به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۱:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : ۳۳۵۸۹
رييس سازمان ليگ فوتبال ايران خبر داد؛

محدوديت براي جذب بازيکن خارجي در ليگ

گروه ورزشی: رييس سازمان ليگ فوتبال ايران از وضع قوانين جديد براي محدود شدن ورود مربيان و بازيکنان خارجي به ليگ برتر از فصل آينده خبر داد و گفت: احتمالا جذب بازيکن بالاي 23 سال در ليگ دسته يک کاملا ممنوع شود.
محدوديت براي جذب بازيکن خارجي در ليگ
مهدي تاج با بيان اينکه براي به تعويق افتادن يک روزه هفته‌هاي پاياني مسابقات فوتبال ليگ برتر با کارلوس کي‌روش هم توافق شده است،‌ اظهار کرد: اين تصميم صرفا بنابر درخواست باشگاه‌ها نبود بلکه خود فدراسيون هم چنين بحثي را داشت تا تاريخ بازي‌هاي هفته‌هاي پاياني يک روز عقب بيفتد تا به تيم‌هاي حاضر در ليگ قهرمانان آسيا فشار کمتري بيايد. در اين زمينه با کارلوس کي‌روش توافق داشته‌اند بنابراين هفته 29 ليگ برتر 17 فروردين و هفته سي‌ام و پاياني مسابقات هم 22 فروردين برگزار خواهد شد.

 وي در واکنش به حرف‌هاي مسوولان بعضي باشگاه‌ها از جمله سرپرست استقلال مبني بر اينکه چرا سازمان ليگ چنين برنامه‌اي را اعلام مي‌کند تا حتما باشگاه‌ها درخواست بدهند و بعد در تصميمش تجديدنظر کند، تصريح کرد: اين هم حرفي است و به هر جهت شايد مي‌شد از اول اين تغيير را ايجاد کرد. به هر حال ما هم بايد طبق برنامه تيم ملي پيش‌ مي‌رفتيم.

** مبلغ پايه مزايده تبليغات محيطي 30 ميليارد تومان است


تاج از مبلغ پايه مزايده تبليغات محيطي مسابقات باشگاهي فصل آينده با رقم 30 ميليارد تومان خبر داد و به ايسنا گفت: دو روز است که در روزنامه‌هاي کثيرالانتشار آگهي مزايده تبليغات محيطي مسابقات فصل آينده و فصل بعد از آن را منتشر کرده‌ايم. مبلغ پايه مزايده 30 ميليارد تومان است و شرکت‌هاي متقاضي مي‌توانند با مراجعه به اين اطلاعيه‌ها براي پر کردن فرم‌ها و شرکت در مزايده اقدام کنند. آخرين مهلت دريافت اسناد مزايده 10 اسفند و آخرين مهلت تحويل مدارک 12 اسفند است که در اطلاعيه قيد شده است. در اين مزايده شرکت هاي خارجي هم مي‌توانند شرکت داشته باشند.

** به سمتي مي‌رويم تا برنامه کل فصل را اعلام کنيم

رييس سازمان ليگ در پاسخ به اينکه چه زماني برنامه مسابقات فصل آينده را به منظور هماهنگ کردن برنامه بازي‌هاي ملي تحويل فدراسيون مي‌دهيد، گفت: مشخص شدن برنامه مسابقات فصل آينده ضرورت سازمان ليگ هم هست. نبايد اعلام برنامه‌ها به صورت سه، چهار هفته يک‌بار انجام شود. ما مي‌توانيم کل برنامه مسابقات ليگ در طول فصل يا حداقل نيم‌فصل را اعلام کنيم اما به شرطي که برنامه‌ها اجرا شود. امسال ديديد که 2، 3 اردوي تيم ملي لغو شد و ما مجبور شديم در آن زمان بازي‌هاي ليگ را برگزار کنيم تا در انتهاي مسابقات فرصت بيشتري براي اردوهاي آماده‌سازي تيم ملي ايجاد شود.

وی اضافه کرد: اما نهايتا بايد ياد بگيريم برنامه‌هاي مدون يکساله را تنظيم و اعلام کنيم. اما در شرايط فعلي تقويم بازي‌هاي ليگ قهرمانان و تيم ملي و همينطور لزوم برگزاري همزمان سه هفته پاياني ليگ، به گونه‌اي بود که نمي‌توانستيم زودتر از هفتم فروردين مسابقات را برگزار کنيم،‌ بنابراين کساني به تعطيلي يک‌ماهه ليگ انتقاد مي‌کنند ظاهرا اطلاع کافي از شرايط ندارند.

** ديگر هر مربي و بازيکن خارجي نمي‌تواند وارد ليگ شود
تاج از ايجاد آيين‌نامه و تعيين ضوابطي براي فعاليت مربيان و بازيکنان خارجي از فصل آينده خبر داد و به ايسنا گفت: مي‌خواهيم از فصل آينده اجازه ورود مربيان و بازيکناني را به ليگ بدهيم که از استانداردهاي لازم برخوردار بوده و سابقه مشخص و قابل قبولي در باشگاه‌هاي کشور خودشان و بعضا تيم‌هاي ملي داشته باشند. همينطور جلو جابجايي چندباره مربيان در طول فصل را هم مي‌گيريم. اين تصميم را در هيات رييسه سازمان ليگ مصوب کرده و به مديران باشگاه‌ها هم ابلاغ خواهيم کرد.

**شايد جذب بازيکن بالاي 23 سال در ليگ يک ممنوع شود
وي با انتقاد از شرايط مسابقات ليگ دسته يک، دوم و سه، از جوانسازي قابل توجه تيم‌هاي ليگ دسته يک و تا حدي ليگ برتر خبر داد و تصريح کرد: ليگ دسته يک بايد پشتوانه ليگ برتر باشد و به ترتيب آن ليگ‌هاي دسته دو و دسته سه بايد ليگ‌هاي بالاتر خود را پشتيباني کنند اما متاسفانه مي‌بينم ليگ دسته يک به پارکينگي براي بازيکنان غيرقابل استفاده در ليگ برتر تبديل شده است! سازمان ليگ مقرراتي وضع خواهد کرد تا تيم‌هاي ليگ دسته يک از فصل آينده مجبور شوند از بازيکنان جوان زيادي استفاده کنند. حتي احتمال دارد جذب بازيکن بالاي 23 سال را در اين ليگ کاملا ممنوع کنيم. همينطور در ليگ برتر هم محدوديت‌هايي قائل مي‌شويم تا تعداد بازيکنان اميد و جوان در تيم‌ها بيشتر شود و در مجموع شرايطي ايجاد کنيم تا به بازيکنان جوان در تمام ليگ‌ها فرصت بيشتري براي بازي برسد.

** باشگاه‌ها موظف به اعلام بودجه‌هايشان شدند
رييس سازمان ليگ در پاسخ به اينکه آيا درباره مبلغ قرارداد بازيکنان هم مقرراتي وضع مي‌کنيد، به ايسنا گفت: با هماهنگي انجام شده با وزارت ورزش و جوانان در بحث ميزان باشگاه‌ها نظارت دقيقي خواهيم داشت و هر باشگاهي مکلف مي‌شود تا بودجه‌اش براي فصل آينده را به سازمان ليگ اعلام کند. نحوه تخصيص اين بودجه به بخش‌هاي مختلف فوتبال هم به صورت مشخص شده، خواهد بود.
مرجع : ایسنا