به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۰۸
 
۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب : ۳۳۶۱۲
حق دریافت یارانه نقدی از هیچ نیازمندی سلب نمی‌شود

روحانی: مذاکرات تا پیروزی نهایی ادامه می‌یابد

بررسی مجدد برخی تصمیمات دولت گذشته
گروه سياسي: رئیس‌جمهور گفت: مردم ایران بدانند که حقوق ملت ما محفوط خواهد ماند و دولت قدمی نسبت به حراست و حفاظت از حقوق ملت ایران عقب‌نشینی نمی‌کند.
روحانی: مذاکرات تا پیروزی نهایی ادامه می‌یابد
دكتر حسن روحانی پیش از ظهر امروز با ورود به استان هرمزگان در جمع مردم بندرعباس اظهار داشت: استان هرمزگان یکی از استان‌های مهم و استراتژیک برای ایران عزیز ماست. استانی با سابقه تاریخی و مبارزاتی علیه استعمارگران و مداخله‌گران. رئیس‌جمهور تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در شرایطی است که همه باید خودمان را برای یک تحول بزرگ در مسائل اقتصادی، سیاسی ،فرهنگی و سیاست خارجی آماده کنیم؛سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد و دولت کاملا خود را آماده کرده تا به این سیاست‌ها جامه علم بپوشاند.

وی با تأکید بر اینکه در این سیاست‌ها، اقتصاد ما بر مبنای علم و فناوری خواهد بود، یادآور شد: طبق این سیاست باید مسیر صادرات برای کالاهای ایرانی تسهیل شود و فرآورده‌های نفتی، پالایشگاهی، پتروشیمی و صنعت توسعه یابد. همچنین مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی ما برای فعالیت بیشتر اقتصادی و صادرات خود را آماده کنند تا بتوانیم برای حل مشکل بیکاری و همچنین مسئله آماده‌سازی اشتغال برای مردم به ویژه جوانان خود را آماده کنیم. روحانی با بیان اینکه شرایط امروز ما، شرایطی است که همه بازرگانان جهان و سرمایه‌گذاران مسیر ایران را اتخاذ کرده‌اند، یادآور شد: روزانه می‌بینید که چه مقدار سرمایه‌گذاران خارجی، ایرانیان خارج از کشور و کارآفرینان داخلی خود را برای سرمایه‌گذاری آماده می‌کنند.

باید زنجیرهای ظالمانه تحریم‌ها را پاره کنیم
رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه ما باید زنجیرهای به ناحق و ظالمانه تحریم‌ها را که بر دست و پای اقتصاد ما ظالمان و مداخله‌گران بسته بودند، پاره‌ کنیم، افزود: اولین قدم مهم در این مسیر برداشته شد، امروز در مسئله خودروسازی، پتروشیمی، کشتیرانی، بیمه و در بخشی از مسائل بانکی بخش بزرگی از تحریم‌ها برداشته شده است.

دولت قدمی نسبت به حفاظت از حقوق ملت کوتاه نمی‌آید
وی متذکر شد: مردم عزیز و دلاور ایران و مردم فهیم هرمزگان بدانند که حقوق ملت ما محفوظ خواهد ماند و دولت قدمی نسبت به حراست و حفاظت حقوق ملت ایران عقب‌نشینی نمی‌کند. روحانی افزود: تمامی حقوق مردم عزیز ما از جمله حقوق هسته‌ای محفوظ خواهد ماند ما می‌خواهیم آن حقوقی را که دیگران به ناحق می‌خواستند از ملت ما سلب کنند مثل حق صادرات، آزادی تجارت، حق در زمینه مبادلات پولی و بانکی، توسعه ملت ایران و آن حقوقی که می‌خواستند توسط مداخله‌جویان مورد تجاوز قرار گیرد را برای ملت بزرگ ما تثبیت کنیم. وی افزود: انشاءالله به حول قوه الهی این قدم‌ها را با حمایت مردم برخواهیم داشت. ما مذاکرات نهایی را با قدرت‌های بزرگ برای حل و فصل مسائلی که مربوط به مسائل هسته‌ای است و از جمله برداشتن همه تحریم‌هایی که به ناروا علیه ملت ایران وضع شده آغاز کرده‌ایم.

مذاکرات تا پیروزی نهایی ادامه می‌یابد
رئیس‌جمهور تاکید کرد: دور اول مذاکرات را مسئولین مربوطه به خوبی انجام داده‌اند و این مذاکرات را تا پیروزی نهایی مردم و حقوق ملت ایران به حول قوه الهی و با حمایت شما انجام خواهیم داد. روحانی ادامه داد: دولت تدبیر و امید از ابتدا به ملت ایران قول داده است که همه مردم ایران به طور مساوی از حقوق شهروندی برخوردار شوند و در این راستا فرقی بین شیعیان و اهل سنت وجود ندارد؛ همه مردم عزیز ما و مسلمانان و آنهایی که می‌گویند لااله الا الله محمد الرسول الله با هم برادر و در کنار یکدیگر هستیم. همه آنهایی که به خدا، پیامبر، راه قرآن، مسیر رسالت و عشق اهل بیت اعتقاد دارند مومن و برادرند و باید دست به دست هم دهیم و از مسیر سختی که دشمنان برایمان ایجاد کرده‌اند عبور کنیم.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: در هر استانی برای اشتغال و حرکت اقتصادی، مردم همان استان حق تقدم دارند و اگر مسئولین معتقدند در برخی از تخصص‌ها نیازمند اشتغال افراد دیگر استان‌ها هستند اشکالی ندارد اما همزمان باید وسیله تخصص و اشتغال مردم بومی آن استان را نیز آماده کنند. وی افزود: بنابراین تاکید می‌کنم که باید در هر استانی از جمله هرمزگان برای کار و اشتغال و فعالیت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مردم همان استان حق تقدم دارند.

حق دریافت یارانه نقدی از هیچ نیازمندی سلب نمی‌شود
روحانی با اشاره به مرحله بعد هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: به مردم ایران به صراحت عرض می‌کنم همه آنهایی که به یارانه نقدی در زندگی خود نیازمند هستند این حق از آنها سلب نخواهد شد و برای آنها ادامه خواهد یافت. وی ادامه داد: طبق قانونی که اخیرا توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده همه آنهایی که نیازمند و متقاضی یارانه هستند، یارانه نقدی پرداخت می‌شود؛ البته معیار نیازمندی افراد از طرف قانون مشخص خواهد شد.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: در مرحله بعدی هدفمندی، هدف دولت عمدتا مسئله رونق تولید، اشتغال، امنیت غذایی و سلامت مردم است. دولت در قدم‌های بعدی هم در زمینه بیمه سلامت و هم امنیت غذایی که اقشار آسیب‌پذیر جامعه نسبت به کالاهای اساسی و مواد غذایی خیال راحت‌تری داشته باشند همه توان خود را به کار خواهد گرفت. روحانی با بیان اینکه در زمینه سلامت و بهداشت مردم مشکلات فراوانی وجود دارد گفت: در زمینه تجهیز و تکمیل بیمارستان‌ها در سال آینده قدم‌های موثری برداشته خواهد شد. رئیس‌جمهور همچنین اعلام کرد: در زمینه هدفمندی یارانه‌ها قدم جدیدی برداشته خواهد شد که توسط مسئولین برای مردم توضیح داده خواهد شد اما در هر صورت اقشار آسیب‌پذیر مطمئن باشند هم یارانه نقدی استمرار خواهد یافت و هم در کنار آن در بحث امنیت غذایی و بهداشت و درمان قدم‌های موثری برداشته خواهد شد.

برای احیای سواحل جنوبی برنامه‌های مفصلی داریم
روحانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت توسعه سواحل گفت: یکی از هدف‌های دولت تدبیر و امید شکوفایی سواحل و جزایر جنوب در منطقه خلیج فارس و دریای عمان خواهد بود. وی ادامه داد: در همه‌جای دنیا سواحل دریا جزو آبادترین مناطق آن کشور است. سواحل شمالی کشور ما از آبادانی نسبی برخوردار است اما سواحل جنوبی که سواحل عظیم و حدود 2 هزار کیلومتر است نیازمند برنامه‌ریزی و توسعه است.

روحانی با بیان اینکه در این سفر تصمیمات مهمی برای استان هرمزگان هم در جهت توسعه صنعت و هم بنادر و صنعت فولاد و کشتی‌سازی اتخاذ خواهد شد گفت: استان هرمزگان یکی از قطب‌های بسیار مهم فولاد کشور در آینده خواهد شد و ظرف 4، 5 سال آینده هم ظرفیت فولاد و هم تولید آن از 5/3 میلیون تن به 10 میلیون تن افزایش خواهد یافت که در این راستا بخش‌های مردمی نیز فعال می‌شوند.

هرمزگان را در همین دولت بطور کامل متحول می‌کنیم
رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه در کنار صنعت کشتی سازی که بسیار مهم است و قدم‌های مهمی برداشته شده مسئله شیلات، صیادی و آبزیان که استعداد زیادی در این استان دارد می‌تواند مایه اشتغال فراوان باشد، گفت: دولت قدم‌های مهمی برمی‌دارد. دولت برنامه‌های مفصلی برای سواحل جنوبی خلیج فارس و دریای عمان به ویژه سواحل استان هرمزگان، سواحل مکران و احیای این سواحل دارد. وی با بیان اینکه جاسک به یک بندر بسیار مهم تبدیل خواهد شد، افزود: در آینده نزدیک قدم‌های اولیه و تصمیمات لازم در همین سفر اتخاذ می‌شود؛ بنادر این استان به ویژه بندرعباس، بندر شهید رجایی و باهنر باید توسعه یابد.

روحانی یادآور شد: در این سفر برنامه‌ریزی می‌شود که در همین دولت یازدهم قدم‌هایی برداشته شود؛ ظرفیتی که امروز برای حمل و نقل کالا وجود دارد از هشتاد میلیون به بالای صد میلیون تن افزایش یابد؛ قدم‌هایی که طی امسال و سال‌های بعد برداشته خواهد شد استان هرمزگان را به طور کامل متحول می‌کند. رئیس‌جمهور ادامه داد: درست است که امروز شما مشکلاتی در زمینه اشتغال، بهداشت و درمان، آموزش عالی، جاده مخصوصا جاده ساحلی دارید اما این قدم‌ها در همین سال‌ها برداشته می‌شود؛ این دولت به قولی که به مردم می‌دهد در همین دوره به آن عمل می‌کند.

وی به بزرگراه بندرعباس به بندر جاسک اشاره و تصریح کرد: بخشی از این بزرگراه احداث شده و بقیه بودجه‌اش برای سال آینده تأمین می‌شود. روحانی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم در زمان مشخصی که اعلام می‌کنیم این بزرگراه به اتمام برسد اظهار داشت: به اتمام رسیدن آن خود موجب تحول بزرگی خواهد شد.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود یادآور شد: برنامه‌هایی برای لوله گاز، لوله نفت و پتروشیمی در این استان داریم که کاملا سواحل را آباد می‌کند و به صادرات کالاهای ارزشمندی تبدیل می‌شود که هم برای کشور و هم استان موجب تحول خواهد شد. وی با تأکید بر اینکه استان هرمزگان استعداد گردشگری دارد، یادآور شد: اینجا باید مرکزی برای گردشگری شود. روحانی با بیان اینکه یکی از راه‌های اشتغال می‌تواند توریسم و گردشگری باشد اظهار داشت: با استعدادها و مناطق آزاد این استان همچون قشم و کیش و مناطق ویژه، آمادگی کامل برای گردشگری داخلی و خارجی وجود دارد و این مسئله هم موجب توسعه استان و هم اشتغال می‌شود.

بررسی مجدد برخی تصمیمات دولت گذشته
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنرانی امام جمعه و استاندار استان و شعارهای مردم در مسیر فرودگاه به استادیوم گفت: به مردم قول می‌دهم نگران اینگونه مسائل نباشید و دولت حتما در این زمینه بررسی مجدد می‌کند. وی یادآور شد: گرچه این تصمیمات قبلا اتخاذ شده و در مراجع قانونی بوده است اما جا برای بحث و بررسی وجود دارد و دولت مسئله را مورد بررسی قرار می‌دهد و مصوبه را به سمتی می‌برد که کسی دل‌نگران و ناراحت نشود و منافع همه مردم استان هرمزگان تأمین خواهد شد؛ دولت خدمتگزار همه شما خواهد بود.