به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۳:۱۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۰۷ ساعت ۱۸:۰۶
کد مطلب : ۳۳۷۵۲

رئيس​جمهور سابق آمريکا نقاش شد

گروه سياسي: اولین نمایشگاه آثار نقاشی جرج دبلیو. بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا برگزار می‌شود.
رئيس​جمهور سابق آمريکا نقاش شد
به گزارش خبرآنلاین، جرج دبلیو بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا پس از ترک کاخ سفید به نقاشی کردن روی آورد و قرار است در ماه آوریل نقاشی‌های او در نمایشگاهی به نمایش دربیایند. در این نمایشگاه نزدیک به 20 اثر از بوش، چهل و سومین رئیس جمهور آمریکا به نمایش گذاشته می‌شود. این نمایشگاه «هنر رهبری: دیپلماسی شخصی رئیس جمهور» نام دارد، این خبر را مرکز ریاست جمهور جرج دبلیو. بوش اعلام کرد اما به موضوع نقاشی‌ها اشاره‌ای نکرد، فقط گفته شده این تابلوها همگی پرتره هستند. در این نمایشگاه همچنین آثار هنری دستی، عکس‌ها و نوشته‌های شخصی بوش هم به نمایش درمی‌آید و بیننده می‌تواند به نگاهی متفاوت از رابطه یک رئیس جمهور با دنیای اطرافش برسد.

محل برگزاری نمایشگاه کتابخانه ریاست جمهوری جرج دبلیو. بوش و موزه کمپ دانشگاه ساوترن متودیست در دالاس است. بوش پس از اتمام دوران ریاست جمهوری خود در سال 2009، به نقاشی پرداخت و نقاشی‌های با موضوع طبیعت بیجان، منظره و جانوران کشیده است. یکی از این تابلوها ادای دین بوش به سگ اسکاتلندی‌اش است که سال 2013 مرد. در این نمایشگاه همچنین چند سلف‌پرتره هم به چشم خواهد خورد. در سال 2013 هکری موفق شد ای-میل‌های خانواده بوش را هک کند و در میان آنها به عکسی از نقاشی رسید که در آن بوش در حال اصلاح کرده صورت دیده می‌شد. معلوم نیست این نقاشی جزئی از نمایشگاه باشد.

بوش که در دالاس زندگی می‌کند، پس از ترک کاخ سفید به کلاس نقاشی رفت و گفته است پس از خواندن کتاب «نقاشی به عنوان یک تفریح» (1948) نوشته وینستن چرچیل به نقاشی علاقه پیدا کرده است. بوش که پای نقاشی‌هایش به جای امضا، عدد 43 را می‌نویسد گفته: «نقاشی راهی برای خلق کردن است. من از آفرینش لذت می‌برم... می‌توانی خودت را طوری بیان کنی که خاص و تک باشد.» این نمایشگاه ماه آوریل افتتاح می‌شود.