به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۰۷ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۳۳۶۹۶

شهرام ناظری درباره آلبوم پسرش چه گفت؟

گروه فرهنگ و هنر: ​آلبوم «بُعد یازدهم» - نخستین اثر از پروژه «سمفونی رومی» - قرار است به صورت همزمان در ایران و جهان منتشر شود که کمپانی SONY برای اولین بار حاضر شده یک اثر از خاورمیانه را به صورت جهانی در تاریخ 19 اسفند منتشر کند.
شهرام ناظری درباره آلبوم پسرش چه گفت؟
«بُعد یازدهم» که بیش از چهار سال برای خلق آن زمان و انرژی صرف شده با حضور چهره‌هایی چون «دیپاک چوپرا» (فیلسوف بزرگ جهان)، شهرام ناظری و جمعی از نوازنده‌های سرشناس دنیا همراه است.

در این بین شوالیه آواز ایران در نخستین اظهار نظر خود درباره این آلبوم گفت: مهمترین نکته این آلبوم به نظر من دست اول بودن آن است. ایده و محتوای اورجینالی که وقت، انرژی و تفکری عجیب برایش صرف شده است. مخصوصا در این دوره اکثر کارها آسان‌طلب و راحت‌طلب شده و عمده کارها اقتباسی از فکر دیگران است یا ایده‌های بقیه. اما درباره این اثر اعتقاد دارم شبیهش را قبلا نشنیده‌ایم و همین موضوع شاخصه اصلی آن است.

شهرام ناظری افزود: من مثل همه شاگردانم، در مورد حافظ هم اعتقاد داشته‌ام که نباید شبیه من بخواند و موسیقی‌اش دنباله‌روی آثار من نشود. در «بعد یازدهم» حافظ ناظری خودش را بیان کرده و این خیلی برای من جالب است. به عنوان مثال حافظ در بخشی از این اثر توانسته یک موضوعی را که من سال‌ها پیش به عنوان «تحریرهای ریتمیک» ارائه داده‌ام را با تفکراتش آمیخته و برآیندش اثری شده که حتی به نظرم توانسته چند پله از من بالاتر این موضوع را بیان کند.

حافظ ناظری نیز درباره آلبوم «بعد یازدهم» اعتقاد دارد: «بعد یازدهم» داستان به وجود آمدن هستی است. از شروع و ابتدایی‌ترین لحظه خلق زمان تا یک انتها و بازگشتی ابدی و ناگفته. این آلبوم کلا از چهار فصل تشکیل شده که در کل چرخه حیات را از نگاه درونی من در قالب یک اثر موسیقی بیان می‌کند.

او ادامه داد: با توجه به تبلیغات منفی که در رسانه‌های جهان از ایران ارائه داده می‌شود، امیدوارم این اثر در حد خودش بتواند بعد دیگری از تاریخ و عظمت فرهنگ 7 هزار ساله پارسی و کُرد را به جهانیان معرفی کند.
مرجع : ايسنا