کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مردم اعتماد خود را به صدا و سیما از دست داده‌اند

صدا و سیما را رسانه ملی تلقی نکنیم

ايلنا , 7 اسفند 1392 ساعت 17:26

گروه سياسي: نماینده اسبق مجلس گفت: نباید بودجه ملی و دولتی را به رسانه‌ای که جناحی عمل می‌کند اختصاص داد.


داریوش قنبری، در خصوص عملکرد صدا و سیما و مواضعی كه در ارتباط با فعالیتهای دولت دارد، اظهار داشت: دیرزمانی است که ما دیگر صدا و سیما را رسانه ملی تلقی نمی‌کنیم. این رسانه به طور کامل در انحصار یک جریان خاص قرار دارد. بنابراین نتوانسته بیطرفی خود را در پخش اخبار و اطلاعات اثبات کند. بنابراین روز به روز بیشتر اعتماد مردم را از دست می‌دهد.
وی افزود: بخش قابل توجهی از مردم اعتماد خود را به صدا و سیما از دست داده‌اند. همین است که روز به روز شاهد اقبال به رسانه‌های خارجی و مجازی هستیم كه این ناشی از ضعف رسانه ملی است.
قنبری با بیان اینکه گردانندگان صدا و سیما کاملا از وضعیت رسانه‌ای در جهان امروز بی‌خبر هستند، ادامه داد: درست است که رسانه‌ها می‌توانند افکار مردم را کنترل کنند، اما این ویژگی رسانه‌هایی است که واقعیات را بگویند و اعتماد مردم را جلب کنند. صدا و سیما اعتماد مردم را از دست داده است و لاجرم با این وضعیت به‌‌ همان هدف کنترل افکار مردم نیز دست نمی‌یابد.

 این فعال سیاسی افزود: درست است که در کشور ما شبکه‌های خصوصی نمی‌توانند فعال باشند. اما این به آن معنا نیست که مردم تحت تاثیر شبکه‌های خارجی قرار نگیرند. ضعف صدا و سیما باعث قدرت گرفتن این شبکه‌های خارجی شده و این به زیان منافع ملی است. وی تصریح کرد: به نظر من اگر شبکه‌های خصوصی در کشور فعال بودند بهتر بود و با این تمهید می‌شد هزینه‌ها را نیز کاهش داد. قنبری افزود: معنا ندارد بخش قابل توجهی از بودجه کشور را به رسانه‌ای اختصاص دهیم که کاملا عملکرد جناحی دارد. بودجه این سازمان از برخی وزارتخانه‌ها بیشتر است.

این نماینده مجلس هشتم در ادامه با بیان اینکه صدا و سیما متمعلق به گفتمانی جناحی است و تا وقتی آن گفتمان عوض نشود وضع همین است، ادامه داد: من نمی‌گویم که مدیریت این سازمان در اختیار یک فرد اصلاح طلب قرار گیرد اما انتظار این است که این رسانه ملی باشد و فراجناحی عمل کند. تفکر جناحی بر این رسانه غلبه دارد و معلوم نیست با تغییر فرد تا چه اندازه این وضع تغییر کند. مگر اینکه کسی تصدی این سازمان را بر عهده گیرد که تحولی گفتمانی در این رسانه ایجاد کند.
قنبری خاطر نشان کرد: من فکر می‌کنم فردی که بعد از ضرغامی به جای او می‌نشیند شبیه خود اوست و عملکردی مانند او دارد.  باید این فضای گفتمانی تحول یابد. با ورود شبکه‌های خصوصی می‌توان هزینه‌های کمتر را بر دوش ملت گذاشت. وقتی رسانه‌ای از بودجه ملی استنفاده می‌کند نباید جناحی باشد. ما امروز از بودجه ملی برای منافع یک جناح هزینه می‌کنیم.

وی تاکید کرد: اگر قرار است صدا و سیما جناحی عمل کند نباید بودجه‌دولتی برای آن  تخصیص داد. باید بر اساس عملکرد این رسانه اعتبارات تخصیص داده شود. دلیلی ندارد از جیب مردم به سازمانی بدهیم که به نفع یک جناح خاص عمل می‌کند.
وی در پایان گفت: تقابل صدا و سیما با دولت ناشی از‌‌ همان دیدگاه جناحی است. مردم عملکرد این رسانه را در برابر دولت دهم و نهم دیده‌اند و رفتار آن را با عملکرد این رسانه در برابر دولت یازدهم مقایسه می‌کنند. به نظر من باید برای تحول آن دیدگاه جناحی در صدا و سیما تلاش کرد.


کد مطلب: 33711

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/33711/صدا-سیما-رسانه-ملی-تلقی-نکنیم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir