به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۰۸ ساعت ۰۸:۲۲
کد مطلب : ۳۳۷۷۷
باید منتظر ظهور یک بازیکن واقعاً تاپ باشیم

پلاتيني: مسی و رونالدو همچنان در حال‌رشد

گروه ورزشی: میشل پلاتینی، رئیس یوفا، در مصاحبه با روزنامه فرانسوی Le Journal du Dimanche، در مورد مسائلی که دنیای فوتبال را تحت تأثیر قرار می دهد صحبت کرده است.
پلاتيني: مسی و رونالدو همچنان در حال‌رشد
یورو 2016: "برخی از ورزشگاه ها به طور قابل توجهی مجدداً توسعه داده شده اند، مثل ورزشگاه‌های مارسی و سنت اتین. فرانسه یک کشور خیلی خیلی خوب نیست، اما بهتر از بسیاری کشورهای دیگر است. نمی دانم نتیجه اش مانند جام جهانی 1998 خواهد بود یا نه، اما اکنون زمان رؤیا پردازی است. شانس استقبال از طرفدارانی که از 23 کشور مختلف اروپایی خواهند آمد، باید هیجان انگیز باشد. مطمئنم که سطح رقابت ها با 24 تیم افت نخواهد کرد [این رقابت ها از یورو 96 با 16 تیم برگزار می‌شود]."

بایرن مونیخ، قدرت غالب در اروپا: "همین مسئله 3 سال پیش در مورد بارسلونا اتفاق افتاد، اما هیچ تیمی 2 سال متوالی قهرمان چمپیونزلیگ نشده است. امروزه با وجود بایرن، بارسلونا،... ما در دروه ای هستیم که فوتبال آن کاملاً فنی و جهانی است. بایرن توسط یک مربی اسپانیایی هدایت می شود، و تیم هایی مثل چلسی و آرسنال دیگر به سبک تیم های انگلیسی بازی نمی‌کنند."

پاریسن ژرمن و چمپیونزلیگ: "همه فکر می‌کنند که آنها می‌توانند قهرمان شوند. اگر بگویم نمی‌توانند، مردم مرا خواهند کشت. و اگر بگویم می‌توانند، مردم مرا به طرفداری از قطر متهم خواهند کرد."

لیگ فرانسه: "در آنجا یک باشگاه هست [PSG] که به مدت 10 سال قهرمان خواهد شد. موناکو به مدت 10 سال پشت سر آنها خواهد بود. و لیون، مارسی، سنت اتین، لیل، مون پلیه برای جایگاه سوم تلاش خواهند کرد. هر دو تیم [موناکو و پاریسن ژرمن] سطح خود را بالا برده‌اند. سایر تیمها هر کاری که بتوانند می‌کنند."

توپ طلای 2013: "کریستیانو، مسی و ریبری برندگان با شکوهی برای توپ طلا بودند. اما ریبری همه چیز برده بود، بنابراین من به او رأی می‌دادم. و نه به خاطر فرانسوی بودن او. من می توانستم به روبن یا شواین اشتایگر هم رأی بدهم. بر اساس معیار های فعلی، رهبری توپ طلا به مدت 10 سال با کریستیانو، مسی، مسی، کریستیانو،... خواهد بود. نیمار هنوز هم برای خلع کردن مسی به زمان نیاز دارد، حتی در بارسلونا."

تیم ملی فرانسه: "دیدیه [سرمربی فرانسه] 40 بازیکن تاپ در اختیار دارد. باید منتظر ظهور یک بازیکن واقعاً تاپ باشیم. ریبری تنهاست. یک لیدر کسی است که بتواند با بازیکنان صحبت کند، کسی که بتواند هم تیمی‌هایش را متحد کند، کسی که بتواند همه را در یک مسیر مستقیم حرکت دهد. ریبری مجبور به انجام این کار است. یا یک نفر دیگر."

جام جهانی 2014: "شکست دادن تیم های آمریکای جنوبی واقعاً سخت خواهد بود: برزیل، آرژانتین، شیلی و اروگوئه. شرط های امن ما اسپانیا و ایتالیا هستند، با دو نسلی که اکنون در حال رشد هستند، و آلمان که در حال بلوغ است. بعد از آنها، شکست دادن پرتغال، فرانسه، انگلیس می تواند سخت باشد."

آمادگی برای ریاست فیفا: "بعد از جام جهانی چیزی خواهم گفت. شاید در زمان های خاص به این مورد هم فکر کنم."