به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ساعت ۱۸:۱۸
کد مطلب : ۳۳۶۳۸
مذاکره با ایران بهتر از وضع موجود است

مرکل: ايران براي اروپا و اسراييل تهديد است

گروه بين‌الملل: صدراعظم آلمان در حمایتی آشکار از رژیم صهیونیستی ایران را نه تنها تهدیدی برای این رژیم خواند بلکه تهدیدی برای اروپا هم دانست.
مرکل: ايران براي اروپا و اسراييل تهديد است
به گزارش رویترز، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با بنیامین نتانیاهو، ایران را نه تنها تهدیدی برای اسرائیل بلکه تهدیدی برای اروپا خواند. آنگلا مرکل که کشورش بزرگترین متحد رژیم صهیونیستی در اروپا است گفت: ما ایران را نه تنها تهدیدی برای اسرائیل می دانیم بلکه تهدیدی عمده برای اروپا هم می دانیم. وی در ادامه گفت: آلمان مذاکرات هسته ای با ایران را در عرصه بین المللی دنبال خواهد کرد.

صدر اعظم آلمان در این کنفرانس خبری با اذعان به اختلاف کشورش با مقامات رژیم اسرائیل درباره توافق هسته ای با ایران گفت: واضح است که اختلاف دیدگاه هایی درباره مذاکرات هسته ای با ایران وجود دارند و حتی درباره اینکه آیا باید این مذاکرات انجام شوند. ما در مذاکرات راه غنی سازی با درصد پائین را در پیش گرفته ایم و غنی سازی در حال انجام شدن است و فکر می کنم که ما موفق خواهیم شد. وی در ادامه گفت: ما در حال ایجاد سپری بر گرد برنامه هسته ای ایران هستیم تا مطمئن شویم تا ایران در آینده ای نزدیک به سلاح هسته ای دست نخواهد یافت.

مرکل با اذعان ضمنی به پیشرفت دانش هسته ای در ایران و توان بالای غنی سازی در ایران در ادامه گفت: ما در تصمیم گیری ها به این نتیجه رسیده ایم که ورود به مذاکره با ایران بهتر از وضعیت فعلی موجود است. خبرگزاری رویترز اظهارات مرکل را مخالفت وی با درخواست نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته ای ایران خواند که خواستار توقف کامل غنی سازی در ایران است.
مرجع : مهر