن ورود و مشکل را با عطوفت حل می‌کنم. بالاخره یک روز هم آدم‌های فدراسیون قوی می شوند که این مسئله به عمر شما (مجری برنامه نود) قد می‌دهد.
* یکی از دلایل علاقه ما به وینگادا به خاطر این است که کی‌روش روی او نظر دارد.

* کیروش تا جام جهانی 2014 سرمربی ایران است و برای تمدید قرارداد هم تفاهماتی داشتیم که مثلا دستیار اولش ایرانی باشد یا بدنساز فقط در زمان تمرین و بازی حضور داشته باشد. فکر می‌کنم 80 درصد با کی‌روش توافق کردیم و 20 درصد باقی مانده به مسائل مالی مربوط است.

* تا قبل از جام جهانی تکلیف سرمربی تیم ملی را مشخص می کنیم چون بعد از جام جهانی فرصتی برای این کار نداریم و فقط یکی، 2 ماه زمان‌مان از دست می‌رود. به کی‌روش گفتم اگر نمی‌خواهد بماند با کمک خودش برای تیم ملی سرمربی انتخاب کنیم. کی‌روش از من راضی بوده و امیدوارم در ایران بماند.

* افشارزاده ساعت 5 صبح جلسه می‌گذاشت که نمی‌دانم چرا این کار را می‌کرد. من اگر ساعت 5 صبح به فدراسیون بروم نمی‌دانم باید چه کار کنم به خاطر همین همه با هم ساعت 9 سرکار می‌رویم و ساعت 10 و 11 هم کارمندان فدراسیون ناهار می‌خورند ولی بعدازظهر خیلی فعال هستند!

* پاداش‌های بازیکنان تیم ملی را پرداخت کردیم و فقط پاداش برد مقابل لبنان و تایلند مانده که آنها را هم می‌دهیم.

* نام من در لیست دریافت خودرو نبود ولی خود وزارت ورزش و جوانان نام من را در لیست قرار داد و این موضوع به ما ربطی نداشت و واقعا هم توقع هیچ چیزی نداشتم چون خدا خودش با صعود به جام جهانی مزد مرا داد وگرنه باید مقابل مردم ایران توسط شما محکوم می‌شدم.

* پاداش و اتومبیل‌ها به کی‌روش، بازیکنان به غیر از دژاگه، من و نبی رسید. البته خود دولت یک پاداش 50 میلیونی داد که به همه رسید.

* سیموئز نامه نوشت و گفت به دلیل مشکلات خانوادگی نمی‌تواند در ایران بماند و کی‌روش هم این مسئله را تایید کرد. قرار شد جای سیموئز یک مربی ایرانی به کادر فنی تیم ملی اضافه شود. چند سرمربی لیگ برتری هم اعلام آمادگی کردند تا به تیم ملی کمک کنند.

* 12 و 14 اسفند با کویت و گینه بازی می‌کنیم و بعد از آن 26 فروردین بدون حضور ملی پوشان به اردوی آفریقای جنوبی می‌رویم و بعد از چند بازی به ایران برمی‌گردیم، پس از این احتمالا اردوی 20 روزه‌ای را در اتریش برگزار و با آنگولا و مونته نگرو بازی می‌کنیم.

* در ایران بازی خداحافظی نداریم و پس از حضور در برزیل با ترینیداد و توباگو بازی دوستانه برگزار میکنیم و برای جام جهانی آماده می‌شویم.

* روزی 10 کیلومتر می‌دوم و بعد از آن هم نرمش و وزنه در برنامه خودم دارم تا همیشه سرحال باشم.

* اینطور نیست که منشی‌ها در فدراسیون حتما سرپرست می‌شوند اما از آنجایی که در فدراسیون نیرو کم داریم و نمی‌خواهیم از بیرون نیرو بیاوریم از منشی‌ها استفاده می کنیم. البته موردی داشتیم که زیر دیپلم بوده اما در همین فدراسیون لیسانس گرفته و خلاقیت هم داشته است. چند خانم زبان بلد هستند و به خاطر همین در چند پست از آنها استفاده می‌کنیم.

* در مسئله اردوی کیش تیم زیر 22 سال برخورد و سرپرست را اخراج کردیم. امکان ندارد در تیم کی‌روش چنین اتفاقی رخ بدهد.

* رئیس فدراسیون نباید به اتهامات داوری پاسخ بدهد. فدراسیون رکن قضایی دارد و اگر سندی وجود داشته باشد حتما به قضایا ورود می‌کند. خدا وکیلی تا به حال در مسائل کمیته انضباطی،کمیته استیناف و اخلاق ورود نکردم.

* همیشه از داوران دفاع کردم ولی آنها می‌خواهند من مقابل بایستم که زورم نمی‌رسد!

* در قسمت بانوان کسی را اخراج نکردیم و فقط چند جا به جایی داشتیم. مثلا مسابقات لیگ فوتبال و فوتسال بانوان به سازمان لیگ سپرده شد. بالاخره قاطعیت را از خانم‌ها شروع کردیم تا حساب دست آقایان بیاید.

* خوشحال هستم که امشب شما (مجری برنامه نود) سرت را به میز نزدی و خوشحالم که از فدراسیون راضی هستی!

* وقتی خودم قوی نباشم چطور نیروی قوی بیاورم؟ ما از کارمندان در چند پست استفاده می‌کنیم ولی یک حقوق می‌دهیم. در این میان از هر 10 کار خوب یکی خراب می‌شود.

* رئیس هیئت فوتبال تهران غیر از خودش تمام نامزدهای انتخابات این هیئت را رد صلاحیت کرده به خاطر همین دستور دادم که یک بار دیگر ثبت نام و رای گیری انجام شود. در این انتخابات از هیچ‌کس حمایت نمی‌کنم و هر کسی که رای آورد با او کار می‌کنیم.
* علیپور دبیر کمیته اخلاق است اما قرار شده کمتر مصاحبه کند به خاطر همین برای او رقیب آوردیم.
مرجع : تسنیم